رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان کرمانشاه؛

جزییات توقف حکم اعدام محیط‌بان “برومند نجفی”

حسین ویسی؛ با اشاره به اینکه وکلای پرونده محیط بان محکوم به اعدام کرمانشاهی با توجه به ادله و مستنداتی که داشتند درخواست اعاده دادرسی داده بودند، افزود: این درخواست در دیوان عالی کشور پذیرفته شد و تا زمان بررسی مجدد پرونده، حکم اعدام نیز متوقف است.
کد خبر: ۱۳۶۳۳۴۲

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛  رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان کرمانشاه به بیان جزییات توقف حکم اعدام محیط‌بان کرمانشاهی پرداخت.

وی ادامه داد: حالا پرونده مجددا برگشت خواهد خورد و در شعبه هم ارز دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه بررسی می‌شود.

رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان کرمانشاه پذیرفته شدن درخواست اعاده دادرسی را یک نکته مثبت و امیدوارکننده دانست که نشان داده ادله و مستندات قابل بررسی است و عنوان کرد: امیدواریم با بررسی مجدد پرونده، مجددا شاهد صدور مجدد حکم قبلی نباشیم.

به گفته ویسی، حکمی که در این مرحله صادر می‌شود به میزان زیادی به تلاش وکلا در اثبات ادله و مستندات برای غیرعمد بودن این قتل بستگی دارد.

وی درباره زمان احتمالی که این روند ممکن است به طول بیانجامد نیز یادآور شد: در پرونده‌های حقوقی امکان تعیین زمان وجود ندارد، زیرا ممکن است برای یک پرونده یک جلسه زمان نیاز باشد و برای پرونده دیگری چند جلسه کارشناسی برگزار شود.

رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان کرمانشاه تاکید کرد: در کنار روند حقوقی رسیدگی به پرونده محیط بان کرمانشاهی، تلاش برای رضایت گرفتن از خانواده مقتول نیز با شدت‌تر بیشتر از قبل انجام خواهد شد و این بعد قضیه را رها نخواهیم کرد.

۱۴ مرداد سال ۱۳۹۹ در جریان مواجهه نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید، متاسفانه یک نفر از سرنشینان این خودرو  به دلیل تیراندازی صورت گرفته جان خود را از دست می دهد.

این فرد جوانی ۲۳ ساله بود و محیط بان برومند نجفی نیز در این زمینه متهم به قتل شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد.

پس از رسیدگی قضایی به این پرونده، حکم قصاص این محیط‌بان از سوی شعبه سه دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه صادر و ابلاغ شد و حالا با تلاش‌های صورت گرفته فعلا این حکم متوقف شده است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها