مقدماتی جام ملت‌ های آسیا فوتسال

پیروزی ارزشمند شاگردان شمسایی در دومین گام

تیم ملی فوتسال ایران در دومین دیدار خود در مقدماتی جام ملت‌های آسیا موفق شد با ۳ گل ترکمنستان را شکست دهد.
کد خبر: ۱۳۶۱۶۷۰

به گزارش جام جم آنلاین، شاگردان وحید شمسایی در دومین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام ملت‌ های آسیا از ساعت ۱۵:۳۰ در قرقیزستان به مصاف ترکمنستان رفتند که این دیدار در پایان با برتری ۳ بر صفر تیم ملی ایران همراه شد.

حسین طیبی، سعید احمدعباسی و سالار آقاپور در این دیدار برای تیم ملی ایران گلزنی کردند.

نیمه نخست

تیم ملی با ترکیب اولیه سعید مومنی در درون دروازه، محمدحسین درخشانی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، مسلم اولادقباد و حسین طیبی برابر ترکمنستان قرار گرفت.

بازی با مالکیت ترکمنستانی‌ها و پرس شدید تیم ملی ایران آغاز شد اما در ۵ دقیقه ابتدایی این نیمه شاگردان شمسایی با وجود یکی دو حمله نصفه و نیمه نتوانستند کاری از پیش ببرند. سعید مومنی‌، دروازه‌بان تیم ملی در ۸ دقیقه اول این دیدار بیکارترین بازیکن میدان بود.

در دقیقه دهم تیم ملی می‌توانست روی یک کرنر به گل برسد اما ضربه طیبی از کنار دروازه ترکمنستان به بیرون رفت.

دفاع جانانه تیم ملی ازبکستان باعث شد تا شاگردان شمسایی از باز کردن دروازه حریف عاجز باشند. همین امر سبب شد تا شمسایی نخستین وقت استراحت را برای تیمش بگیرد.

سرانجام این وقت استراحت جواب داد و روی حرکت طیبی، این بازیکن توانست گل اول ایران را به زیبایی به ثمر برساند.

در دقیقه ۱۴ تیم ملی می‌توانست به گل دوم خود برسد اما دروازه‌بان ترکمنستان به کمک تیر دروازه توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه هجدهم حسین طیبی در فرصتی مناسب تک به تک با دروازه بان توپ را به بیرون زد. در حالی که تنها ۵۲ ثانیه به پایان نیمه نخست بازی باقی مانده بود، سعید احمدعباسی دومین گل شاگردان شمسایی را زد تا نیمه نخست با نتیجه ۲ بر صفر به سود تیم ملی ایران پایان یابد.

نیمه دوم

بازی با حملات همه جانبه تیم ملی ایران همراه شد اما دفاع مستحکم ترکمنستان کار را برای مهاجمان سخت کرده است.

در فاصله دقایق ۲۵ تا ۲۶، ملی‌پوشان ایران دو فرصت را از روی ضربه کاشته به هدر دادند. مقاومت دفاع و دروازه‌بان ترکمنستان تا دقیقه ۳۰ ادامه داشت و این تیم برابر حملات پر تعداد مهاجمان ایران مقاومت کردند اما در دقیقه ۳۰ سالار آقاپور روی یک شوت سنگین دروازه ترکمنستان را برای بار سوم باز کرد.

در دقیقه ۳۲ شوت محکم سعید احمدعباسی را دروازه‌بان ترکمنستان به کرنر فرستاد. در دقیقه ۳۴ ترکمستان مشمول قانون ۵ خطا در فوتسال شد.

در ۳ دقیقه پایانی بازی سرمربی ترکمستان با بیرون کشیدن دروازه‌بان خود رو به تاکتیک پاور پلی آورد. در آخرین دقیقه این دیدار وحید شمسایی با گرفتن وقت استراحت نکاتی را به بازیکنانش گوشزد کرد.

در پایان این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر به پایان رسید تا شاگردان شمسایی در این گروه ۶ امتیازی شوند.

ترکمنستان در نخستین بازی خود موفق شده بود قرقیزستان میزبان را ۵ بر یک شکست دهد و تیم ملی ایران نیز با ۱۷ گل مالدیو را درهم کوبید.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها