شهردار تهران و وزیر نفت در پاسخ به «جام‌جم» مطرح کردند

از بمب عمل نشده در خلازیر تا تگ جدید بنزینی

نشست هم اندیشی و همکاری با شهرداری تهران با حضور دکتر علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، علی زاکانی شهردار تهران و اعضای شورای معاونین شهر تهران برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۵۶۶۴۹
به گزارش جام جم آنلاین تهران، در این مراسم، دکتر دارابی ضمن قدردانی از اقدامات شکل گرفته در دوره‌ جدید شهرداری تهران به همکاری های مشترک اشاره کرد و گفت: در همین مدت اقدامات خوبی انجام شده که باید با دقت ادامه پیدا کند. یکی از این موارد توجه به شهرری است‌. این منطقه پر از جاذبه های تاریخی است. ان شا الله با اهتمام شهرداری، میراث فرهنگی و سایر نهادها، مجموعه تاریخی شهر ری، برج طغرل،  منطقه‌ باستانی کهریزک، حرم حضرت امام خمینی ره، بهشت زهرا و قبول مطهر شهدا  به یک سایت بزرگ تاریخی، زیارتی و گردشگری در قلب تهران می تواند شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه شیوه‌ همکاری و تعامل در نقشه جامع، راه دیگری برای همکاری های مشترک است، ادامه داد:کمک برای شناساندن موزه‌ها و مراکز تاریخی از جمله تابلوهای راهنمای شکیل و وزین و حتی فضای سبز اطراف آن بخشی از کارهایی است که شهرداری می تواند به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کمک کند.

معاون میراث فرهنگی همچنین در این دیدار بر راه اندازی و نیاز تهران به یک موزه اختصاصی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار زاکانی شهردار تهران نیز به همکاری های مشترک صورت گرفته میان شهرداری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دور جدید اشاره کرد و اظهارداشت: برای همکاری بیشتر نیازمند تشکیل کارگروه ویژه میان شهرداری و وزارت میراث فرهنگی هستیم.

وی تصریح کرد: موضوع  حفاظت و مراقبت از موزه‌ها و ظرفیت تابلوهای شهری و تبلیغات شهری نیز بخشی از ماموریت این کارگروه خواهد بود. در کنار تهران شهر هوشمند، ضرورت دارد تا موضوع میراث فرهنگی و تاریخی نیز به عنوان یک هویت در نظر گرفته شود. تهران با این پیشینه قطعا نیازمند هویت میراثی است.

انتهای پیام/
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها