ارتش انگلیس مدعی است بخش عمده‌ای نیرو‌های نظامی روسیه در فاصله تقریباً ۲۵ کیلومتری از مرکز پایتخت اوکراین مستقر شده‌اند.
کد خبر: ۱۳۵۹۳۹۳
به گزارش جام جم آنلاین، بعد از موشک‌باران مناطقی از پایتخت اوکراین توسط نیرو‌های روس در بامداد دوشنبه، اکنون گفته می‌شود که روس‌ها به کی‌یف نزدیک شده‌اند.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز ادعا کرد که نیرو‌های روسی که از شمال شرق به سمت کی‌یف پیشروی می‌کنند متوقف شده‌اند و بخش عمده‌ای از آن‌ها در فاصله ۲۵ کیلومتری مرکز شهر باقی مانده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع انگلیس گفت: «درگیری‌های شدید در شمال کی‌یف ادامه دارد. نیرو‌هایی که از جهت هوستومل به سمت شمال غرب پیشروی می‌کردند با مقاومت شدید اوکراین عقب رانده شدند».

همزمان وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که نیرو‌های این کشور توانسته‌اند برخی مناطق از حومه کی‌یف را به کنترل خود درآورند.

وزارت دفاع اوکراین نیز در واپسین ساعت شامگاه یکشنبه گفته بود پایتخت این کشور در محاصره است و بیشترین تجمع نیرو‌های روسی در شمال کی‌یف قرار دارد.

در ۲۴ فوریه، روسیه در پاسخ به درخواست کمک از سوی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک (جدایی‌طلبان شرق اوکراین)، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که «غیر نظامی‌سازی و نازی‌زدایی» از اهداف کلیدی این عملیات است. مسکو بار‌ها تاکید کرده که هیچ برنامه‌ای برای اشغال اوکراین ندارد و تاکید می‌کند که نیرو‌های مسلح روسیه فقط زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند. ایالات متحده و متحدانش، از جمله ژاپن، با اعمال تحریم‌های جامع علیه روسیه به اقدام مسکو واکنش نشان دادند.
 
منبع : فارس
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها