محققان در بررسی‌های اخیر خود دریافتند زنان با یک روش ساده می‌توانند خطر مرگ ناشی از حمله قلبی یا سکته را تا 60 درصد کاهش دهند.
کد خبر: ۱۳۵۶۷۰۹

به گزارش جام جم آنلاین، تحقیقات نشان می‌دهد زنان مسن‌تری که مرتباً در حال شست‌و‌شو هستند، خانه‌شان را تمیز و غذا درست می‌کنند، قلب سالم‌تری نسبت به آنهایی دارند که از کارهای خانه دوری می‌کنند.

براساس این مطالعه، زنان سالمندی که روزانه ۴ ساعت کار خانه انجام می‌دهند، خطر مرگ را تا ۶۲ درصد کاهش می‌دهند. فعالیت‌هایی که شامل ظرفشویی، آشپزی و باغبانی می‌شد به حفظ تناسب قلب کمک کرد.

محققان کالیفرنیایی تأثیر فعالیت سبک روزانه را بر روی ۵۵۰۰ زن اندازه گیری کردند و نتایج به دست آمده از آن نشان داد، این دسته از زنان بواسطه فعالیت روزانه‌شان خطر مرگ ناشی از حمله قلبی یا سکته را تقریباً دو سوم کاهش می‌دهند.

مجموعه‌ای از مطالعات قبلاً نشان داده‌اند که ورزش اختصاصی منظم، مانند پیاده روی سریع، برای حفظ سلامت قلب حیاتی است اما تحقیقات جدید در مجله انجمن قلب آمریکا نشان می‌دهد که فعالیت‌های کم‌تر نیز می‌تواند به زنان کمک کند سالم‌تر بمانند و به طور بالقوه عمر طولانی‌تری داشته باشند.

حمله قلبی و سکته عامل اصلی مرگ و میر زنان در ایالات متحده و مسئول یک پنجم کل مرگ و میرهای ثبت شده در میان زنان در سال ۲۰۱۵ است.

بیماری قلبی عروقی یک اصطلاح کلی برای انواع شرایطی است که بر قلب یا عروق خونی تأثیر می‌گذارد که معمولاً به دلیل تجمع رسوبات چربی در شریان‌ها است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها