خفت‌گیرهای داستان جعلی دستگیر شدند

رسوایی جدید برای موساد

راهبرد‌های مقاومت پس از درماندگی جدید صهیونیست‌ها چگونه رقم می‌خورد؟

فرمان محو اسرائیل از «تهران» تا «قدس»

صهیونیست‌ها در خانه اشغالی خود زمینگیر شده‌اند، آن هم درست در سرزمین‌های ۱۹۴۸، آن هم وقتی که حتی فکرش را نمی‌کردند، چون رژیم، مرز‌های ۱۹۴۸ و به اصطلاح خودشان غائله عرب‌های اسرائیل را تمام‌شده می‌دانست، اما فلسطین حدودا بعد از ۵۰ سال، حالا مقاومت خیره‌کننده و جدیدی را آغاز کرده است که موج‌های آن تمام منطقه غرب آسیا را تحت الشعاع قرار می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۶۲۴۳۲
به گزارش جام جم آنلاین، اگر خاطرتان باشد سال گذشته در همین روز‌های ماه رمضان بود که تعرض اسرائیل به مسجد‌الاقصی باعث شد معرکه سیف‌القدس یا همان نبرد شمشیر قدس آغاز شود، جنگی که با اولتیماتوم فلسطین شروع و با اولتیماتوم آن‌ها هم به اتمام رسید. اتفاقی که خیلی برای صهیونیست‌ها گران تمام شد و آن‌ها هم در مقابل جنگ ۱۵‌روزه‌ای با نام عملیات نگهبان دیوار‌ها را اجرا کردند، اما هنوز شکست سنگین از مقاومت برای آن‌ها مانند عقده‌ای در گلو مانده بود که باز هم از اول ماه رمضان و به‌طور مشخص از دومین جمعه رمضان وارد معرکه جدیدی شده‌اند که مختصات آن را مقاومت تعیین می‌کند. در این گزارش تلاش داریم به چگونگی و چرایی این موضوع بپردازیم.

جنگ اول

شاید لازم باشد اول داستان تلخ سرزمین‌های ۱۹۴۸ را مرور کنیم. صهیونیست‌ها در پانزدهم ماه می ۱۹۴۸میلادی چند ساعت بعد از اعلام پایان قیمومیت انگلیس ضمن اعلام استقلال، برپایی دولت خود را اعلام کردند و جنگ بین باند‌های تروریستی صهیونیستی و فلسطینیان آغاز شد. همزمان با اعلام موجودیت رژیم اشغالگر قدس توسط بن‌گوریون، اولین جنگی که این رژیم علیه فلسطین و کشور‌های عربی منطقه به راه انداخت به جنگ ۱۹۴۸ معروف شد، جنگی که صهیونیست‌ها در آن توانستند ۷۸درصد کل خاک فلسطین را به اشغال خود درآورند. از سوی دیگر در دهه‌های اخیر عمده جنگ‌های اسرائیل با غزه به‌عنوان بخش اشغال نشده فلسطین و حزب‌ا... لبنان بوده است، اما از رمضان سال گذشته که کرانه باختری از محمد ضیف، فرمانده گردان‌های عزالدین قسام (شاخه نظامی حماس) درخواست کمک کردند و شد آنچه باید. بعد از آن فتح بزرگ، معرکه بی‌نظیری در اتحاد فلسطینی‌های کرانه باختری، ساکنان مرز‌های ۱۹۴۸، اهالی غزه و حتی فلسطینی‌های خارج از این کشور رقم خورد که هنوز هم ادامه دارد و اکنون در رمضان داغ کل منطقه غرب آسیا را ممکن است تحت‌الشعاع قرار دهد.

در غرب آسیا چه می‌گذرد؟

چهار کشور ایران، عراق، سوریه و لبنان در منطقه غرب آسیا دارای دغدغه‌های امنیتی مشترک هستند البته برخی از این نگرانی‌ها معطوف به زمینه‌های لازم برای ایجاد بازدارندگی در مقابل تهدیدات مشترک در این منطقه پرمخاطره است هرچند جمهوری اسلامی قاعدتا منطقه غرب آسیا را منطقه امنیتی خود می‌داند و نمی‌تواند نسبت به تنش‌های سیاسی، قومی، نژادی، مذهبی و در مجموع تحولات سیاسی آن بی‌تفاوت باشد بنابراین اتحاد ژئوپلیتیک این چهار کشور با محوریت سپاه پاسداران، حشد الشعبی، حزب‌ا... لبنان و البته مجاهدان فلسطینی در منطقه استراتژیک غرب آسیا به شکل‌گیری یک اتحاد قدرتمندی به عنوان جبهه مقاومت منجر شده است. درست در چنین اتمسفری، تهدیدات رژیم صهیونیستی اسرائیل، شیعه‌هراسی حاکمان عرب مرتجع و گروه‌های تکفیری و تروریستی در سوریه و عراق از مهم‌ترین چالش‌های امنیتی مشترک محسوب می‌شود، اما با وجود این حفره‌های امنیتی، اتحاد در جبهه مقاومت آنچنان قوی و ریشه‌دار است که شیمون پرز، معاون وقت نخست‌وزیر اسرائیل در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی هاآرتص گفته بود: «در صورت هرگونه حمله علیه ایران این کشور سعی خواهد کرد با استفاده از برگ‌های برنده خود در خاورمیانه از جمله حزب‌ا...، منطقه را با چالش‌های اساسی مواجه کند و در صورت عینیت یافتن آن باید تاوان سختی بپردازیم.»

حمایت از اسرائیل‌ستیزی در همه دنیا

سیاست جمهوری اسلامی همیشه صهیونیست‌ستیزی بوده و این بار هم حمایت و پشتیبانی مستقیم و غیرمستقیم از عملیات ضداسرائیلی دستور کار قطعی تهران است. حالا که دوسالی است ماه رمضان مقاومت، متفاوت‌تر از همیشه برگزار می‌شود، این بار هم اظهارنظر مهم دیگری صهیونیست‌ها را حقیقتا به وحشت انداخت، ماجرا پیام حمایتی بود که از قلب تهران برای فرزندان فلسطین مخابره شد. بعد از شاهکار تاریخی فلسطینی‌ها در چهار عملیات خیره‌کننده که با موفقیت از بئرالسبع تا تل‌آویو اجرا شد سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس به میدان آمد و به‌صراحت اعلام کرد: «به رژیم اشغالگر صهیونیستی گفته‌ایم از مبارزات هرکس که علیه این رژیم جنایتکار مبارزه کند، پشتیبانی می‌کنیم و این پشتیبانی همچنان ادامه دارد.» فرمانده نیروی قدس در تحلیل دیگری از تحولات سرزمین‌های اشغالی هم گفته بود: «یک نفر از این جوان‌ها تمام ارکان رژیم صهیونیستی را می‌لرزاند، بعد این‌ها سر و صدا می‌کنند که می‌خواهند با ایران اسلامی بجنگند! کوچک‌تر از آن هستند که بخواهند با این نظام الهی برخورد کنند.» وضعیت شکننده اسرائیل در آوریل ۲۰۲۰ حتی شبیه دو سال قبل هم نیست. اوضاع آن‌ها بسیار بدتر است. رژیمی که رویای نیل تا فرات را داشته، امروز در اطراف خود و روی زمین، دیوار‌های بتونی با ارتفاع بیش از ۶ متر می‌کشد؛ طوری که کسی به داخل این رژیم نفوذ نکند و در برخی نقاط تا ۳۰متر ستون‌های فولادی در درون زمین فرو می‌کند که کسی از زیر زمین به آن‌ها نفوذ نکند! در چنین وضع ذلیلانه‌ای آن‌ها در یک جنگ داخلی هم گیر افتاده‌اند و طرف حساب آن‌ها نه جبهه مقاومت یا حتی سازمان‌های فلسطینی حماس و جهاد که شهروندان همان جامعه‌ای است که رژیم آن‌ها را به‌عنوان عرب اسرائیلی به رسمیت شناخته بود و این اتفاق اسرائیل را به بالاترین سطح بن‌بست کشانده است.

روز‌های طلایی مقاومت

حالا بعد از اتفاقات اخیر و جمعه پرحاشیه قدس که ۱۵۲ زخمی و ۴۰۰ بازداشتی داشته، رژیم امارات در همین روز‌های پرآشوب، برای یهودی‌های اسرائیلی جشن عید پسح را در خاک ابوظبی برگزار کرده. گذشته از آن‌که سفارتخانه جدید اسرائیل در خاک این کشور تبدیل به مرکزی علیه ایران برای فعالیت‌های عبری ــ عربی شده، اما با وجود این در تماس تلفنی روز جمعه امیرعبداللهیان با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس او گفته باید رایزنی و تماس‌های دیپلماتیک با وزرای امور خارجه کشور‌ها اسلامی دنبال شود. البته وزیر خارجه بار دیگر دیپلماسی تهران در منقطه و در قبال رژیم را یادآوری کرده و به هنیه گفته است: «آنچه در مسجدالاقصی به وقوع پیوست، نشان‌دهنده زنده و بالنده‌بودن مقاومت مردم قهرمان و شجاع فلسطین و درماندگی صهیونیست‌هاست.
 
بی‌تردید رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر از آن شده است که بتواند در برابر خیزش مردم و مقاومت فلسطین که حماسه عملیات سیف‌القدس را آفریدند، تاب‌آورد و از این رو امروز مقاومت در بهترین وضعیت خود قرار دارد و این در حالی است که رژیم تروریست صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضع خود قرار گرفته است.» تهران در این شرایط هم بر تشکیل دولت یکپارچه فلسطین در سراسر سرزمین تاریخی فلسطین به پایتختی قدس تاکید دارد؛ موضعی که هنیه هم با استقبال از آن گفته است: «فلسطین امروز در برابر دو گزینه پذیرش یهودی‌سازی مسجدالاقصی یا مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی قرار دارد و مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت با قدرت و تقدیم شهیدان، راه مقاومت را برگزیده‌اند.»

فردای آزادی قدس

جبهه مقاومت، یک هدف اصلی دارد؛ آزادی قدس. جریان اسلامی این جبهه می‌خواهد تاریخ را بعد از ۷۰ سال تصحیح کند. آیت‌ا... خامنه‌ای هم ۲۳ فروردین فراز‌های مهمی را درباره مساله آن مطرح کردند و گفتند: «فلسطین دارد نشان می‌دهد که بحمدا... زنده است. برخلاف سیاست‌های آمریکایی و سیاست‌های پیروان آمریکا که خواستند مساله فلسطین به فراموشی سپرده شود، مساله فلسطین پررنگ‌تر شده. امروز جوان‌های فلسطینی در سرزمین‌های ۱۹۴۸، نه زمین‌های دوردست، در همان مرکز فلسطین اشغالی بیدار شده‌اند، حرکت می‌کنند و به توفیق الهی، طبق وعده الهی پیروزی هم با مردم فلسطین خواهد بود.»
 
البته بعد از نشست اخیر وزیران خارجه چهار کشور سازشکار مصر، بحرین، مغرب و امارات با وزیران خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا در صحرای نقب که هدف آن تشکیل ناتوی عبری ــ عربی علیه ایران و محور مقاومت بود، انتفاضه جدید به وسعت منطقه شکل گرفت؛ انتفاضه‌ای که مرز‌های آن از تهران تا قدس گسترده است. یک‌بار دیگر مرور کنیم؛ ماجرای اربیل و موشکباران مقر موساد توسط سپاه، منهدم‌کردن شبکه جاسوسی صهیونیست‌ها در فردو و حمله سایبری و تخلیه اطلاعات موبایل شخصی رئیس موساد و حالا جوانه‌زدن انتفاضه‌ای جدید در رمضان داغ، تحولات را با سرعت زیادی به نفع جبهه مقاومت و ثانیه‌ها را به ضرر اسرائیل تغییر داده است.
 
امین صبحی / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها