وی افزود: این‌نور ملکوتی و جلوه ایزدی، همچون بهار زندگی، نشاط می‌آفریند و دل‌های مرده و قلب‌های پژمرده را نه تنها برای انسان بلکه برای تمام جهان آفرینش روح و صفا می‌بخشد.
کد خبر: ۱۳۵۹۶۸۴

به گزارش جام جم آنلاین ساوه حجت‌الاسلام جعفر رحیمی  در خطبه‌های نخستین نماز جمعه سال ۱۴۰۱ در ساوه با تبریک فرارسیدن عید نوروز و فصل بهار اظهار کرد: همانطوری که فصل بهار آغاز تقویم و رویش و رشد و نمو است، وجود گرانقدر حضرت بقیه الله (عج) نیز بعنوان یکی از ائمه اطهار سرفصل خلقت است.

وی افزود: این‌نور ملکوتی و جلوه ایزدی، همچون بهار زندگی، نشاط می‌آفریند و دل‌های مرده و قلب‌های پژمرده را  نه تنها برای انسان بلکه برای تمام جهان آفرینش روح و صفا می‌بخشد.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه بهار واقعی که هیچ‌خزانی ندارد ظهور حضرت مهدی (عج) است، گفت: در زمان ظهور حضرت یک جامعه ایده آل و آرمانی خواهیم داشت و غم و غصه از چهره جامعه زدوده خواهد شد، لذا باید تلاش کنیم تا زندگی خود را در همه ابعاد مهدوی کنیم.

رحیمی با اشاره به اینکه در زندگی مهدوی مردم به فکر همدیگر هستند، خاطرنشان کرد: در این زندگی کینه و کدورت، دنیا پرستی و استبداد، غرور و دزدی و رشوه و ... وجود ندارد و مردم با آرامش و یاد خدا به دنبال عشق و صلح و صفا خواهند بود.

خطیب نماز جمعه ساوه با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری، ادامه داد: رهبر انقلاب در این دهه اخیر محور شعارهای سال را مسئله مهم اقتصاد، تولید و اشتغال قرار دادند و مخاطب خاص آنها نیز مسئولان اجرایی هستند تا با تسهیل امور برای پیاده سازی شعار سال اقدام  کنند.

وی اقشار مختلف مردم و نخبگان را مخاطب دیگر این شعارها دانست و افزود: هریک از افراد جامعه به حسب وظیفه خود باید در این گفتمان سازی یا فرهنگ سازی با جریان سازی نقش آفرینی کنند و طبیعی است که پس از مسئولان اجرایی مخاطب اول این مطالبات نخبگان، اصحاب رسانه و صاحبان تریبون خواهند بود.

 رحیمی اضافه کرد: اگر چه در منظومه فکری و مدیریتی رهبر انقلاب اسلامی که برخاسته از مفاهیم و معارف اسلامی و قرآنی و روایی است، فرهنگ، اصل و اساس و زیربنا است، لکن به‌خاطر ضرورت‌ها و اولویت‌های جامعه که عمدتا به‌خاطر غفلت یا کم‌توجهی مسئولان است، مشکلات اقتصادی و معیشتی کماکان در اولویت اول قرار دارد و چنانچه در سالهای گذشته خصوصا دهه اخیر، توجه به اقتصاد معطوف می‌شد، چه بسا ما امروز می‌بایست بازسازی فرهنگی در اولویت‌مان باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم مردم در قضیه‌ای مشارکت کنند باید آنها مخاطب این سخنان باشند، بیان کرد: رهبری انقلاب مهم‌ترین سخنان خود را در جمع مردم و با عامه مردم بیان می‌کنند لذا این اقدام و حرکت حکیمانه رهبر انقلاب همان چیزی است که ما نام آن را مردمی‌سازی و فرهنگی‌سازی عرصه‌های مختلف فرهنگ، اقتصاد و سیاست و... می‌نامیم.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در ادامه کلید حل مشکلات اقتصادی کشور را مسئله رونق تولید، اقتصاد مقاومتی واشتغال دانست و افزود: رهبر انقلاب در زمانهای مخلتف به این مهم پرداخته ومطالبی رابیان داشته‌اند لذا باید با سرمشق قراردادن رهنمودهای رهبر فرزانه خود مشکلات موجود در جامعه خصوصا در حوزه اقتصادی را حل و فصل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها