معاون وزیر راه و شهرسازی:

ترخیص قطعات هواپیما تسهیل شد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از رایزنی با اروپایی‌ها برای تأمین قطعات هواپیما خبر داد و گفت: ایرلاین‌های داخلی زیانده نیستند.
کد خبر: ۱۳۵۸۹۶۴

به گزارش جام جم آنلاین، محمد محمدی‌بخش در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم با اعلام اینکه "در حال مذاکره با اروپایی‌ها برای تأمین قطعات هواپیما‌های برجامی هستیم"، اظهار کرد: به‌دلیل عدم‌تعهد اروپایی‌ها در تأمین قطعات هواپیما‌های برجامی با مشکلاتی مواجه شدیم.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۷ فروند از هواپیما‌های ای‌تی‌آر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران فعال هستند، این به‌معنای زمینگیر بودن ۶ فروند دیگر نیست و به‌طور معمول باید حدود ۲۵ درصد هواپیما‌ها در دوره تعمیر و نگهداری باشند.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر میزان بدهی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و پیشنهاد دیوان محاسبات کشور برای تهاتر ۵۷۰ میلیون یورو بدهی این شرکت برای افزایش سرمایه ابراز کرد: در ایران‌ایر گروه حسابرسی مستقر شده است و با همکاری دیوان محاسبات و حسابرسی گزارش کاملی در این زمینه تهیه خواهد شد. بعد از اتمام کار این گزارش به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه می‌شود و ما به‌عنوان حاکمیت آن را اعلام خواهیم کرد.

وی با یادآوری اینکه برای خرید هواپیما‌های برجامی از تسهیلات استفاده شد گفت: پیشنهاد دیوان محاسبات برای تهاتر بدهی‌های ایران ایر جهت افزایش سرمایه قابل بررسی است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در پاسخ به پرسش دیگر تصمیم مبنی بر حواشی پیش آمده در رابطه با تاسیس ایران با یک هواپیما بیان کرد: بر اساس آیین نامه یک شرکت هواپیمایی برای تاسیس حداقل باید ۳ هواپیما داشته باشد و ما به مصوبه شورای عالی هواپیمایی در این زمینه پایبند هستیم چنانچه در آینده قرار باشد تعداد هواپیما‌ها برای تاسیس یک اعلان افزایش یابد آن را اعلام خواهیم کرد.

محمدی بخش در پاسخ به پرسش دیگر تصمیم مبنی بر اینکه آیا شرکت‌های هواپیمایی داخلی زیان‌ده هستند گفت: مدل اقتصادی شرکت‌ها باید تغییر کند، اما با این حال معتقدم شرکت هواپیمایی زیانده در کشور نداریم. با این حال شرکت‌های هواپیمایی باید الگوی اقتصادی خود را اصلاح کنند و با استفاده از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بحث تعمیر و نگهداری و همچنین تأمین قطعات برنامه‌های خود را تدوین کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه فروش بلیط هواپیما به صورت چارتری داریم تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش دهند و ما طی سه مرحله با شرکت‌های متخلف برخورد می‌کنیم. ابتدا به آن‌ها تذکر می‌دهیم، در مرحله بعد اخطار و در مرحله سوم برخورد تعزیراتی خواهیم داشت.

وی از ورود ۱۰ فروند هواپیما طی سه ماهه اخیر به کشور خبر داد و گفت: این هواپیما بین ۱۵ تا ۲۰ سال است.
 
منبع: خبرگزاری تسنیم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها