درخواست شورای همکاری خلیج فارس از انصارالله برای مذاکره با عربستان در ریاض، واکنش شمار زیادی از مقامات این گروه را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۱۳۵۹۲۵۹

به گزارش جام جم آنلاین، محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی و از مقامات انصارالله یمن بامداد شنبه در واکنش به درخواست برگزاری این مذاکرات گفت که اگر کشور‌های متجاوز و متحدان آن‌ها اراده واقعی برای صلح داشته باشند، راه حل بحران یمن بسیار نزدیک است.

وی افزود که رایزنی‌ها به عنوان مقدمه‌ای برای گفتگو‌ها که منجر به راه حل در یمن شود، برگزار می‌شود.

الحوثی در عین حال اظهار کرد که رایزنی‌ها و مشورت‌ها پس از گفتگو‌های اولیه با هدف شناخت مواضع طرف مقابل که سال‌ها بدون فایده طول کشیده است، برگزار نمی‌شود.

وی همچنین بیان کرد که کشور‌های ائتلاف باید کمی حیا داشته باشند و قبل از پایان جنگ باید به بحران فرآورده‌های نفتی پایان دهند که همچنان با جلوگیری از ورود نفتکش به یمن به مردم یمن آسیب میزنند.

در همین حال، عبدالمالک العجری از اعضای هیأت صنعا در مذاکرات سیاسی، بر تمایل انصارالله برای صلح عادلانه تاکید کرد و از شیوه کشور‌های متجاوز در برخورد با یمنی‌ها انتقاد کرد و گفت: ائتلاف با مردم یمن به گونه‌ای برخورد می‌کند که گویی گله‌ای از جمعیت و فاقد صلاحیت و منزلت هستند.

وی در رشته توییتی نوشت: صلح برای ما مقدس است و اگر ببینیم که یک صلح عادلانه و منصفانه است از آن استقبال می‌کنیم، چه این راه حل در شرق باشد و چه در غرب.

العجری در عین حال افزود که یمنی‌ها هرچه تلاش کردند تا روزنه‌ای برای برقراری صلح پیدا کنند، با فریب و دغلبازی روبرو شدند.

ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی یمن نیز درباره آخرین تحولات میدانی در این کشور، گفت: ائتلاف سعودی حملات تجاوزکارانه خود علیه یمن را تشدید کرده است.

وی در عین حال افزود که عاملان ریختن خون مردم یمن پس از گذشت ۷ سال تلاش می‌کنند از پیامد‌های جنگ خارج شوند.

الشامی افزود: دست اندرکاران جاری کردن خون یمنی‌ها، مزدوران خود را تامین مالی می‌کنند تا به نمایندگی از آن‌ها شرم جنایت را متحمل شوند.

اظهار نظر مقامات یمنی پس از آن مطرح شد که اخیراً شورای همکاری خلیج فارس خواستار برگزاری نشست صلح در ریاض شده بود.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها