موسوی‌مقدم، قائم مقام سازمان صدا وسیما:

توفیقات برنامه‌های استانی چشمگیر است

مهم‌ترین راهبردها و اهداف پیش‌بینی شده برای برنامه‌های نوروز ۱۴۰۱ شامل نشاط‌آفرینی، امید صادق و نگاه خوشبینانه به آینده متکی به واقعیت‌ها، آشنایی مردم با جنبه‌های معنوی عید نوروز و تأکید بر تحول درونی در آغاز هر سال، ترویج آداب و رسوم پسندیده بومی و محلی استان‌ها (کمک به همنوعان، صله‌رحم، مهمان‌نوازی و...)، معرفی جاذبه‌های سیاحتی و گردشگری استان‌ها، ترویج فرهنگ حفظ محیط‌زیست و میراث فرهنگی و ترویج در خانه ماندن و پرهیز از دید و بازدید و سفرهای نوروزی است که در دستور کار تولیدکنندگان این برنامه‌ها قرار گرفته دارد. بنابراین ویژه‌برنامه‌های متعددی در شبکه شما و شبکه‌های استانی برای پخش از نخستین روز سال جدید تا پایان تعطیلات نوروزی تدارک دیده شده است.
کد خبر: ۱۳۵۸۹۶۰

به گزارش جام جم، ویژه‌برنامه سراسری تحویل سال معاونت امور استان‌ها با محوریت شبکه شما یعنی یک برنامه زنده که در هر استان با آیتم‌های خاص آن منطقه پخش می‌شود در دستور کار قرار دارد البته شروع ویژه‌برنامه‌ها از روز پنجشنبه ۲۷اسفند ۱۴۰۰ همزمان با ولادت حضرت قائم (عج) و پایان آنها هم روز شنبه۱۳فروردین ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

تولید ویژه‌برنامه زنده در استودیو با اجرای مجریان ملی یا برگزیده استان‌ها با دکوری نوروزی، پخش آیتم‌های مختلف استانی از پیش تعریف شده مثل معرفی استان، یاد شهدای شاخص استان، کلیپ موسیقی‌های محلی، آیتم تبریک سال نو توسط مردم هر استان، گزارش از مشاغل نوروزی، بیمارستان‌ها، آیتم شعرخوانی شاعران بومی و تکریم سالمندان و آیتم‌های ملی مانند سرودهای ملی با زمان‌بندی مشخص طبق کنداکتور مشترک و همچنین ارتباط زنده تصویری با حرم مطهر امام رضا(ع)، کربلای معلی، حرم حضرت معصومه(س)، شاهچراغ(ع) در برنامه اصلی و انعکاس حال و هوای مردم در این ایام، جزو برنامه‌های شاخص هستند.

ویژه‌برنامه تحویل سال اختصاصی در هر استان

در کنار برنامه تحویل سال شبکه شما، ویژه‌برنامه اختصاصی هر استان هم از شبکه همان استان روی آنتن می‌رود که لوکیشن آنها عمدتا شامل اماکن تاریخی استان با هدف نمایش فرهنگ و تمدن کهن ایران زمین و جذابیت بیشتر برای مخاطبان است. در این برنامه‌های اختصاصی، برجسته کردن آداب، رسوم، سنن و فرهنگ شهرها و روستاهای مختلف ایران، محور اصلی خواهد بود. یکی از اتفاقات مهم برنامه‌های نوروزی شبکه‌های استانی، تامین و پخش هشت عنوان مستند در۱۶۳قسمت و با مدت زمان مجموع ۴۹۰۳ دقیقه است که برخی از آنها از شبکه‌های سراسری هم پخش خواهد شد. تولید و پخش سریال‌های جذاب با رویکرد نشاط‌آفرینی و پر کردن اوقات فراغت از جمله ۲۳عنوان سریال متمرکز و طبقه «ب» مراکز در ۴۱۸قسمت و ۱۶هزار و ۷۰۵دقیقه (۲۷۸ساعت) تولید مراکز و آماده پخش و هفت سریال تأمین شده از شبکه‌های سراسری، پخش فیلم‌های سینمایی جذاب، با تأکید بر پخش بیشتر فیلم‌های سینمایی داخلی دارای جنبه‌های ارزشی، شادی‌بخش و انقلابی و مراقبت در پخش هرچه کمتر فیلم‌های آمریکایی و ۲۰عنوان فیلم تلویزیونی متمرکز و طبقه «ب» مراکز در ۲۶قسمت و ۱۸هزار و ۸۵دقیقه تولید مراکز و آماده پخش و ۲۵فیلم سینمایی در ژانرهای مختلف تأمینی از شبکه‌های سراسری و ۹فیلم سینمایی پخش اول در ژانرهای مختلف تأمینی از شبکه‌های سراسری و تولید و پخش انیمیشن و برنامه‌های عروسکی از جمله انیمیشن‌های مزرعه دوستی و جزیره دوستی در ۲۵قسمت و به مدت کل ۳۴۴دقیقه در مراکز و هشت مجموعه انیمیشن و مستند تأمین‌شده از شبکه‌های سراسری و آماده‌سازی شده سه مجموعه انیمیشن و میان برنامه پخش اول، از دیگر پیش‌بینی‌های مراکز برای نوروز ۱۴۰۱ به شمار می‌روند.

مسابقه‌های جذاب نوروزی

پخش مسابقات جذاب از جمله پنج عنوان مسابقه آماده پخش در ۸۶ قسمت و به مدت کل ۳۴۶۰ دقیقه شامل مسابقه رزمی زرهی رزم‌آوران در مرکز آذربایجان‌شرقی، مسابقه سرباز حاج‌قاسم در مرکز کرمان، مسابقه تازه نفس در مرکز مازندران و مسابقه‌های چاشنی و خندیشه در مرکز فارس و تأکید بر مشارکت مخاطبان با مسابقه‌های مختلف و ... است.

ولک چرا نمی‌خندی؟

تولید ۳۰برنامه طنز رادیویی در صدای مراکز با عناوینی همچون ولک چته نمی‌خندی؟ ربع خنده و نمایش طنز یکی دیگر از اتفاقات جدید در صدای استان‌هاست که با محوریت اهداف و راهبردهای مشخص‌شده توسط ستاد مرکزی تولید شده‌اند.

فاطمه عودباشی/رسانه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها