وحشت صهیونیست‌ها از نیل تا فرات
بررسی شکست‌های رژیم صهیونیستی در زمینه‌های نظامی و سایبری که باعث شده زمین بازی به‌نفع جبهه مقاومت تغییر کند

وحشت صهیونیست‌ها از نیل تا فرات

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر موساد در اربیل عراق گفت: هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه هدف این حمله آمریکا بود، نداریم و به هیچ یک از تاسیسات ما آسیب وارد نشد.
کد خبر: ۱۳۵۸۶۳۱
به گزارش جام جم آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای افزود: آمریکا به شدت حمله موشکی شب گذشته ایران به اربیل عراق را محکوم می‌کند. این حملات نقض شرم آور حاکمیت عراق بود.

ند پرایس افزود: به هیچ یک از تاسیسات آمریکا آسیب وارد نشد و کارمندان ما مجروح نشدند و ما هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه هدف این حمله آمریکا بود، نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: ایران باید فورا حملات خود را متوقف کند، به حاکمیت عراق احترام بگذارد و به دخالت در امور داخلی عراق پایان دهد.

وی همچنین مدعی شد: آمریکا در کنار شرکای عراقی از جمله منطقه کردستان ایستاده است و به متحدان در منطقه برای دفاع از خود کمک خواهد کرد.

وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز یکشنبه به وقت محلی در گفتگو با فاکس نیوز اظهار داشت: این واقعا یک حمله نگران کننده بود. ما معتقدیم کنسولگری آمریکا هدف این حمله نبود.

شرمن اضافه کرد: خوشحال هستیم که به هیچ یک از تاسیسات ما آسیبی نرسیده است و هیچ آمریکایی‌ها مجروح نشده و زنده هستند.

معاون آنتونی بلینکن ادعا کرد: این یک حمله به حاکمیت عراق بود و برای ما بسیار نگران کننده است.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر موساد در اربیل عراق اظهار داشت: ما هنوز در حال جمع آوری اطلاعات در مورد هدف دقیق این حمله هستیم.

مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن روز یکشنبه در گفتگو با شبکه سی بی اس نیوز آمریکا افزود: ما ایران را برای این حمله محکوم می‌کنیم. ما هنوز در حال جمع آوری اطلاعات در مورد هدف دقیق این حمله هستیم.

سالیوان اظهار داشت: در حال حاضر می‌دانیم که هیچ یک از تاسیسات آمریکا مورد اصابت قرار نگرفته و به هیچ فرد آمریکایی آسیبی نرسیده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در عین حال گفت:، اما آمریکا صریح اعلام کرده است که هر اقدام لازم برای دفاع از مردم و منافع آمریکا و متحدان خود انجام خواهد داد.

رسانه‌های آمریکایی شنبه شب به وقت محلی به محض انجام این حمله به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا گزارش دادند: هیچ خسارت یا تلفاتی در هیچ یک از تاسیسات دولتی ایالات متحده آمریکا بوجود نیامده است. این حادثه توسط دولت عراق و دولت اقلیم کردستان در حال بررسی است و شما را برای اظهار نظر به آن‌ها ارجاع می‌دهیم. ما این حمله ظالمانه و نمایش خشونت را محکوم می‌کنیم.

رسانه‌های عراقی بامداد یکشنبه گزارش دادند که پایگاه نظامی آمریکا و دو پایگاه سازمان اطلاعات و عملیات ویژه (موساد) رژیم صهیونیستی در اربیل عراق هدف راکت و موشک قرار گرفته اند.

به دنبال این عملیات موشکی و راکتی گسترده، آژیر خطر کنسولگری آمریکا در اربیل کردستان عراق به صدا درآمد و تمامی پایگاه‌های نظامیان آمریکا در عراق به حالت آماده باش کامل درآمدند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس شب گذشته "مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها" مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه زن "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" قرار گرفت.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها