ارزش سهام عدالت امروز سه شنبه 30 فروردین 1401 را در ادامه مشاهده می‌کنید.
کد خبر: ۱۳۶۲۶۷۵

ارزش سهام عدالت از اخباری است که هر روزه منتشر می‌شود. ارزش سهام عدالت در هفته‌های اخیر نوسانات زیادی را تجربه کرده است. ارزش سهام عدالت در چند روز اخیر روند افزایشی را در پیش گرفته است. ارزش سهام عدالت امروز هم افزایشی بوده است. ارزش سهام عدالت امروز را در ادامه ببینید.

سهام عدالت گران شد | ارزش سهام عدالت امروز 30 فروردین 1402

به گزارش جام جم آنلاین روند صعودی بازار سرمایه باعث افزایش ارزش واقعی سهام عدالت نیز شده و درحالی که ارزش واقعی سهام ۲۹۲ هزار تومانی در اواسط فروردین ماه بیش از ۱۱ میلیون تومان بود، طبق آخرین امار به بیش از ۱۲ میلیون تومان رسیده است.

پس از آزادسازی سهام عدالت، مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir ارزش واقعی سهام و جزییات دارایی خود را مشاهده کنند. این ارزش یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایشی یا کاهشی می‌شود. برای مثال، ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در ۲۰ اسفند سال ۱۳۹۹، ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قیمت داشت، در حالی که قیمت این سهام در ۱۶ تیرماه سال ۱۴۰۰ تا ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود. سهامی که در روزهای نخستین آزادسازی سهام عدالت یعنی اردیبهشت‌ ماه و خرداد ماه سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۰ میلیون تومان قیمت داشت.

در این راستا، در یازدهم مهرماه سال گذشته ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی بیش از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در ۲۸ آبان ماه حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت. اما روند نزولی در بورس باعث کاهش این ارزش شد. به طوریکه ارزش واقعی سهام عدالت به ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی در ۲۹ بهمن ماه سال گذشته، ۱۰ میلیون و ۳۵۱ هزار تومان قیمت داشت.

در نهم فروردین ماه سال جدید ارزش واقعی این سهام با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که با توجه به صعود بازار در روزهای گذشته، این رقم به حدود ۱۲ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان رسیده است.

البته همچنان امکان فروش این سهام برای مشمولان وجود ندارد و این افراد همچنان باید منتظر تصمیم مسئولان برای تعیین تکلیف سهام عدالت باشند.

سهام عدالت نوعی یارانه است که طبق نظر دولت نهم، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد. تا سال 1395 هیچ گونه سودی برای مردم واریز نشد و سود شرکت ها بابت واگذاری سهام به مردم برداشته شد. از سال 1395 عملا سهام عدالت بنام سهامداران شد و طی 4 سال سود به حساب سهامداران واریز گردید.
در اردیبهشت ۹۹ علی خامنه ای رهبر انقلاب با در خواست حسن روحانی رئیس‌جمهور وقت مبنی بر آزاد سازی سهام عدالت موافقت کرد. عده ای با انتخاب روش مستقیم مالکیت و مدیریت سهام خود را در اختیار گرفتند و عده ای دیگر روش غیرمستقیم را انتخاب کردند و مدیریت سهام عدالت را برعهده شرکت های سرمایه گذاری استانی قرار دادند.
حالا هر روز با افزایش و کاهش قیمت نمادهای بورسی سبد سهام عدالت، ارزش سهام عدالت نیز دستخوش تغییراتی می شود. این صفحه ارزش سهام عدالت را بر مبنای سبد سهام 532 هزار تومانی هر روز برای سهامداران آن گزارش می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها