وزیر خارجه روسیه می گوید آنچه در اوکراین شاهد هستیم تلاش غرب برای اثبات ماهیت وجودی خود به هزینه روسیه و تحمیل دنیای تک قطبی است.
کد خبر: ۱۳۵۹۴۸۱

به گزارش جام جم آنلاین، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که غرب در تلاش برای منزوی کردن روسیه است و از سوی دیگر ناتو در شرق در حال گسترش است و این تهدیدی برای روسیه است.

وی با اشاره به بحران اوکراین افزود: آنچه در اوکراین شاهد هستیم تلاش غرب برای اثبات ماهیت وجودی خود به هزینه روسیه و تحمیل دنیای تک قطبی است.

براساس گزارش الجزیره، وزیر خارجه روسیه کشور‌های غربی را به تبلیغ ایدئولوژی ملی نژادپرستانه متهم و تاکید کرد، این رویکرد در آموزش نسل جوان غرب کاملا مشهود است. غربی‌ها از گروه‌های نژادپرست حمایت میکنند و از مدت‌ها پیش برای آنچه اکنون در حال وقوع است، به ویژه در اوکراین برنامه ریزی کرده است.

این دیپلمات ارشد روسیه با اشاره به اینکه غرب میخواهد روسیه را از کریمه بیرون کند افزود: جان شهروندان روس در شبه جزیره کریمه در خطر بود و غرب هیچ توجهی به این موضوع نمیکرد.

وی در ادامه گفت، کشور‌های غربی هرکسی که میخواهد با مسکو روابط دوستانه داشته باشند را تهدید میکنند.

لاوروف همچنین تاکید کرد که کشور‌های اروپایی به توافقات امنیتی با روسیه پایبند نبودند.

وی ادامه داد، در سال‌های گذشته یک کارزار ضدروسی پشت تحریم‌ها وجود داشته است؛ مساله اوکراین نیست بلکه آمریکا به دنبال تسلط یک جانبه برجهان است.
 
منبع: فارس
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها