روسیه اعلام کرد که تا پاییز موشک های قاره پیما سارمات را که به تازگی آنها را آزمایش کرده، مستقر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۳۶۳۲۹۳
به گزارش جام جم آنلاین، هدف اعلام شده از سوی دیمیتری روگوزین رییس آژانس فضایی روسکوسموس درحالی است که روسیه روز چهارشنبه گذشته خبر از آزمایش این موشک قاره پیما داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روگوزین در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی روسیه گفت که این موشک‌ها در منطقه کراسنویارسک در سیبری حدود ۳ هزار کیلومتری شرق روسیه مستقر خواهند شد.

وی تشریح کرد که این موشک‌ها در همان مکان‌ها و همان سیلو‌هایی قرار می‌گیرند که موشک‌های «ووی وودا» (Voyevoda) متعلق به دوران شوروی قرار داشتند، چیزی که باعث صرفه‌جویی در "منابع و زمان" می‌شود.

روگوزین افزود: راه اندازی "ابر سلاح" یک رویداد تاریخی است که امنیت فرزندان و نوادگان روسیه را برای ۳۰ تا ۴۰ سال آینده تضمین می‌کند.

سارمات قادر به حمل ۱۰ کلاهک هسته‌ای یا بیشتر است و می‌تواند مواضعی در هزاران کیلومتر دورتر در ایالات متحده یا اروپا را هدف قرار دهد. کارشناسان نظامی غرب مدعی هستند که باید اقدامات بیشتری برای استقرار این موشک صورت گیرد.

آزمایش این هفته (پس از سال‌ها تاخیر به دلیل کمبود بودجه و مسائل فنی) نشان دهنده قدرت نمایی روسیه در زمانی است که جنگ اوکراین تنش‌ها را با ایالات متحده و متحدانش به بالاترین سطح خود رسانده است.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد ماه گذشته گفت: چشم‌انداز درگیری هسته‌ای که زمانی غیرقابل تصور بود، اکنون به یک احتمال تبدیل شده است.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها