رئیس سازمان حج و زیارت گفت: آماده اعزام کارشناسان ذیربط درحوزه اسکان، تغذیه و تدارکات و حمل و نقل هستیم.
کد خبر: ۱۳۵۹۹۷۳

به گزارش جام جم آنلاین، سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با برشمردن اقدامات انجام شده در حوزه حج و زیارت اعم از زیارت عتبات مقدسه، حج و عمره که در سال گذشته انجام گرفت و امسال نیز با جدیت دنبال خواهد شد، گفت: بعد از تعطیلی سفرهای زیارتی به عتبات عالیات به دلیل شیوع کرونا، با توجه به کاهش این بیماری و واکسیناسیون حداکثری، این سفرهای زیارتی از اواخر آبان سال گذشته از سرگیری شد که استقبال متقاضیان را به ویژه در عتبات نوروزی داشته است.

حسینی با اشاره به برخی صحبت‌های مطرح شده در جامعه مبنی بر اینکه چرا سفرهای زیارتی به عتبات مقدسه گران‌تر از سفرهای سیاحتی به برخی کشورها است، گفت: یکی از عمده‌ترین دلایل هزینه‌های سفر به عتبات عالیات موضوع پروازها است که با تلاش صورت گرفته، با ایرلاین‌های مختلف و رئیس سازمان هواپیمایی جلساتی را برگزار کردیم که با رایزنی‌های انجام شده حداقل پروازهایی در اختیار سازمان قرار گرفت که این مهم موجب شد تا کاهش قیمت‌ها به نسبت سال‌های قبل انجام بگیرد.

وی اضافه کرد: باید پروازها به صورت چارتری برای اعزام زائران به عتبات عالیات داده شود تا شاهد کاهش قیمت‌ها و دغدغه زائران باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات و برنامه‌های انجام شده، افزود: کمیسیون‌ها و کمیته‌هایی که باید در خصوص حج تمتع تشکیل می‌شد انجام گرفته است و احکام لازم صادر شده است که نشان دهنده برنامه ریزی کامل در این حوزه است.

حسینی در خصوص حج عمره نیز گفت: با توجه به اینکه حدود ۶ میلیون نفر از هموطنان در نوبت اعزام عمره هستند و این سفر زیارتی نیز از سال ۹۴ تعطیل شده است، پیگیری‌های لازم از سوی سازمان و بعثه مقام معظم رهبری انجام می‌گیرد تا انشاالله گشایشی در این راستا صورت گیرد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها