معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی وضعیت کشت غلات در این استان را تشریح کرد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی وضعیت کشت غلات در این استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۳۶۲۰۴۰
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، غلامحسین ساربان در این خصوص اظهار داشت: سطح زیر کشت ابلاغی  گندم آبی 126 هزارهکتار بوده که 121 هزارو 500 هکتار کشت شده است همچنین سطح زیر کشت  ابلاغی جو آبی  استان138 هزار هکتار بوده که 130 هزار هکتار کشت شده است.
وی گفت: سطح زیر کشت ابلاغی گندم دیم در خراسان رضوی 137 هزار هکتار بوده که فقط 83 هزار هکتار آن کشت شده است.
وی ادامه داد: کشت آبی غلات نسبت به سال کذشته وضعیت بهتری دارد چون پاییز و زمستان گرمی را پشت سر گذاشته ایم اما به لحاظ گرما ، آفات 15 روز زودتر ریزش کرده و قطعا 15 روز زودتر برداشت شروع خواهد .
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بر متناسب بودن سطح زیر کشت با میزان آب تاکید کرد و اضافه نمود: مادر بازدید های شهرستانی  از شهرستانهای تولید کننده گندم و جو تاکید کرده ایم  کشاورزان به میزانی کشت کنند که در کشت بهاره مجبور نشوند آب را از گندم گرفته و به کشت بهاره بدهند.
غلامجسین ساربان عنوان کرد: بر اساس گزارشهای مردمی در اثر خاموشی چاههای کشاورزی  حدود 854 میلیارد تومان خسارت به تاسیسات و زیرساختهای کشاورزی از جمله سوختن پمپ و موتور و ریزش چاه و ... وارد شده  علاوه برآن  قطعی برق چاههای کشاورزی تنشهای زیادی به گیاه بخصوص در کاشت تیپ و در آبیاری قطرهای ایجاد می کند و باعث کاهش تولید نیز می شود .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها