بررسی شکست‌های رژیم صهیونیستی در زمینه‌های نظامی و سایبری که باعث شده زمین بازی به‌نفع جبهه مقاومت تغییر کند

وحشت صهیونیست‌ها از نیل تا فرات

هفته‌ای که گذشت به جرأت یکی از مهم‌ترین دوران تقابل مستقیم ایران و اسرائیل بود و موازنه وحشت علیه صهیونیست‌ها با اقتدار سپاه، طوری رقم خورد که اسرائیل تا مدت‌ها هیچ شیطنت جدیدی علیه مقاومت نخواهد داشت.
هفته‌ای که گذشت به جرأت یکی از مهم‌ترین دوران تقابل مستقیم ایران و اسرائیل بود و موازنه وحشت علیه صهیونیست‌ها با اقتدار سپاه، طوری رقم خورد که اسرائیل تا مدت‌ها هیچ شیطنت جدیدی علیه مقاومت نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۳۵۸۹۷۱

سه حرکت مهم نظامی، اطلاعاتی و امنیتی جبهه مقاومت علیه رژیم‌صهیونیستی، لایه‌ای جدید از رویکرد تهاجمی بود که صهیونیست‌ها به‌خوبی ترجمه آن را می‌دانند.

اتفاق اول، موشکباران مقر موساد در اربیل عراق، حمله دوم هک شدن تمام سایت‌های وزارتخانه‌های دولتی در رژیم‌ صهیونیستی توسط سایه سیاه و اتفاق سوم هم دستگیری جاسوسان اسرائیل در پوشش یک شرکت هنگ‌کنگی بود که قصد خرابکاری در تاسیسات فردو را داشتند. اما در این دو روز چه اتفاقاتی رخ داد که اسرائیل را عقب زد؟

خنثی شدن خرابکاری در فردو

دوشنبه شب، اعضای شبکه‌ای که قصد خرابکاری در تاسیسات هسته‌ ای فردو را داشتند از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر شدند.

ماجرا از این قرار بود که افسران اطلاعاتی رژیم‌صهیونیستی تلاش می‌کنند به یکی از کارمندان بخش IR۶ تاسیسات هسته‌ای فردو نزدیک شوند.

برای این کار، نخست یکی از همسایگان این کارمند را جذب کرده و با دادن پول نقد و خریدن لپ‌تاپ، توکن و تلفن‌همراه در مدت کوتاهی نحوه ارتباط‌گیری امن را به این فرد نشان می‌دهند.

سپس به کارمند تاسیسات برای جمع‌آوری اطلاعات نزدیک می‌شوند و همه دستمزدها به صورت نقدی و ارز دیجیتال رد و بدل می‌شود تا ردی از آن باقی نماند.

افسر جاسوسی اسرائیل در پوشش یک شرکت هنگ‌کنگی و با کمک فرد واسط با کارمند فردو ارتباط می‌گیرد و در این ارتباط، سفارش نرم‌افزاری را می‌دهد و مرحله به مرحله به این مسوول نزدیک می‌شود.

این فرد که پس از آگاهی از هویت فرد جاسوس به همکاری خود با او ادامه می‌دهد، غافل از این بوده که تمامی این مراحل در تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه بوده است.

فرماندهی سپاه هسته‌ای با همکاری فرماندهی ضدجاسوسی سازمان اطلاعات سپاه توانست مانع یکی از خرابکاری‌های بزرگ در تاسیسات هسته‌ای کشور شود، چراکه این شبکه تلاش داشت قبل از تعطیلات نوروز اقدامات خود را عملی کند.

البته در خلال گزارش مربوط به کشف شبکه‌ای که قصد خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای فردو را داشتند، یک موضوع مهم دیگر هم رسانه‌ای شد و آن نام بردن از فرماندهی سپاه هسته‌ای برای نخستین‌بار بود. پیش از این عنوان شده بود حفاظت از سایت‌های هسته‌ای کشور به سپاه واگذار شده است اما این اولین‌بار بود که به صورت رسمی این موضوع تایید و از وجود فرماندهی سپاه هسته‌ای پرده‌برداری شد.

هک شدن بی‌سابقه اسرائیلی‌ ها

اتفاق مهم دیگر اختلال گسترده در تمامی سایت‌های وزارتخانه‌های رژیم صهیونیستی بود، دوشنبه شب منابع صهیونیست خبر دادند سایت‌های وزارتخانه‌های این رژیم دچار اختلال گسترده شده و شبکه خبری المیادین به نقل از این رسانه‌ها گزارش داد تمامی سایت‌های وزارتخانه‌های دولتی در رژیم‌صهیونیستی دچار اختلال شده است و وزرای این رژیم نیز نمی‌توانند سایت‌های دولتی را باز کنند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم خبر داد چند سایت دولتی در این رژیم هک شده است و سایت‌های وزارتخانه‌های کشور، بهداشت، دادگستری و رفاه و دفتر نخست‌وزیر باز نمی‌شود.

همچنین یک منبع مطلع در حوزه دفاعی به هاآرتص اعلام کرد این بزرگ‌ترین حمله سایبری علیه اسرائیل در تاریخ است.

به نوشته رسانه‌های اسرائیل، این حمله از نوع حملات محروم‌سازی از سرویس (DDos) بوده و بیشتر سایت‌هایی را هدف قرار داده که روی دامنه دولتی.gov.il قرار گرفته‌اند.

مقام‌های اسرائیل بر این باورند که یک دولت یا سازمان بزرگ در این حمله دست داشته است، ولی هنوز نمی‌توانند آن را با قطعیت مشخص کنند.

با این حال، گروه هکری سایه‌های سیاه مسوولیت این حمله را به عهده گرفت؛ البته گروه سایه‌های سیاه چند ماه پیش هم اطلاعات هزاران کاربر اسرائیلی را از چند سایت از جمله سایت دگرباشان موسوم به «اطراف» هک کرده بود.

سایه سیاه، عصر جمعه ۲۹ اکتبر از حمله خود خبر داد و نوشت: ما برای شما خبری داریم. هکرها گفته‌اند: «ممکن است امشب نتوانید به بسیاری از وب‌سایت‌ها وارد شوید زیرا ما سایبرسرو و مشتریان آن را هدف قرار داده‌ایم.»

هکرها بعدا پیام دیگری ارسال کردند و از عدم پاسخگویی به هشدار آنها انتقاد کردند. آنها بخشی از داده‌های شرکت کاویم را منتشر کردند و نوشتند: «اینم اولین داده‌ها»، «اگر با ما تماس نگیرید، موارد بیشتری وجود خواهد داشت».

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از کارشناسان نوشته‌اند سایه سیاه یک گروه ضداسرائیلی است که از تکنیک‌های جرایم سایبری برای اهداف ایدئولوژیک استفاده می‌کند.

در ماه مارس امسال هم این گروه شرکت مالی اسرائیلی KLS Capital را هک کرده بود. گروه هکری عصای موسی هم قبل از این فایل‌هایی را شامل اطلاعات جزئی از صدها نظامی عضو ارتش رژیم اشغالگر قدس و تصاویر شخصی از بنی گانتز، وزیر جنگ این رژیم را در محیط دارک نت و تلگرام منتشر کرده بود.

موشکباران موساد

شاید بتوان شروع این اتفاقات را از موشکباران پایگاه جاسوسی موساد در اربیل عراق توسط سپاه دانست.

ساعت یک و۲۰دقیقه بامداد یکشنبه و درست همزمان با ساعت ترور سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه‌های جاسوسی رژیم‌صهیونیستی در اربیل را با ۱۲فروند موشک بالستیک هدف قرارداد.

بعد از آن هم سپاه پاسداران در بیانیه‌ای ضمن پذیرفتن مسوولیت این حمله اعلام کرد در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی‌پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس، مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه‌زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

منابع امنیتی هم اعلام کردند حمله موشکی به مقر موساد در اقلیم کردستان عراق سه کشته و ۱۱زخمی داشته که همگی از عوامل رژیم‌صهیونیستی بودند و دو نفر از افراد کشته شده، از افسران رده بالای رژیم‌صهیونیستی به حساب می‌آمدند.

البته سخنگوی وزارت خارجه هم بعد از این اتفاق بار دیگر موضع تهران را به صهیونیست‌ها یادآوری کرد و گفت رژیم اشغالگر قدس بداند نسبت به تک‌تک نقاطی که در آن حضور دارد اشراف اطلاعاتی داریم. اگر امروز به صورت آشکار اعلام می‌شود پیام دقیقی را دریافت کند، و الا از موارد قبلی کاملا آگاه است.

تهران پیش ازاین هم بارها گفته بود به هیچ‌وجه پذیرفته نیست که یکی از همسایگان ما که روابط عمیقی و در سطوح مختلف تعامل با ما دارد کانون ایجاد تهدید برای ایران باشد اما رژیم‌صهیونیستی بارها از داخل خاک عراق ناامنی ایجاد کرده و برخی تجمعات ضدانقلاب در اقلیم کردستان و گروهک‌های تروریستی در آن منطقه صورت گرفته است.

فرامتن یک جنگ پیدا و پنهان

اما درباره این سه اتفاق چند نکته قابل تامل است. اولا اقدام اخیر ایران در اربیل عراق و انهدام پایگاه جاسوسی رژیم‌صهیونیستی یک شکست بزرگ اطلاعاتی برای آمریکا و رژیم‌صهیونیستی بود، چون این پایگاه جاسوسی یکی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین پایگاه‌های جاسوسی مشترک آمریکا و رژیم‌صهیونیستی در طول سال‌های اخیر بود که با تجهیزات پیچیده جاسوسی و رادارهای هشداردهنده مجهز شده بود.

از سوی دیگر، این پایگاه سه هدف عملیاتی مهم را دنبال می‌کرد. هدف اول آن تربیت جاسوس برای استفاده علیه ایران، هدف دوم رصد تحرکات نظامی ایران از طریق ارسال پارازیت علیه هواپیماهای ایرانی به‌ویژه در شمال غرب کشور و نکته سوم آموزش گروهک‌های تروریستی بود.

بنابراین با این‌که پایگاه موساد در اربیل مجهز به سیستم ضدموشکی بود اما با پرتاب موشک‌های فاتح۱۱۰ سپاه باعث شد آنها شکست اطلاعاتی بزرگی را تجربه کنند و این موضوع در عین حال یک پیروزی اطلاعاتی نظامی برای جمهوری اسلامی هم بود.

رژیم‌صهیونیستی بعد از این شکست اطلاعاتی، تلاش کرد بلافاصله بعد از این عملیات بزرگ یک واکنش سریع انجام دهد و به همین دلیل قصد داشت دست به خرابکاری در سایت هسته‌ای فردو بزند که این عملیات نیز با اشراف اطلاعاتی ایران خنثی شد.

درواقع نفوذ در دستگاه‌های اطلاعاتی موساد ضربه دیگری بود که به نهادهای مهم اطلاعاتی اسرائیل از جمله شین‌بث و موساد وارد شد.

ایران در حوزه میدانی بسیار واضح اعلام کرد تمام تحرکات رژیم‌صهیونیستی و آمریکا را در منطقه رصد می‌کند هرچند اسرائیل قبل از این هم تلاش داشت پایگاه نظامی خود را در بحرین و امارات افتتاح کند که با هشدار ایران، این موضوع منتفی شد اما حالا بزرگ‌ترین پایگاه جاسوسی اسرائیل در غرب آسیا توسط سپاه پاسداران منهدم شده است.

و نکته پایانی هم این‌که درست است با اتفاقات اخیر، اسرائیل به نوعی عقب‌نشینی کرده است اما بعید نیست با توجه به تروریستی بودن ذات این رژیم، آنها علیه مواضع ایران مثلا در سفارتخانه‌ها اقدام کنند، بنابراین باید نسبت تحرکات موساد و سیا در منطقه بسیار هوشمندانه عمل کرد و نسبت به ایجاد هرگونه خلا امنیتی حساس بود.

امین صبحی - روزنامه نگار / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها