ناگفته‌ های مرگ آرش آقایی در گفتگوی جام‌جم با سخنگوی فدراسیون

مرگ تلخ قهرمان در باشگاه اختصاصی

«آرش آقایی، قهرمان خوش‌اخلاق جودوی ایران و دارنده مدال برنز آسیا به‌دلیل برق‌ گرفتگی در باشگاه بدنسازی در تبریز دارفانی را وداع گفت.» این خبری بود که صبح دیروز، مانند توفان، تمام خبرگزاری‌ها و حتی فضای مجازی را درنوردید و شوک زیادی به ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی و به‌خصوص طرفداران رشته جودو وارد کرد.
کد خبر: ۱۳۶۰۷۶۴

این حادثه در حالی رخ داد که آقایی تازه چند ماه بود به ایران برگشته و سفت و سخت در یک باشگاه خانگی تمرینات بدنسازی انجام می‌داد تا خود را برای حضور در انتخابی تیم ملی جودو آماده کند.

حادثه برق‌ گرفتگی برای ورزشکار مطرح جودوی ایران، آن‌قدر ناگهانی و سریع رخ داد که هیچ فرصتی برای نجات زندگی او وجود نداشت و او در دم جان‌سپرد.

سید حسن صفوی، سخنگو و مدیر روابط‌عمومی فدراسیون جودو در گفت‌وگو با جام‌جم‌ گفت: «من سال‌ها با آرش دوست بودم و او به دلیل بی‌مهری‌هایی، به‌ناچار تصمیم گرفت مدتی به‌عنوان لژیونر در کشور آذربایجان فعالیت کند. پس از تغییر ریاست فدراسیون جودو، با رایزنی‌ و درخواست شخصی مرحوم آقایی، توافق‌های لازم با کشور آذربایجان صورت گرفت و آرش آذرماه سال گذشته به ایران برگشت و فعالیتش را دوباره ازسرگرفت. اسفندماه سال گذشته، یک اردوی مشترک با تیم ملی جودوی عراق و تونس داشتیم که آرش هم حضور داشت. قرار بود تیم ملی برای حضور در یک تورنمنت دوستانه به کشور عراق اعزام شود و آرش هم برای همین تمرینات خود را انجام می‌داد. هر روز با او در ارتباط بودیم و حتی هفت هشت ساعت قبل از وقوع حادثه هم با او در مورد زمان دقیق برگزاری انتخابی و وزن‌کم‌کردن و مسائل دیگر صحبت کردیم.»

او در مورد نحوه وقوع حادثه ادامه داد: «متاسفانه به‌دلیل مشکلات ایجادشده، به مرحوم آقایی اجازه چندانی برای استفاده از مجموعه ورزشی هیات جودوی استان داده نمی‌شد. به همین علت او در طبقه پایین خانه‌ای در تبریز، امکانات کوچک بدنسازی فراهم کرده و همان‌جا تمرین می‌کرد. هنوز نتوانسته‌ایم با خانواده او در مورد حادثه صحبت کنیم اما آن روز، مرحوم آقایی به دلیل تمرینات به‌شدت عرق کرده و خیس بود. داخل باشگاه پکیجی بود که اتصالی داشت و طبق چیزی که به ما گفته‌اند، دست خیس آرش آن روز با پکیج برخورد کرد و دچار برق‌گرفتگی شدید شد. روز حادثه، برادر آرش و یکی از دوستانش در باشگاه بودند که پس از وقوع حادثه او را به بیمارستان منتقل کردند اما متاسفانه مرحوم آقایی فوت کرد.»

صفوی در ادامه صحبت‌هایش آه بلندی کشید و گفت: آرش پسری بسیار خوش‌قلب و از بازگشت دوباره به تیم ملی بسیار خوشحال بود. اخلاق و رفتارش طوری بود که تمام اعضای تیم ملی او را دوست داشتند. سفرمان به عراق با تولد آرش مصادف شد و بچه‌ها برایش جشن‌تولد گرفتند. آرش می‌گفت باورم نمی‌شود بچه‌ها تا این حد به من علاقه داشته باشند و باورنکردنی است. در سفر آخرمان من و آرش هم‌اتاقی بودیم و همیشه می‌گفت می‌خواهم تلاش کنم تا به همه و آنهایی که اجازه ندادند مدال بگیرم نشان دهم که قهرمان آسیا هستم. خیلی حیف شد اما انگار پیمانه عمر آرش پر شده و قسمت او در زندگی و ورزش تا همین‌جا بود. امروز ۱۵ فروردین هم در اداره کل ورزش جوانان تبریز هستیم و منتظریم پیکر آرش را پس از انتقال به اداره‌کل به آرامگاه او تشییع کنیم. بسیاری از ورزشکاران رشته‌های مختلف و پهلوانان هم به مراسم خاکسپاری او آمده‌اند.

لیلا حسین زاده - حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها