پرسپولیس در نخستین بازی سال جدید به مصاف هوادار می‌رود

قرن جدید، سرخ جدید

یک قرن پیش در چنین روزهایی نه پرسپولیس وجود داشت و نه استقلال. نه لیگ برتری بود و نه فوتبال، موضوعی شناخته شده‌ به شمار می‌رفت.
کد خبر: ۱۳۶۰۶۲۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، اما در آغاز قرن جدید و در حالی که وارد پانزدهمین روز از همین قرن شده‎ایم پرسپولیس با سابقه پنج قهرمانی پشت سر هم در حالی که با شش امتیاز کمتر نسبت به استقلالِ صدرنشین در رده دوم جدول رده‌بندی به سر می‎برد، امید زیادی برای کسب یک برد مهم مقابل تیم هوادار دارد تا بلکه رویای ششمین قهرمانی متوالی را حفظ کند.

پرسپولیس، سال جدید را جور متفاوتی نسبت به پنج فصل گذشته آغاز می‌کند. آنها صدرنشین نیستند، برای قهرمانی کلی تردید و اما و اگر دارند و البته  مثل گذشته هم قبراق و آماده به نظر نمیرسند.

پیش‌بینی کاغذی

پرسپولیس و هوادار در هفته نهم لیگ‌برتر یا همان دیدار رفت لیگ بیست و یکم به تساوی ۲ بر ۲ رسیدند. این نتیجه برای هوادار کمتر از برد نبود اما برای پرسپولیس خیر. در واقع اصلا خوشایند سرخ‌ها نبود که مقابل تیمی تازه وارد نتوانند برد به دست بیاورند.
در آن دیدار جنجالی، گل دوم هوادار را جواد محمدی زد که البته با دست به ثمر رسید. این گل به گل مارادونایی معروف شد. در حالی که سرخ‌ها در آستانه یک شکست تلخ بودند سیامک نعمتی در نقش ناجی ظاهر شد و با زدن یک گل، بازی را یک امتیازی کرد.
حالا این بار هوادار در ورزشگاه دستگردی میزبان است و پرسپولیس مهمان. شاگردان یحیی گل‎محمدی آنچنان شرایط حساسی دارند که اگر از این مسابقه برد به دست نیاورند کیلومترها از کورس قهرمانی عقب می‌افتند و اگر چنین شود باید به این انتظار بنشینند که بلکه استقلال در یکی از غیرمنتظره‌ترین اتفاقات لیگ به پیکان ببازد تا فاصله با صدر جدول بیش از این زیاد نشود.
البته طبق معمول روی کاغذ همه چیز ساده به نظر می‌رسد. پرسپولیس ۵۵ امتیازی و رده دومی مقابل هواداری قرار می‌گیرد که با ۲۷ امتیاز در رده یازدهم جدول رده بندی لیگ‌برتر است. شاید فاصله رده دوم تا یازدهم جدول روی کاغذ نسبت به نتیجه‎گیری به  پرسپولیس ضمانت بدهد اما مگر می‎شود فوتبال را با این کاغذبازی‌ها پیش برد؟ فوتبال مملو از اتفاقاتی است که قهرمان فصل‌های پیش را ممکن است مقابل همین هوادار کاملا مستاصل و ناامید کند. این اصلا خوشایند هواداران نخواهد بود، به خصوص این‌که در سال جدید عیدی می‌خواهند. در دربی که خبری از عیدی نبود، حالا هواداران منتظر یک برد دلچسب مقابل هوادار هستند. البته نباید فراموش کرد که هوادار در کل نیم فصل دوم فقط یک باخت آن هم مقابل استقلال داده است.

پرسپولیسی که هواداران می‌خواهند

طرفداران دو آتشه پرسپولیس، تیمی متفاوت نسبت به نیم فصل اول و چند بازی ابتدایی نیم فصل دوم می‌خواهند، تیمی که ضعف‎هایش را پشت سر بگذارد و دوباره به همانی تبدیل شود که رقیب نداشت. پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی را در قرن جدید مصمم‌تر کنارش می‌خواهد، نه کسی که مدام از رفتن می‎گوید و ناگهان تصمیم می‎گیرد به تمرینات نرود.
دیدار با هوادار یکی از بهترین فرصت‎ها برای پرسپولیس است. در واقع بهترین فرصت برای آغاز درخشان در قرن جدید.


نکات ویژه دیدار هوادار و پرسپولیس
 
یک- پرسپولیس از چهار روز پیش تاکنون با ملی‌پوشان خود یعنی امیری، ترابی، سرلک و کامیابی‌نیا تمرین می‌کند. در همین تعطیلات نوروزی بود که خبر رسید برخی از این ملی‌پوشان از همین الان ساز جدایی سر داده‌اند و اخباری در این رابطه به گوش می‌رسد.
دو - هوادار با مشکلات مالی دردسرسازی مواجه است که این موضوع به شدت باعث ناراحتی رضا عنایتی سرمربی هوادار شده است. او گفته که با ادامه این روند فعالیت کلی هوادار با مشکل مواجه خواهد شد.
سه - وحید امیری که در جریان اردوی تیم ملی برای دیدار با لبنان مصدوم شده بود مجددا از کمر خود عکسبرداری کرد و گفته می‌شود شانس بسیار کمی برای بازی مقابل هوادار دارد که در این صورت بزرگ‌ترین غایب دیدار خواهد بود.
چهار - داستان حامد لک دروازه‎بان پرانتقاد سرخ‎ها با یحیی گل‎محمدی سر دراز دارد. گل‎محمدی پس از شکست ۳ بر یک پرسپولیس مقابل تیم‌ملی امید، نکاتی را به لک تذکر داد اما این گلر با پرخاش با او صحبت کرد. گفته می‎شود یحیی  این دروازه‌بان را به طور کل کنار گذاشته است.
 
 

هفت فینال برای پرسپولیس

مرتضی فنونی زاده - پیشکسوت پرسپولیس

تیم پرسپولیس از همان اوایل فصل مدعی قهرمانی به شمار می‌رفت و مثل همیشه بار خود را برای صدرنشینی و فتح جام بسته بود.

همه ما طرفداران پرسپولیس آرزوی قهرمانی این تیم را داریم اما در طول فصل دیدیم که تیم محبوب ما چه فراز و نشیب‌هایی را پشت سر گذاشت که این شرایط واقعا نگران‌کننده شد. به هر حال پرسپولیس به عنوان قهرمان فصل‌های گذشته لیگ‌برتر با بضاعتی که داشت فعلا خود را در رده دوم جدول حفظ کرده است.
هفت بازی پیش روی تیم فوتبال پرسپولیس باقی مانده که هر هفت مسابقه یک فینال است. پرسپولیس در کوران قهرمانی به سر می‌برد و هر مسابقه برای این تیم اهمیتی حیاتی دارد. اکنون حساس‌ترین مرحله از لیگ برای پرسپولیس آغاز شده است. پرسپولیس در ادامه فصل به غیر از استقلال رقیب دیگری به نام سپاهان هم خواهد داشت که چراغ خاموش پیش می‌آید. سپاهان دو بازی مهم در هفته‌های آینده با استقلال و پرسپولیس دارد که نتایج این دو دیدار برای هر سه مدعی قهرمانی مهم است.
ما در نخستین دیدار لیگ برتری سال جدید باید با تیم فوتبال هوادار مصاف بدهیم. این تیم با این‌که نخستین فصل حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‎کند اما بارها ثابت کرده است که می‌تواند جایگاه خیلی بهتری در جدول رده بندی داشته باشد. البته هوادار هم فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشت اما با تمام این مشکلات من پیش‌بینی می‎کنم این تیم در پایان لیگ بتواند یک رتبه تک رقمی به دست بیاورد.
رضا عنایتی سرمربی هوادار دانش زیادی در مربیگری دارد و تبحر خود را نشان داده است. به هیچ عنوان تیم عنایتی را نباید دست‌کم گرفت. هوادار اکنون تیم یازدهم جدول است و توانایی این را دارد که به رتبه‌های بالاتر می‌رسد و نکته‌ای که باید روی آن تاکید کنم این است که جایگاه یازدهمی این تیم نباید باعث دست کم گرفتن آن شود.
ما دیگر تا پایان فصل با استقلال بازی نداریم که یک شش امتیازی دیگر در انتظار ما باشد. هر چه هست به هفت دیدار باقی مانده مربوط می‌شود و همگی فینالی تمام عیار به شمار می‌رود. بازی با هوادار هم یکی از همین هفت فینال است.
هیلدا حسینی خواه - گروه ورزش 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها