رییس پلیس راهنمایی و رانندگی از کاهش ۱۰ کیلومتری سقف سرعت مجاز اتوبوس‌ها در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۹۵۱۳

به گزارش جام جم آنلاین، سردار سید کمال هادیانفر دراین باره گفت: در طول ایام نوروز پلیس نظارت ویژه‌ای بر ناوگان حمل و نقل عمومی دارد و ما با مشارکت سازمان‌های مربوطه از تمام ابزار‌ها با نظارت بر این ناوگان با هدف کاهش تصادفات استفاده خواهیم کرد. چرا که معتقدیم ناوگان حمل و نقل عمومی باید ناوگانی امن برای مسافرت مردم باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز در طرح نوروزی امسال طرح کاهش ۱۰ کیلومتر سقف سرعت مجاز اتوبوس‌ها را اجرایی کردیم. البته پیش از این نیز این طرح را در مقاطع زمانی دیگر اجرا کرده بودیم. بر اساس این طرح، سقف سرعت مجاز اتوبوس‌ها ۱۰ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد و اگر به عنوان مثال سقف سرعت اتوبوسی قبلا ۳۰ کیلومتر بر ساعت است، حالا به ۲۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه داد: برای اجرای این طرح، هماهنگی‌های لازم را باشرکت‌های اتوبوسرانی و پایانه‌ها و راهداری انجام داده‌ایم و پلیس راه نیز بر این موضوع نظارت جدی دارد و تمامی رانندگان اتوبوس ملزم به اجرای این دستور هستند.

هادیانفر درباره اینکه آیا ممکن است این طرح بعد از نوروز نیز ادامه داشته باشد، گفت: تصمیم اتخاذ شده برای ایام نوروز است و در مورد بعد از این ایام هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

وی درباره نظارت پلیس بر اتوبوس‌های اردوی راهیان نور نیز گفت: اعمال محدودیت برای این اتوبوس‌ها در محور‌های پرتردد و بهره گیری از اتوبوس‌های مجهز از جمله تمهیدات برای راهیان نور است و ما بر تردد آن‌ها نیز نظارت داریم.
 
منبع: ایسنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها