82 سال شنفتن با جعبه صدا
به مناسبت هشتادودومین سالگرد تاسیس رادیو سراغ چهره‌های مختلف این حوزه رفتیم

82 سال شنفتن با جعبه صدا

اهل رادیو که باشی، چهارم اردیبهشت برای شما مفهوم دیگری دارد، روزی که رضا سجادی ساعت ۰۰/۱۹ پشت میکروفن قرار گرفت. آغاز بکار رسانه گرم و صمیمی رادیو در ایران را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۳۶۳۲۸۲

به گزارش جام جم آنلاین، از سال 1319 تا امروز و در اولین روزهای قرن جدید رادیو همراه ایرانیان بوده است ،از روزهایی که جانی والر معمای پلیسی طراحی می کرد ، ارکستر گلهای مرحوم پیرنیا موسیقی ایرانی را زنده نگه می داشت تا وقتی که احمد شیشه گران به همراه منوچهر نوزری ، صبح جمعه های دهه شصت را خاطره انگیز کردند ، یا زمانیکه مرحوم مهران دوستی با صدای گرمش در رادیو جبهه پلی بود میان خط مقدم و پشت جبهه ها ، شب بخیر کوچولو ، خانه و خانواده هم که یادگارهای همان دوران هستند .


رادیو برای ایرانی ها مفهوم دیگری دارد ، باید اهلش باشی تا بدانی چه می گویم ، رادیو یعنی زندگی ، رادیو یعنی جوشش ، رادیو یعنی صمیمیت .

هشتاد و اندی از تولد رادیو در ایران می گذرد اما هنوز این رسانه جوان است و جوان می ماند . این رسانه که در ادوار مختلف مورد هجوم رسانه های نوظهور قرار گرفت ، همچنان زنده ماند ، رادیو انرژی حیات خود را از مخاطبش می گیرد مخاطبی که به این رسانه اعتماد دارد و این اعتماد نتیجه یکدلی و یک رنگی اهالی رادیو است .
شاید باورش سخت باشد اما این یک حقیقت است که اهالی رادیو به این جمله اعتقاد کامل دارند « آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند» . برای همین است گوینده رادیو وقتی دارد وارد استودیو می شود نیت قربت می کند و هر چه در زندگی شخصی دارد پشت در استودیو می گذارد تا آنچه را که شایسته شنونده است ، به او هدیه کند .

حالا در آغاز عصر تحول در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، رادیو طلایه دار تحول است ، رادیوئی ها به واسطه ذات سریع این رسانه در طول زمان فراگرفته اند به سرعت عمل کنند و حالا می توان به وضوح دید که عمل به شعار عدالت گستری و هویت محوری چطور در رادیو جاری است ، رادیویی که در طول حیاتش خود از ارکان هویت ساز این مردمان بوده است .


این رادیو است که پرچم اعتماد سازی را به دست گرفته است و در ایجاد شور و نشاط و گسترش امید به آینده پیشرو بوده است ، این خاصیت رادیو است که چون با صمیمیت حرف می زند و چون حرفش از دل برمی آید در مخاطب نفوذ دارد .


اما در این میان رادیو صبا به عنوان کوچک ترین عضو خانواده رادیویی معاونت صدا که امسال دهمین سال حیات خود را طی می کند ، تلاش می کند در مسیر تحقق شعار خود « صدای شادی آفرین » بودن گام بردارد و مخاطب خود را شاد کند . این رادیو نوپا که اقبال خوبی از سوی شنوندگان رادیو داشته است . حالا به بلوغ ساختاری و محتوایی رسیده است و امید می رود به همت نیروی انسانی مستعد خود، پدیده رادیوهای جمهوری اسلامی ایران در سالهای پیش رو باشد .


امید که به لطف خداوند و حمایت شنوندگان این رویا رنگ واقعیت بگیرد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها