رییس پلیس پیشگیری پایتخت خبر داد

کشف بیش از ۲۰۰ قلم لوازم سرقتی در تهران

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق و مالخر لوازم سرقتی در شمال تهران خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهم بیش از ۲۰۰ قلم انواع لوازم سرقتی کشف شد.
کد خبر: ۱۳۶۲۷۹۱

به گزارش جام جم آنلاین از سایت پلیس، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهارداشت: ماموران کلانتری لتیان حین گشت زنی به یک موتورسیکلت تک سرنشین مشکوک شدند و دستور توقف وسیله نقلیه را صادر کردند.

وی با بیان اینکه راکب موتورسیکلت با مشاهده ماموران با سرعت متواری شد، افزود: در یک تعقیب و گریز با اقتدار ماموران موتورسیکلت متوقف و موتورسوار دستگیر شد و در بررسی‌ها مشخص شد موتورسیکلت دارای سابقه سرقت است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم تبعه کشور همسایه است، تصریح کرد: متهم ۳۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت موتورسیکلت اعتراف و اظهار داشت قصد فروش به مالخر را داشته و پس از دریافت این اطلاعات مهم مخفیگاه مالخر را شناسایی و با اخذ مجوز قضایی مالخر نیز دستگیر شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: ماموران کلانتری در بررسی‌ها از این مخفیگاه بیش از ۲۰۰ قلم انواع اموال مسروقه اعم از دو دستگاه موتورسیکلت و باند و ضبط، دریل برقی، پمپ آب، دینام کولر، لاستیک خودرو و کابل برق کشف کردند و متهم به مالخر اموال مسروقه اعتراف کرد.

موقوفه‌ای با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال کشف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال محاسبه کردند خاطرنشان کرد: پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سارق زعفران‌ در دام پلیس

رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق حرفه‌ای که از یک شرکت پخش زعفران در شمال تهران، ۱۶ میلیارد ریال زعفران سرقت کرده بود، خبر داد.

سرهنگ قاسم دستخال گفت: آذر ماه سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت از شرکت پخش زعفران و ربوده شدن مقدار فراوانی زعفران و سیستم‌های رایانه به ارزش ۱۶ میلیارد ریال در اختیار تیم مبارزه با سرقت اماکن پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پس از تحقیقات میدانی و بررسی جغرافیایی محل وقوع جرم مشخص شد، یکی از سارقان حرفه‌ای که به دفعات مختلف با عناوین مجرمانه سرقت اماکن و خودرو روانه زندان شده است این بار نیز مرتکب سرقت شده است.

رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران اظهارداشت: با شناسایی متهم و هماهنگی‌های قضایی سارق در یک عملیات ضربتی دستگیر و پس از انتقال به پایگاه سوم این پلیس با توجه به انکار بزه انتسابی پس از مشاهده تصاویر خود به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار کرد پس از سرقت مقداری از زعفران‌ها را فروخته و ما بقی را در انباری منزل خود پنهان کرده است.

این مقام انتظامی به کشف زعفران‌های به سرقت رفته به ارزش ۱۴ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: با دستور قضایی زعفران‌های کشف شده در اختیار مال باخته قرار گرفت و متهم با دستور قرار مناسب روانه زندان شد.

خط پایان سارق انبارهای ساختمان های مسکونی

رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای انبارهای ساختمان‌های مسکونی سرقت گفت: نهم تیرماه سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت انباری منزل مسکونی در کلانتری ۱۲۷ نارمک تشکیل شد که به دستور مقام قضایی پرونده برای کشف و پی جویی در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

سرهنگ سعید مجیدی اظهار داشت: تحقیقات پلیسی حاکی از آن بود به دلیل باز بودن درب ورودی آپارتمان، سارق پس از ورود و باز کردن درب انباری منازل اموالی از قبیل چندین کیسه برنج سه عدد جک خودرو و سنگ فرز به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون ریال سرقت کرده است.

رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران افزود: در ادامه تحقیقات کارآگاهان ضمن بررسی صحنه جرم، موفق به کشف سرنخ های متعددی می‌شوند که با جمع بندی ادله‌های موجود همچنین بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم هویت مظنون به اسم فرزاد به دست آمد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضایی متهم دستگیر و در بازجویی ضمن قبول بزه انتسابی علت و انگیزه ارتکاب سرقت را اعتیاد به مواد مخدر و تامین مخارج خود اعلام کرد.

رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران گفت: با اعتراف صریح متهم به بزه ارتکابی متهم با صدور کیفرخواست از سوی مرجع قضایی روانه زندان شد.

کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در مخفیگاه مالخر

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای و کشف سه دستگاه موتورسیکلت مسروقه خبر داد.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی در این باره اظهار داشت: ماموران کلانتری غیاثی حین گشت زنی به یک موتورسیکلت تک سرنشین که چهره خود را پوشانده بود مشکوک شدند و دستور توقف وسیله نقلیه را صادر کردند.

وی افزود: مرد جوان پس از مشاهده تیم پلیس بلافاصله از محل متواری شد و در ادامه ماموران کلانتری در یک تعقیب و گریز طولانی با ایجاد طرح مهار، متهم را دستگیر کردند و در بررسی‌ها به سرقتی بودن موتورسیکلت پی بردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم پس از انتقال به کلانتری غیاثی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد و در ادامه پی جویی های انتظامی مشخص شد متهم پس از سرقت، موتورسیکلت ها را به مالخر مشخص می فروشد.

وی افزود: ماموران کلانتری پس از دریافت این اطلاعات با کسب مجوز های لازم قضایی راهی مخفیگاه مورد نظر شدند و در یک عملیات منسجم، مالخر را دستگیر کردند.

طرهانی با بیان اینکه سه دستگاه موتورسیکلت مسروقه از مخفیگاه مالخر کشف شد خاطرنشان کرد: پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد..

سارق دامداری شرق تهران در پایانه غرب دستگیر شد

معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای در پایانه غرب خبر داد.

سرهنگ «ارسلان قاسم زاده» گفت: ماموران کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب حین گشت زنی در پایانه به یک مرد لاغر اندام مشکوک و تحقیقات را آغاز کردند.

وی افزود: ماموران کلانتری در بررسی‌های اولیه یک دستگاه تلفن همراه سرقتی از مرد جوان کشف و همین کافی بود تا وی را برای تحقیقات ابتدایی به کلانتری منتقل کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مرد جوان در تحقیقات اولیه به سرقت سه تلفن همراه، یک دستگاه لپ تاپ و ۲۰۰ میلیون ریال با کمک همدستش از یک دامداری در شرق استان تهران و چهار فقره سرقت دیگر اعراف کرد.

قاسم زاده با اشاره به اینکه مالباختگان شناسایی شدند خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و دستگیری همدست وی ادامه دارد.

انهدام باند سارقان منازل خالی از سکنه با هوشمندی شهروندان

رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری اعضای باند سه نفره که از منازل مسکونی خالی از سکنه سرقت می کردند، خبر داد و گفت: یکی از متهمان با هوشمندی شهروندان دستگیر و تحویل پلیس شده است.

سرهنگ سعید مجیدی اظهارداشت: هجدهم فروردین ماه در تماس تلفنی شهروندان مبنی بر دستگیری یک سارق منزل در خیابان «سبلان» ، تیمی از ماموران کلانتری نارمک به محل دستگیری مراجعه و مشخص شد که سارق هنگام خروج از منزلی خالی از سکنه توسط شهروندان شناسایی و بازداشت شده است.

وی عنوان کرد: متهم که مدعی بود به تنهایی مرتکب سرقت شده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد و در پی جویی‌های پلیسی به سرقت از منزل با همکاری دو همدست خود اعتراف و اظهار کرد قبل از اینکه ماموران به محل برسند همدستانم به همراه اموال مسروقه از محل متواری شدند.

رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: با تلاش کارآگاهان مخفیگاه متهمان شناسایی شده و پس از انجام تحقیقات میدانی و اطمینان از حضور متهمان در مخفیگاهشان و اخذ دستور قضایی دیگر متهمان دستگیر شدند.

مجیدی افزود: متهمان به سرقت منزل با همکاری یکدیگر اعتراف و هدف از سرقت را تامین هزینه های اعتیاد خود اعلام و اظهار داشتند اموال مسروقه را به قیمت ۵۰ میلیون تومان به یک مالخر فروخته اند.

رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با اعتراف صریح متهمان به بزه انتسابی و کیفر خواست صادره هر سه سارق روانه زندان شدند و تحقیقات پلیسی برای دستگیری مالخر و کشف اموال مسروقه در دستور کار قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها