محمدیان گفت: مردم نجیب این شهر در ماه مبارک رمضان و با زبان روزه راه را بسته اند تا دیگر زباله ای به آن منطقه ورود نکند و این موضوع روشنی و مطالبه به حقی است.
کد خبر: ۱۳۶۳۲۲۹

به گزارش جام جم آنلاین گیلانو به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان»  با تسلیت شهادت امیرالمومنین علیه السلام، حضرت علی(ع) را هادی امت دانست و اظهار کرد: ابن مجلم با گمراه شدن خود گمان میکرد با به شهادت رساندن امیرالمومنین(ع) در شب قدر به چه افتخاری رسیده است.

امام جمعه سنگر افزود: اکنون شاگردان امثال ابن ملجم و این راه گم کردگان در افغانستان و صحن رضوی مشهد مقدس و… را می بینیم که چگونه هنوز در ماه مبارک رمضان جنایت می‌کنند و مسلمان می کشند و برای آنها طفل صغیر و نوجوان و زن فرقی ندارد.

وی ادامه داد: انسان ها اگر راه و هادی مسیر خود را گم کنند و دستشان را در دست ناکسان و جاهلان بگذارد کارها خواهند کرد.

محمدیان در ادامه با تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام رحمت الله گفت: سپاه پاسداران شجره طیبه ای است که با انقلاب اسلامی متولد شد و وظیفه او فراتر از حفظ امنیت و تمامیت ارضی و جغرافیای نظام جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: ما در این نهاد مبارک سپاه قدس را داریم که برون مرزی و در جهت ترویج انقلاب اسلامی عمل می کنند چرا که انقلاب اسلامی فقط متعلق به ملت ایران نیست.

محمدیان با بیان اینکه، انقلاب یعنی در برابر ظلم، ستم و تبعیض در تمام نقاط عالم ایستاد، گفت: یکی از ویژگی‌های سپاه که بسیار مهم است و ماهیت آن را از ارتش های دیگر در اقصا نقاط جهان متمایز می کند ماهیت مردمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: پایگاه های بسیج در تمامی مناطق و محلات، شهرها و روستاها پایگاه های مردم نهادی هستند که مردم خودشان برای امنیت خود و آرمان هایی که در راستای اهداف انقلاب اسلامی است دایر می کنند و دشمن این نکته را فهمیده که اگر این ماهیت مردمی را از سپاه بگیرد با دیگر ارتش های دنیا هیچ فرقی نخواهد داشت.

محمدیان اظهار کرد: از این رو دشمن به شدت روی این قضیه کار می کند و با ابزارهای رسانه‌ای، شایعه پراکنی، تبلیغ و مانور دادن با بعضی از کم کاری های مسئولین می خواهد که مردم را از سپاه جدا کند.

*اجتماع مردم سراوان در سایت پسماند زباله بحق و نجیبانه است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجتماع ۱۰ روزه همشهریان سراوانی بخش سنگر در کنار سایت پسماند زباله این شهر اشاره کرد و افزود: مردم نجیب این شهر در ماه مبارک رمضان و با زبان روزه راه را بسته اند تا دیگر زباله ای به آن منطقه ورود نکند و این موضوع روشنی و مطالبه به حقی است که اگر رسانه ها و امثال ما بخواهیم این قضیه را سانسور کنیم پیداست که زمانه خود را نشناختیم، چرا که در عصر رسانه سانسور مسئله درست نیست و این کمال حماقت است.

محمدیان اذعان کرد: اگر ما حقیقت را نگوییم آن موقع ما مهره دشمن هستیم و در زمین دشمن بازی می کنیم چون دشمن نیز همانطور که تمایل دارد موضوع را روایت می کند و از این‌رو اجازه نمی دهیم دشمن از درد و رنج مردم سراوان سوء استفاده کند.

وی تصریح کرد: ما نمی گذاریم این حق درست و بجای مردم سراوان که با عکس شهدای خود و امامین این انقلاب و کلام ایشان در مورد محیط زیست را که راه ورودی به سایت را بسته اند، دشمن به سوی دیگر ببرد.

محمدیان با اشاره به اینکه پسماند زباله سراوان ۳۸ سال است که با بی کفایتی و بی مدیریتی مسئولان بر پیکر این منطقه گذاشته شده و هر انسانی را آزار میدهد اظهار کرد: این سایت ۳_۴ کیلومتر با منازل مسکونی مردم بیشتر فاصله ندارد و در یک پهنه بسیار زیبا ۱۵ هکتار زباله با ارتفاع ۱۰۰ متر نه تنها دفن نشده بلکه همه را دپو کرده اند که باعث شده امروز اقلیم، سلامت منطقه، سکونت مردم، آب شرب، رودخانه های آن منطقه همه و همه به خاطر بی عقلی و بی تدبیری به خطر انداخته شده است.

وی مطالبه مردم سراوان را بحق و نجیبانه دانست و خطاب به آنهایی که با وعده های هیجانی در گذشته در بی اعتماد کردن مردم مقصر هستند گفت: بالاترین سرمایه در نظام جمهوری اسلامی اعتماد مردم است و وقتی اعتماد ضربه خورد دیگر از آن نظام چیزی باقی نخواهد ماند.

محمدیان با بیان اینکه سهم شهرداری رشت، استانداری و مجمع نمایندگان گیلان سهم بسزایی است که می بایست جهت پاسخگویی به این مردم منطقه محاسبه شود افزود: بسیاری از این زباله ها از شهرهای و مناطق دیگر به اینجا آورده می شوند از این رو کلیه نمایندگان می بایست برای رفع این معضل تلاش کنند.

امام جمعه سنگر در ادامه همچنین با اشاره به نزدیک شدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز قدس اشاره و گفت: در قرآن کریم هرکجا مسئله ایمانی آمده، عمل صالح هم در کنار آن قرار گرفته است.

وی بیان کرد: از این رو روز جهانی قدس و راهپیمایی این روز را که فریاد تظلم خواهی ملتی است که دهها سال مورد ظلم مجامع بین المللی و اسرائیل قرار گرفته است با مردم فلسطین هر چه بلندتر صدا بزنیم که این حضور عمل صالحی است که نشانه عیار ایمان ماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها