فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کاهش هفت درصدی وقوع جرائم در پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۹۳۹۹

به گزارس جام جم آنلاین، سردار حسین رحیمی در رزمایش اقتدار پلیس درنوروز۱۴۰۱ که صبح امروز در میدان آزادی تهران برگزار شد، گفت: سال ۱۴۰۰ سالی پرتلاش برای انتظامی کل کشور بود و از امروز نیز سالی جدید برای پلیس در سراسر کشور آغاز شد.

وی با اشاره به برخی از رویداد‌ها در طول سال ۱۴۰۰ اظهارکرد: در سالی که گذشت مأموران انتظامی بعد از مدافعان سلامت نقشی محوری را در مهار و مقابله با کرونا بر عهده داشتند. در این سال و در تهران چهار انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر همچنین میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار شد و ما امنیت این انتخابات را به طور کامل تامین کردیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اقدامات انجام شده از سوی پلیس در سال ۱۴۰۰ نیز گفت: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در حوزه مبارزه با سرقت به قدرت کشف ۷۴ درصدی جرایم رسیده است و ما با اجرای طرح‌های پی در پی توانستیم جرایم سازمان یافته را در تهران به رغم فعالیت مجرمان سابقه دار از بین ببریم و ضربات مهلکی را به آنان وارد کنیم.

رحیمی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، ۲۱۷۸ باند سرقت و قاچاق کالا و مواد مخدر شناسایی و منهدم شد، اظهارکرد: در این سال پلیس تهران به بیش از چهار میلیون نفر خدمات انتظامی را ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۲۰۶ هزار پرونده در پلیس‌های مختلف فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تشکیل و به دستگاه قضایی ارجاع شده است، گفت: این اقدام به این معنی است که روزانه ۳۳۱۶ پرونده در یگان‌های مختلف پلیس تهران بزرگ تشکیل شده است علاوه بر آن با اقداماتی که در دوایر مشاوره و مددکاری پلیس انجام شده است، بیش از ۸۶ درصد مراجعان به کلانتری‌ها قبل از اینکه به مراکز قضائی بروند با ورود مراکز مشاوره پلیس صلح و سازش کرده‌اند و پرونده شان مختومه شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کاهش هفت درصدی جرائم پایتخت در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: قدرت کشف جرم پلیس نیز در این سال ۱۱۲ درصد بوده است.

وی درباره اقدامات پلیس پایتخت برای مبارزه با مواد مخدر نیز اظهارکرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰ تن مواد مخدر از سوداگران و قاچاقچیان مواد مخدر کشف و ضبط شده است. ما برخی از این مواد را گرم به گرم کشف کرده‌ایم و این کار دشوار است البته که همچنان در حوزه ساماندهی معتادان متجاهر مشکل داریم و امیدواریم این مشکلات در سال ۱۴۰۱ برطرف شود.

رحیمی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات خود توانسته ۱۳۰۰ نفر را در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستگیر کند، گفت: ۲۷۴ متهم دیگر نیز در حوزه اقتصادی دستگیر شده اند. در سال ۱۴۰۰، این پلیس ۱۶ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماینر را نیز کشف و ۳۵ نفر را هم به اتهام جرایم مرتبط با آن دستگیر کرد.

وی درباره حوزه پلیس فتا نیز اظهارکرد: بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تشکیل شده در حوزه جرایم سایبری در تهران بزرگ منجر به کشف شده است که این آمار قابل توجهی است.

رحیمی در پایان راجع به طرح نوروزی پلیس تهران برای سال ۱۴۰۱ گفت: در هر شیفت بیش از ۱۴ هزار نفر از مأموران پلیس پایتخت در قالب ۲۸۸۴ گشت خودرویی و پیاده در سراسر کشور امنیت شهر، شهروندان و مسافران نوروزی را تامین می‌کند.
 
منبع: ایسنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها