اسلب گیر جرثقیلی به عنوان یکی از ابزار های کارگاهی برای جابجایی استفاده می شود. قبلاً جابجایی اسلب ها کار سختی بود و امکان داشت در هنگام جابجایی اسلب یا بشکنند یا آسیب ببینند.
کد خبر: ۱۳۵۹۶۹۱
بعد از درست کردن اسلب گیر جرثقیلی میزان آسیب به اسلب ها به شدت پایین آمد و میزان خسارت ها بسیار کم شد. اسلب گیر های جرثقیل معمولاً نیمه اتوماتیک هستند. بهترین و پرفروش ترین انواع اسلب گیر جرثقیلی موجود در بازار ایران، اسلب گیر جرثقیل Medrit است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.
 
اسلب گیر جرثقیلی Medrit

از اسلب گیر جرثقیلی، باید برای جا به جایی اسلب های سنگین و سبک استفاده کرد. اسلب گیر جرثقیلی دارای ساختاری با بدنه تمام فلز است. فلز به کار رفته در اسلب گیر جرثقیلی از فولاد سخت کاری شده تولید شده و در نهایت با روش الکترواستاتیک، رنگ آمیزی شده است. قسمت‌های مختلف تشکیل‌دهنده ی یک اسلب گیر جرثقیلی عبارتند از :

یک قطعه شبیه گوشواره، در بالا برای اتصال به کابل یا قلاب

یک گیره برای تخلیه نیمه اتوماتیک اسلب گیر

دو کفشک لاستیکی

مفاصل بدنه اسلب گیر
 
 
انواع اسلب گیر جرثقیلی (دستی وجرثقیلی) + تفاوت ها
 

از ویژگی‌های عالی اسلب گیر جرثقیل این است که امنیت و ایمنی را بسیار بالا می برد. شیوه ی استفاده از از اسلب گیر جرثقیلی به این صورت است که باید با باز کردن دهانه ی اسلب گیر، اسلب بین کفشک های اسلب گیر قرار می گیرد. از نکات مهم در مورد استفاده از این اسلب گیر، وجود داشتن یک جرثقیل در کارگاه برای جا به جایی اسلب ها می باشد. نیمه اتوماتیک بودن اسلب گیر جرثقیلی  به این دلیل است که هنگام برداشتن اسلب به واسطه ماشه دهانه اسلب باز می شود و با آزاد شدن ماشه اسلب در بین کفشک ها قرار می گیرد و پس از انتقال اسلب و قرار دادن آن بر روی محل مورد نظر به صورت اتوماتیک با کمک ماشه دهانه اسلب گیر باز می شود تا اسلب به راحتی به محل مورد نظر برسد.
 
مشخصات فنی اسلب گیر نیمه اتوماتیک مدریت (Medrit)

اسلب گیر نیمه اتوماتیک مدریت تولید ایران است و توسط شرکت Medrit  ساخته شده است. قابل ذکر است که روکش کفشک های این مدل اسلب گیر مانع از آسیب دیدن اسلب می شود. سایر مشخصات فنی اسلب گیر نیمه اتوماتیک مدریت به شرح زیر می باشد:
انواع اسلب گیر جرثقیلی (دستی وجرثقیلی) + تفاوت ها
 
لازمه استفاده از این مدل اسلب گیر وجود جرثقیل است.

اسلب گیر دستی نوع دیگری از اسلب گیر است که در کارگاه‌ها و کارخانه‌های سنگ بری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسلب گیر دستی دارای دو دستگیره در چپ و راست است و به صورت دونفره استفاده می‌شود. شیوه ی اسلب گیر دستی تقریباً شبیه است که اسلب گیر جرثقیل با این تفاوت که دیگر نیازی به جرثقیل نداریم.هم‌زمان با بالا کشیدن دسته ها اپراتورها برای بلند کردن اسلب، فک‌های آن با قدرت به بدنه می‌چسبد و اسلب به راحتی از زمین بلند می‌شود. اساس کار اسلب گیر به صورت جفت است و هم‌زمان چهار اپراتور  یا فرد باید برای حمل همکاری کنند.

اسلب گیر قابلیت حمل اسلب های سنگین تا ۳۰۰ کیلو گرم را دارد. جنس بدنه از فولاد سخت کاری شده و با رنگ الکترواستاتیک پوشش داده شده است. رنگ الکترواستاتیک مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه، رطوبت و تغییرات دمایی دارد. دو دستگیره پلاستیکی نرم و مقاوم این ابزار از سُر خوردن و آسیب به دستان جلوگیری می‌کند.
 
 
انواع اسلب گیر دستی عبارتند از :

دو دسته

اسلب گیر دو دسته
 
کاربرد اسلب گیر

 از اسلب گیر در کارگاه ها، سنگبری ها و ... برای جابه جا کردن اسلب استفاده می شود معمولاً اسلب ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این صنایع عبارتند از :
 
خودروسازی

ورق

کویل ها

سازه های فولادی

ماشین آلات سنگین

انواع اسلب گیر جرثقیلی (دستی وجرثقیلی) + تفاوت ها
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها