رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از افزایش کلاهبرداری اینترنتی در ماه مبارک رمضان خبر داد و در این خصوص به شهروندان هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۶۲۲۱۳
به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی گفت: کلاهبرداران اینترنتی در ماه مبارک رمضان نیز با شگرد‌های جدید به سراغ شهروندان آمده و از طریق سوءاستفاده از نیات خیر هموطنان مبنی بر دریافت نذورات آن‌ها برای یاری رساندن به نیازمندان و افراد کم درآمد، اقدام به تولید محتوا در قالب عکس و فیلم نموده، با تهیه فیلم و عکس از کمک به نیازمندان و محرومان و انتشار آن در فضای مجازی و در شبکه‌های اجتماعی مردم را مجاب به اهداء نذورات و هدایای خود برای آن‌ها نموده و از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی در ادامه بیان کرد: هموطنان نوع دوستی که تمایل دارند هدایا و نذورات نقدی یا غیر نقدی خود را به دست افراد کم بضاعت و مستمندان واقعی برسانند حتما از طریق موسسات مجاز و شناخته شده اقدام کنند.

او افزود: سودجویان از روش‌های مختلفی برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند مانند درخواست مبلغ برای تشکیل پرونده استخدامی، پرداخت نکردن دستمزد بعد از انجام کار، سوءاستفاده از مدارک هویتی و سوءاستفاده از کارت‌های بانکی و...، فریب تبلیغات متفاوت سودجویان در فضای مجازی را نخورید.

سرهنگ سلطان آبادی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست‌های مردمی و یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری برای استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.
 
منبع: خبرگزاری صدا وسیما
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها