سال ۱۳۹۹ سالی پر فرازونشیب برای مردم کل دنیا بود و همه‌گیری بیماری کرونا مردم را خانه‌نشین کرده و تا حد زیادی تفریحات آن‌ها را محدود کرد.
کد خبر: ۱۳۵۷۶۳۱
راهنمای رزرو تور نوروز ۱۴۰۱
 
تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۱ می‌تواند یک موقعیت مناسب برای خانواده‌ها باشد تا با سفر در این تعطیلات خستگی کار و فشارهای روحی سال ۹۹ و 1400 را برطرف کنند. به‌همین منظور در این مقاله قصد داریم به معرفی تورهای نوروز سال ۱۴۰۱ بپردازیم و شما را برای رزرو آن‌ها راهنمایی کنیم. اگر می‌خواهید با شرایط رزرو تور لحظه آخری داخلی و خارجی نوروز ۱۴۰۱ بیشتر آشنا شوید و بهترین تور نوروز ۱۴۰۱ را برای خود و اعضای خانواده‌تان تهیه کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین تور نوروز ۱۴۰۱

تورهای مسافرتی نوروز ۱۴۰۱ به دو دسته تورهای داخلی و تورهای خارجی تقسیم می‌شوند که گردشگران می‌توانند با توجه به شرایط و علایق خود، یکی از آن‌ها را برای سفر انتخاب کنند. با توجه به فرهنگ و تمدن ۱۴۰۰ ساله ایران و وجود مناطق دیدنی طبیعی و تاریخی مختلف در کشورمان، سفرهای داخلی می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. شهرهای دیدنی و توریستی ایران تنها به چند شهر خاص محدود نمی‌شوند. بسیاری از شهرهای کشورمان زیبا و دیدنی بوده و می‌توانند مقصد سفر تعداد زیادی از مسافران باشند. اما بعضی از این شهرها پرطرفدارتر بوده و بین گردشگران محبوبیت بیشتری دارند. ازجمله شهرهای محبوب و دیدنی ایران که می‌توانید با تور به آن‌ها سفر کنید، عبارت هستند از:
 
تور کیش
 
تور مشهد
 
تور شیراز
 
تور اصفهان
 
تور قشم
 

کنار سفرهای داخلی، تورهای خارجی برای نوروز ۱۴۰۱ وجود دارند که تعداد زیادی از گردشگران به آن‌ها علاقه‌مند هستند و برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ دیگر ملل آن‌ها را انتخاب می‌کنند. تورهای خارجی ۱۴۰۱ تنوع بالایی دارند و شما می‌توانید متناسب با بودجه و شرایط خود یکی از آن‌ها را برای سفر انتخاب کنید. کشورهای زیادی در جهان وجود دارند که می‌توانند برای گردشگران جذاب باشند و سالیانه تعداد زیادی از مسافران را به خود جذب می‌کنند. ازجمله محبوب‌ترین و توریستی‌ترین کشورهایی که تعداد زیادی از گردشگران از ایران به آن‌ها سفر می‌کنند و می‌توانند گزینه مناسبی برای گردشگری شما باشند، عبارت هستند از تور نوروزی ترکیه استانبول، تور ارمنستان تور مالدیو و...
 
راهنمای رزرو تور نوروز ۱۴۰۱

انواع تور نوروز ۱۴۰۱

تورهای سفری نوروز ۱۴۰۱ شامل دو دسته تورهای انفرادی و گروهی هستند. تورهای انفرادی شامل امکانات متعددی مانند بلیط رفت‌وبرگشت به‌صورت هوایی یا زمینی، رزرو و اقامت در هتل، تور لیدر و... هستند. افرادی که می‌خواهند در تاریخ مشخصی تنهایی به سفر بروند، می‌توانند این تورها را برای سفر انتخاب کنند. تورهای گروهی تورهایی هستند که همه امکانات گفته شده در تورهای انفرادی را برای خانواده‌ها یا گروهی از دوستان فراهم می‌کنند.
 
برای سفر با تور به چه مدارکی نیاز دارید؟

برای سفر با تور به مدارکی مانند مدارک شناسایی از جمله کارت ملی و شناسنامه نیاز خواهید داشت. همچنین لازم است که پاسپورت خود را برای سفر و اقامت در هتل دراختیار داشته باشید. به‌علاوه اگر می‌خواهید در هتل اقامت کنید، باید مدارکی مبنی بر محرمیت را با خود همراه داشته باشید.

برای سفر به کشورهای خارجی چه ارزی را همراه داشته باشیم؟

برای سفر به کشورهای خارجی بهتر است مقداری یورو و دلار را به‌صورت نقدی با خود به سفر ببرید. همچنین می‌توانید باقی پولتان را در صرافی کشور مقصد، به ارز رایج آن کشور مبدل کنید.

چگونه می‌توان تور نوروز ۱۴۰۱ را تهیه کرد؟

اگر برای سفر در نوروز ۱۴۰۱ برنامه دارید، می‌توانید با مراجعه به دفاتر گردشگری یا جست‌وجو در سایت‌های گردشگری، تورهای موردنظر خود را بررسی کرده و متناسب با شرایطتان یکی از آن‌ها را برای سفر انتخاب کنید. این تورها با قیمت‌های مختلفی بسته به هوایی یا زمینی بودن آن، نوع هتل، محل اقامت و... عرضه می‌شوند و طول مدت اقامت آن‌ها باهم متفاوت است. برای مثال شما می‌توانید اقامت‌های دو روزه، سه روزه، چهار روزه، پنج روزه و... را انتخاب کنید. همچنین اگر برای سفر خود برنامه از پیش تعیین شده‌ای ندارید و نمی‌خواهید در یک تاریخ مشخصی سفر کنید، می‌توانید از طریق تهیه تور لحظه آخری به سفر بروید. تور لحظه آخری را معمولا می‌توانید با قیمت‌های مناسب‌تری تهیه کنید. البته به‌دلیل تقاضای بالا برای سفر در این ایام، امکان دارد که نتوانید تور لحظه آخری مناسبی را برای خودتان پیدا کنید و ظرفیت تورها پر شود.
 
راهنمای رزرو تور نوروز ۱۴۰۱

خلاصه مقاله و نتیجه‌گیری

در این مقاله شما را برای تهیه انواع تورها راهنمایی کردیم و محبوب‌ترین شهرها و کشورهای دیدنی را به شما معرفی کردیم. البته بهتر است محل سفر خود را متناسب با سلیقه و علایق خود انتخاب کنید. البته شرایط سفر با تورها در اکثر موارد یکسان است؛ اما شما می‌توانید پیش از سفر خود در رابطه با شرایط سفرتان تحقیق کنید و امکانات لازم برای آن را فراهم کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها