به بهانه حذف ایتالیا از انتخابی جام جهانی 2022 قطر

کشورهای بزرگی که جام جهانی را از دست دادند

تیم ملی فوتبال ایتالیا تنها کشور بزرگی نیست که موفق به حضور در جام جهانی نمی‌شود.
کد خبر: ۱۳۵۹۷۱۱

به گزارش جام جم آنلاین، رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره اروپا با برگزاری چهار دیدار ادامه یافت که در یکی از بازی‌ها ایتالیا در شهر پالرمو با یک گل به مقدونیه باخت.

کشورهای بزرگی که جام جهانی را از دست دادند

آتزوری ۹۰ دقیقه مقدونیه را تحت فشار گذاشت و فرصت‌های زیادی را از دست داد تا اینکه برخلاف جریان بازی تراژیکوفسکی توانست دروازه دوناروما را باز کند تا مقدونیه شمالی در شگفتی‌ کامل با شکست ایتالیا حریف پرتغال شود.

با این حال ایتالیا تنها کشور بزرگی نیست که موفق به حضور در جام جهانی نمی شود. در زیر نگاهی به حذف تیم‌های بزرگ در انتخابی‌های گذشته جام جهانی می‌اندازیم:

انگلیس:

اولین شوک هشت سال پس از تنها قهرمانی جام جهانی رخ داد، زمانی که انگلیس جواز حضور در جام جهانی ۱۹۷۴ آلمان را کسب نکرد و در سال ۱۹۷۸ نیز در آرژانتین شرکت نکرد.

به این ترتیب انگلیس در دو دوره پیاپی غایب بود. زمانی که به نظر می‌رسید اوضاع پس از کسب مقام سوم جام جهانی ۱۹۹۰ رو به بهبود است، در سال ۱۹۹۴ آنها دوباره از رسیدن به جام جهانی بازماندند.

از آن زمان، همه چیز در رقابت‌های انتخابی برای انگلیس خوب پیش می‌رود و در سال ۲۰۱۸ در روسیه، این تیم حتی به دیدار رده بندی رسید. حالا اشتیاق این تیم برای قهرمانی در قطر زیاد است.

فرانسه:

پس از قهرمانی در مسابقات قهرمانی اروپا در سال ۱۹۸۴ و پس از کسب مقام سوم در جام جهانی ۱۹۸۶ فوتبال فرانسه ۱۲ سال ضعیف را سپری کرد.

این تیم حضور در جام جهانی ۱۹۹۰ و ۱۹۹۴ را از دست داد ولی در ادامه فرانسه بهبود یافت و در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۱۸ قهرمان جهان شد و در سال ۲۰۰۶ به فینال راه یافت که برابر ایتالیا شکست خورد.

هلند:

لاله‌های نارنجی در سال ۲۰۰۲ نتوانستند سهمیه حضور در جام جهانی را به دست بیاورند تا بزرگترین رویداد فوتبالی جهان را از خانه تماشا کنند.

در ادامه این تیم نتوانست در دوره قبل یعنی ۲۰۱۸ نیز حاضر باشد ولی بعد از ۴ سال غیبت هلند توانست این دوره سهمیه حضور در جام جهانی قطر را به دست بیاورد.

ایتالیا:

تا قبل از شکست برابر سوئد در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و از دست دادن رویای حضور در جام جهانی، ایتالیا تنها جام جهانی ۱۹۵۸ را از دست داده بود که از قضا در همان کشور سوئد برگزار می‌شد.

این بار در حالی که خیلی‌ها به تیم قهرمان یورو امیدوار بودند، تیم روبرتو مانچینی برابر مقدونیه شمالی باخت و برای دومین بار پیاپی از رسیدن به جام جهانی و سومین بار در مجموع حضور در جام جهانی را از دست داد.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها