قرص گیاهی سی لاکس به دلیل داشتن ترکیباتی چون برگ سنا و اسانس رازیانه دارای خاصیت ملینی است و برای درمان یبوست در کوتاه مدت بکار می رود.
کد خبر: ۱۳۶۰۰۷۳

به گزارش جام جم آنلاین، یبوست وضعیتی است که هر فرد در مقاطعی از زندگی خود با آن مواجه می شود، اما برخی افراد به طور مکرر دچار این وضعیت می شوند و این وضعیت می تواند بسیار عذاب آور باشد، در کنار بعضی از درمان های طبیعی مانند نوشیدن 2 تا 4 لیوان آب گرم در روز، مصرف میوه و سبزیجات که حاوی فیبر هستند و ورزش کردن، درمان های پزشکی هم برای رفع یبوست در دسترس هستند، اما بهتر است با تجویز پزشک و یا مشورت با پزشک آنها را مصرف کنید.

یکی از این داروهای رفع یبوست قرص سی لاکس است، این قرص گیاهی به دلیل داشتن ترکیباتی چون برگ سنا و اسانس رازیانه دارای خاصیت ملینی است و برای درمان یبوست در کوتاه مدت بکار می رود.

نحوه مصرف قرص سی لاکس

بطور کلی مصرف قرص سی لاکس در بزرگسالان بالای 12 سال، 1 تا 2 قرص و برای کوکان 10 تا 12 سال، 1 قرص قبل خواب مصرف می شود، اما بهتر است قبل از مصرف دارو با پزشک خود مشورت و طبق نظر او دارو را مصرف کنید.

توجه داشته باشید که برای کودکان زیر 10 سال شربت گیاهی سی لاکس باید مصرف شود و سالمندان هم درمان را با نصف مقدار مصرف معمول شروع کنند.

اگر قرص سی لاکس را به منظور پاکسازی روده ها و به عنوان مسهل مصرف می کنید، بهتر است قبل از خواب 2 تا 3 قرص به همراه یک لیوان آب مصرف کنید.

لازم به ذکر است که باید از جویدن یا خرد کردن قرص سی لاکس خودداری کنید، و در صورتی که دارو آنتی اسید و یا شیر مصرف می کنید؛ نباید این دارو را تا یک ساعت مصرف کنید.

بهترین زمان مصرف قرص سی لاکس

از آنجا که اثرات برگ سنا که در دارو وجود دارد، بعد از 8 تا 10 ساعت بعد از مصرف دارو ظاهر می شود. بهترین زمان برای مصرف قرص سی لاکس قبل از خواب به همراه یک لیوان آب است.

قرص سی لاکس برای لاغری

داروهای ملین کاربرد زیادی برای کاهش وزن و لاغری دارند، چون این داروها بطور کامل گازهای معده و روده را خارج و همچنین باعث پاکسازی محیط روده هم می‌شوند.

با این وجود بسیاری از پزشکان معتقدند که مصرف قرص‌ها و داروهای ملّین مانند قرص سی لاکس برای لاغری و کاهش وزن تاثیرگذار نیستند و مصرف بیش از حد این داروها خودش باعث بروز مشکلات جدی در بدن می شود.

در واقع با مصرف این دارو مقداری کاهش وزن تجربه می کنید که این کاهش وزن با از دست دادن آب بدن نه با چربی های که باعث افزایش وزن شده اند، مرتبط بوده است. در واقع عملکرد اصلی داروهای ملین در بدن، روان سازی و دفع مواد از بدن و درمان یبوست است.

قرص سی لاکس و فشارخون

در صورتی که قرص سی لاکس بصورت طولانی مدت مصرف شود در افراد مسن می تواند باعث تشدید ضعف و کاهش فشار خون وضعیتی شود.

قرص سی لاکس برای بواسیر

وضعیتی که به دلیل فشار زیاد در قسمت تحتانی روده موقع دفع مدفوع ایجاد می شود بواسیر یا هموروئید نام دارد. یبوست یکی از دلایل بروز بواسیر شناخته شده است. به همین جهت درمان یبوست با مصرف داروهایی مانند قرص سی لاکس مانع از بروز هموروئید یا بواسیر می شود.

عوارض قرص سی لاکس

قرص سی لاکس هم مانند سایر داروهای گیاهی علاوه بر اینکه فوایدی را فراهم می کند ، ممکن است در بعضی موارد باعث بروز عوارض جانبی هم شود. مصرف این دارو در طولانی مدت می تواند باعث از بین رفتن عملکرد روده و همچنین می تواند باعث از دست رفتن آب و الکترولت ها آلبومینوری و هماتوری در بدن شود.

در برخی موارد ممکن است مصرف قرص سی لاکس باعث تغییر در رنگ ادرار شود و رنگ ادرار قرمز، قهوه ای یا زرد شود که البته این عوارض جدی محسوب نمی شود و بعد از مدتی رفع می شود.

مصرف قرص سی لاکس در افرادی که حساس هستند، می تواند منجر به گرفتگی و درد در نواحی شکم شود، در صورت بروز این وضعیت می توانید از محصول گرایپ واتر شرکت دینه استفاده کنید.

منبع: سلام دنیا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها