دبیر کل اتحادیه عرب تأکید کرد که صلح و ثبات در این منطقه فقط با پایان یافتن اشغال اراضی فلسطین توسط اسرائیل اشغالگر و تشکیل کشور فلسطین برقرار خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۵۴۹۵۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب امروز پنجشنبه تأکید کرد که جهان عرب، همچنان با مرحله تاریخی دشواری روبروست؛ به نحوی که دامنه تهدید‌های ژئوپلتیک در آن در حال افزایش است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ابوالغیط گزارش داد، چالش‌های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی که جوامع و دولت‌های عربی با آن روبروست، در حال افزایش است. وی مدعی شد که سیاست‌های توسعه‌طلبانه و هجومی از سوی برخی کشور‌های منطقه وجود دارد.

وی با بیان اینکه هدف از این اقدامات، توسعه‌طلبی و گسترش دامنه نفوذ است، خاطر نشان کرد، مسئله فلسطین همچنان یکی از دغدغه‌های عربی است و همه کشور‌های عربی در قبال آن مسئولیت دارند.

دبیر کل اتحادیه عرب که چندی پیش از آمریکا خواسته بود که مساله فلسین را حل کند، ادعا کرد: «صلح و ثبات در این منطقه فقط با پایان یافتن اشغال اراضی فلسطین توسط اسرائیل اشغالگر و تشکیل کشور فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف امکان‌پذیر است».

ابوالغیط اردیبهشت ماه گذشته در واکنش به تجاوزات صهیونیست‌ها از آمریکا خواست که «به صورت گسترده‌تر و عمیقتر در روند صلح مداخله کند». وی مدعی شد که این مداخله آمریکا باید به نحوی باشد که توهمات دولت پیشین این کشور درباره مسئله فلسطین را از بین ببرد.

دبیر کل اتحادیه عرب بدون اشاره به نقش آمریکا در حمایت از تجاوزات رژیم صهیونیستی، گفت که توهمات آمریکا، به «اسرائیل همه چیز می‌دهد و مردم فلسطین را از همه چیز محروم می‌کند».

وی با تأکید بر اهمیت «ورود دولت‌های دموکرات [آمریکا]در فرآیند صلح در منطقه»، دولت‌های «جیمی کارتر» و «بیل کلینتون» را به عنوان نمونه‌ای از این دولت‌ها یاد کرد. ابوالغیط طرح دولت کلینتون را که به بهانه راهکار پایان بخشیدن به جنگ رژیم صهیونیستی با مردم فلسطین مطرح شده بود، «شجاعانه» توصیف کرد.

وی ادامه داد: «اتحادیه عرب بر این باور است که اکنون زمان آن فرا رسیده است که آمریکا در این مسیر شجاعانه، قدم بگذارد و توانایی خود را برای یافتن راهکار این جنگ، ثابت کند». این مسئول عرب از جامعه بین‌الملل و سایر نهاد‌های بین‌المللی و منطقه‌ای خواست که برای تحقق راهکار دو دولتی از طریق مذاکره، اعمال فشار کنند.

این در حالی است که گروه‌های مقاومت فلسطین بار‌ها تأکید کرده‌اند که آمریکا وظیفه پوشش و حمایت از جنایات صهیونیست‌ها را بر عهده دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها