تهیه‌کننده و مجری برنامه «ثریا» مهمان روزنامه جام‌جم شد

برجام آبی برای اقتصاد کشور گرم نمی‌کند

در اینجا مروری خودمانی بر اخبار داریم.
کد خبر: ۱۳۶۱۴۷۸

نقد:

شفاف‌سازی دستمزدها
یکی از مباحثی که در سال‌های اخیر به‌شدت داغ شده، مساله دستمزدهاست. این موضوع هم هیجان‌انگیز است و هم این‌که آدرنالین‌ها را بالا می‌برد. البته بخش هیجانی آن مربوط به مردم است که علاقه‌مندند بیشتر بدانند و این‌که هر‌کس چه دستمزدی می‌گیرد. مسلما شاید این موضوع برای کسی که می‌خواهد دستمزدش را بگوید چندان خوشایند نیست اما جالب است که محسن مقصودی، تهیه‌کننده و مجری برنامه «ثریا» در گفت‌وگوی اخیری که با رسانه‌ها داشته اعلام کرده که حاضر است روی او نظارت باشد و درآمدش را به‌طور شفاف بگوید. او در ادامه صحبتش نقدی هم به درآمدهای چند ده میلیونی مجری-بازیگرها برای دو ساعت اجرا انتقاد کرد! این مجری در بخش دیگری از مصاحبه‌اش درباره حُسن برنامه ثریا گفته است. او تاکید کرده که یکی از حُسن‌های برنامه‌های عدالتخواه که رویکرد مردمی دارند، همین است که مردم پیگیر پخش آن هستند. مطالبه مردم و البته حمایت
رهبر انقلاب از این رویکرد در برنامه‌سازی و لطفی که نسبت به برنامه ثریا داشتند، همه باعث شد تا برنامه بعد از هربار توقف، بار دیگر به آنتن بازگردد. این تهیه‌کننده درباره آسیب‌هایی که برنامه‌سازی‌های مطالبه‌گر در تلویزیون را تهدید می‌کند، عنوان کرد که روی کار همه ما باید نظارت باشد؛ به‌ویژه برنامه‌سازانی که به حوزه مطالبه‌گری جدی ورود می‌کنند، در معرض انواع پیشنهادها ممکن است قرار بگیرند. ما هم در این زمینه استثنا نیستیم و تلاش‌مان در تمام این مدت همین بوده است که بچه‌های گروه، زندگی سالمی داشته باشند. اگر کسی به دفتر برنامه ثریا بیاید و شرایط زندگی شخصی بچه‌های گروه را رصد کند، کاملا شرایط کاری ما مشخص می‌شود.

نَقل:

با بی‌همگان برگشتم!
کافی است نگاهی به چرخه کاری هنرمندان داشته باشیم؛ آن‌وقت است که متوجه می‌شویم مرتب در حال رفت و برگشت از سینما به تلویزیون یا از تلویزیون به تئاتر و بر‌عکس هستند. دلیل این موضوع هم روشن است به این دلیل باید نقش‌هایی را که به آنها پیشنهاد می‌شود مورد بررسی قرار بدهند و بعد انتخاب کنند. به همین علت برای پوشیدن لباس شخصیت‌های متفاوت مرتب مدیوم‌هایشان را تغییر می‌دهند. یکی از این هنرمندان، سمیرا حسن‌پور است که مخاطبان تلویزیون، نقش‌های او را در سریال‌هایی همچون دلنوازان، چاردیواری، پایتخت ۱، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، هفت‌سین و دلدادگان دیده‌اند. او این روزها مشغول بازی در سریال «بی‌همگان» ساخته بهرنگ توفیقی است و اعلام کرده که بعد از سال‌ها با این سریال به تلویزیون بر‌می‌گردد، زیرا او در سال‌های اخیر بیشتر در سینما حضور پررنگی داشته است. البته حسن‌پور درباره نقش‌اش در این سریال خیلی صحبت نکرده و گفته حرف زدن در این‌باره زود است و باید سریال پخش شود تا بتواند بیشتر درباره آن صحبت کرد. حسن‌پور در ادامه صحبتش با اشاره به تجربه بازی در فصل اول سریال نوروزی «پایتخت» گفت: سریال پایتخت تجربه بسیار عجیبی برای من بود. پایتخت جزو اولین تجربه‌های جدی من در بازیگری محسوب می‌شد، قبل‌تر از آن در سریال «دلنوازان» ساخته سیروس مقدم بازی کرده بودم که در آن سریال نقش کوتاه‌تری را داشتم ولی پایتخت اولین بازی جدی و بلند من در قاب تلویزیون بود.حضور من بین بازیگرانی چون علیرضا خمسه، محسن تنابنده، ریما رامین‌فر و احمد مهران‌فر چالش بسیار عجیبی بود. پخش سریال پایتخت در نوروز هم سختی کار را برای من بیشتر می‌کرد زیرا وقتی اسم سریال نوروزی پشت یک پروژه قرار بگیرد، دقت و سرعت کار را ناخودآگاه بالا می‌برد. سرعت برای این‌که باید کار به شب عید برسد و دقت هم برای این‌که مردم سریال‌های نوروزی را بیشتر از باقی سریال‌ها در طول سال رصد می‌کنند.

 

کِی؟

شنبه‌ها و یکشنبه‌ها با عصر جدید

برنامه‌های تلویزیونی مخاطبان خاص خودشان را دارند، به ویژه این‌که وقتی صحبت از رقابت و مسابقه می‌شود بر تعداد این مخاطبان افزوده می‌شود و با علاقه پیگیر چنین برنامه‌هایی هستند. حالا ما می‌خواهیم نویدی به این دسته از علاقه‌مندان برنامه‌های تلویزیون بدهیم و اعلام کنیم که مسابقه بزرگ استعدادیابی عصر جدید را که در ایام نوروز هر شب دنبال می‌کردند، از این به بعد کی و چه زمانی در شبکه سه دنبال کنند؟ این مسابقه قرار است روزهای شنبه و یکشنبه از شبکه سه پخش شود. ضمن این‌که خبر تازه‌تری هم برای علاقه‌مندان عصر جدید داریم و این‌که پخش این مسابقه استعدادیابی تا ۲۷ تیر ماه ادامه دارد و می‌توانند این برنامه را دنبال کنند. ادامه بخش دوم یازدهمین قسمت از مرحله مقدماتی عصر جدید امشب پخش
خواهد شد. در قسمت یازدهم شاهد استعدادهای رزمی، استندآپ، خوانندگی، علمی و... هستیم. البته برنامه‌سازان این برنامه خبر دیگری هم اعلام کردند و این‌که بینندگان  منتظر حضور شش اجرای هیجان‌انگیز روی صحنه عصرجدید باشند.
 
کجا؟ 
 
خط پایان در جعبه صدا
برخی اقشار جامعه علاقه‌مند به دنبال کردن مستند هستند. برای این دسته از افراد فرقی نمی‌کند مستند رادیویی است یا تلویزیونی، بلکه این قالب از برنامه‌سازی را دوست دارند و بیننده و شنونده آن هستند. طبیعی است که بعضی برنامه‌سازان هم برای جلب نظر این قشر از مخاطبان سراغ ساخت مستند می‌روند. حالا این سوال برای این دسته از مخاطبان شکل می‌گیرد که قرار است تازه‌ترین مستند رادیویی از کجا پخش شود. باید گفت که علاقه‌مندان به تماشای مستند رادیویی می‌توانند امروز ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه موج رادیوشان را روی آنتن معارف تنظیم کنند تا شنونده مستند رادیویی خط پایان باشند. این مستند به تبیین ماجرای تعلیق برجام می‌پردازد، چون یکی از مسائل بین‌المللی که چند سالی است در راس خبرهای جهان است، ماجرای برجام و معاهدات ذکر شده در آن است. به همین منظور مستند رادیویی «خط پایان» که با مروری بر ابعاد برجام، به تبیین ماجرای تعلیق آن، علل و چرایی آن و... می‌پردازد روزهای یکشنبه از رادیو معارف پخش می‌شود.
 
چی؟

«کمی عشق کمی نفرت» از رادیو

شاید برخی ها با خودشان بگویند که دیگر زمان رادیو گذشته اما بر‌خلاف تصور این‌دسته از افراد جامعه، رادیو همچنان در سپهر رسانه می‌تازد و شنوندگان خاص خودش را دارد؛ به‌ویژه این‌که در سال‌های اخیر که شبکه‌های رادیویی تخصصی‌تر شدند، مخاطبان هم تخصصی‌تر این شبکه‌ها را دنبال می‌کنند. یکی از قالب‌هایی که برای علاقه‌مندان به رادیو جذاب است و شنونده آن هستند، نمایش‌های رادیویی است. این نمایش‌ها هم مورد توجه قشر نابینایان است و هم رانندگان تاکسی و با علاقه سریال‌های رادیویی را که در قالب نمایش پخش می‌شود دنبال می‌کنند. البته ساخت نمایش‌های رادیویی هم چندان کار راحتی نیست، زیرا هنرمند فقط به‌واسطه صدا باید احساسات نقش را به شنونده منتقل کند. حال برای این دسته از علاقه‌مندان باید بگوییم که رادیو نمایش، نمایش «کمی عشق، کمی نفرت» را آماده کرده است. این نمایش به کارگردانی حمید منوچهری امروز ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح پخش می‌شود و نیم‌ساعت از بامداد هم تکرار خواهد شد.

فاطمه عودباشی - دبیر رسانه / روزنامه جام‌جم

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها