داشتن موهای بسیار نازک برای بسیاری از افراد سردرد است. با این حال، اسپری‌ها، بافت‌دهنده‌ها و موس‌ها تنها راه برای حجم دادن به موهای ظریف نیستند.
کد خبر: ۱۳۵۹۶۸۸

به گزارش جام جم آنلاین، مطلب را با طرح یک سوال آغاز می کنیم. اینکه چرا برخی از انواع مو انقدر نازک هستند؟ رشته های نازک همیشه به دلیل ژنتیک نیستند.

گاهی اوقات، کمبود مواد مغذی با ظاهر و رشد مو مرتبط است.به همین دلیل است که پزشکان بر لزوم مراقبت از موهایتان با مصرف کافی روی، اسید فولیک، اسیدهای آمینه گوگرد، ویتامین B6، ویتامین B12 و منیزیم تأکید می‌کنند.

در کنار این‌ها برخی تخم مرغ، ماهی قزل آلا، هویج، آووکادو و صدف را در میان سایر غذاهای مفید برای مو فهرست می‌کند.

ترفندهایی برای افزایش حجم موهای نازک

درست است که موهای نازک مزایای خود را دارند. آنها ابریشمی هستند، برای شستن یا رنگ کردن آن به محصول زیادی نیاز ندارید و خشک کردن آن با سشوار زمان کمتری می برد. با این حال، استایل دادن و دستیابی کردن آن می تواند دشوار باشد.

خوشبختانه، چند ترفند وجود دارد که می تواند کمک کند.

۱. موهای خود را فر کنید
یک تقویت سریع برای موهای ظریف این است که آن‌ها را فر کنید و یا با دست و اسپری مو یا با انبر اگر می‌خواهید موج‌های مشخص‌تری دارید.

۲.تکنیک های رنگ مو را امتحان کنید
تغییر رنگ مو راهکاری است که آن را پرتر نشان می دهد. با رنگ‌های تیره‌تر، از هایلایت‌ها یا هایلایت‌های روشن استفاده کنید.آنها بافت و ظاهری کامل‌تر می‌دهند، زیرا کنتراست بین مو و پوست سر را کاهش می‌دهند.

۳. موهای خود را وارونه خشک کنید
هنگامی که موهای خود را به صورت وارونه سشوار می کنید و موهای خود را در این حالت نگه می دارید تا خشک شوند، حجم بسیار بیشتری به آن اضافه می شود. نکته کلیدی این است که سرتان را به یکباره به عقب برگردانید و سپس به آرامی موهایتان را شانه کنید.

۴. از ماسک های مو استفاده کنید
ماسک های مو در استحکام، درخشندگی تار موی شما موثر هستند. شما همچنین می توانید آنها را در خانه درست کنید.

به دنبال یک دستور العمل آسان هستید؟ یک تخم مرغ را بزنید، یک قاشق غذاخوری سس مایونز اضافه کنید و مخلوط را روی موهای مرطوب پخش کنید. قبل از شستن با آب سرد، ۱۵ دقیقه صبر کنید.

۵. برای حجم دادن به موهای نازک با انواع مدل های مو بازی کنید
مدل‌های مویی مانند بافته‌ها، دم اسبی‌های کم پشت به موها حجم و حالتی مطبوع می‌دهد.در مورد قیطان، فقط چند تار بلند را رها کنید و حجم بیشتری ایجاد کنید.

۶. فقط انتهای موهایتان را حالت دهید
حالت دهنده از ریشه باعث ایجاد سبوم می شود و موهای چرب به نظر نمی رسد بنابراین مو می‌تواند حجم زیادی داشته باشد. این محصول را فقط به انتهای موهای خود بمالید.

۷. پوست سر خود را به طور منظم ماساژ دهید
افزایش جریان خون در طول ماساژ پوست سر، فولیکول‌های مو را تحریک کرده و رشد را تشویق می‌کند. هر چه مو بیشتر باشد حجم بیشتری دارد.

۸. برخی از داروهای طبیعی رشد مو را امتحان کنید
برخی از گیاهان و ادویه جات خاصیتی برای تقویت، نرم کردن، درخشندگی و ضخامت مو دارند. رزماری، دارچین، گزنه، کالاندولا، جینسینگ، نعناع و آلوئه ورا برخی از آنها هستند.

۹. برای حجم دادن به موهای ظریف به سراغ مدل موی چتری بروید
اگر چتری های شما از تاج سر شما شروع می شود، پرتر به نظر می رسند. به علاوه، توجه به صورت شما خواهد بود نه به انتهای نازک.

۱۰. شامپو مخصوص موهای خشک بزنید
شامپوهای مخصوص موهای خشک نه تنها چربی را پنهان می کند، بلکه برای به دست آوردن کمی حجم نیز خوب است

۱۱. با کش بخوابید
داشتن کش در تمام شب راهی برای ایجاد امواج طبیعی و رسیدن به حجم دلخواه در موهای نازک است. قطعاً وقتی از خواب بیدار می شوید متوجه تغییر ظاهر خود خواهید شد!

13. استنکشن را امتحان کنید
اگر چندین مورد از این روش های دیگر را امتحان کرده اید اما هیچ کدام از آنها سلیقه شما را برآورده نمی کند، اکستنشن موی طبیعی را امتحان کنید. هر رشته با رزین مخصوص یا گیره های ریز برای برداشتن و نصب آسان نصب می شود. بهتر است این کار را به یک حرفه ای بسپارید.

۱۴. از محصولات حالت دهنده برای حجم دادن به موهای نازک استفاده کنید
در نهایت، محصولات تکمیلی وجود دارند که تراکم مو را تغییر می دهند. اسپری حجم دهنده، اسپری موج، و موس تنها چند نمونه هستند.

اولی مستقیماً روی موها زده می‌شود، وارونه خشک می شود و سپس با هوای سرد سشوار می کشد. دومی از قدهای میانی تا انتهای مو اعمال می شود و با قدرت متوسط سشوار یا با دیفیوزر خشک می شود. سومی را می توان روی موهای تقریبا خشک قرار داد و از ریشه ماساژ داد.

چه زمانی برای کمبود حجم موهای نازک از متخصص کمک بگیرید؟

این احتمال وجود دارد که نازک شدن مو به دلیل شرایط پزشکی، مانند آلوپسی باشد. در واقع، آکادمی پوست و ونورولوژی اسپانیا تاکید می کند که بیش از 100 نوع مختلف از این بیماری وجود دارد که توسط عوامل هورمونی، ژنتیکی، خودایمنی، داروها، استرس و عوامل دیگر ایجاد می شود.

در مورد محصولات، به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای موهای ظریف فرموله شده اند. اگر هیچ چیز جواب نمی دهد، وقت آن است که با یک آرایشگر حرفه ای مشورت کنید.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها