دولت استرالیا کل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را یک سازمان «تروریستی» اعلام کرد.
کد خبر: ۱۳۵۴۹۰۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، در حالی که فشار‌های ضد فلسطینی رژیم صهیونیستی به کشور‌های غربی برای «تروریستی» خواندن حماس ادامه دارد، استرالیا روز پنجشنبه (امروز) رسما کلیت حماس را تروریستی اعلام کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، استرالیا روز پنجشنبه (امروز) اعلام کرد که این کشور کلیت جنبش حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی به رسمیت شناخته است. استرالیا تا قبل از این، شاخه نظامی حماس را ترویستی خوانده بود.

«کارن اندرو» وزیر کشور استرالیا در توضیح چرایی انجام این اقدام مدعی شد: «دیدگاه‌های حماس و گروه‌های افراط‌گرای خشونت‌آمیز که امروز در فهرست (تروریستی) قرار گرفته‌اند، بسیار نگران‌کننده است و در استرالیا جایی برای ایدئولوژی‌های نفرت‌انگیز آن‌ها وجود ندارد».

طبق تصمیم اعلامی دولت استرالیا، در صورت تامین مالی یا ارائه دیگر کمک‌ها به حماس در این کشور، با افراد خاطی برخورد خواهد شد و احتمال اعمال مجازات ۲۵ سال زندان برای آن‌ها وجود دارد.


«کارن اندرو» وزیر کشور استرالیا



وزیر کشور استرالیا مدعی شد: «حیاتی است که قوانین ما نه تنها اقدامات تروریستی و تروریست‌ها را هدف قرار دهند، بلکه سازمان‌هایی را نیز هدف قرار دهند که این اقدامات را برنامه‌ریزی، تامین مالی و انجام می‌دهند».

تصمیم استرالیا برای تروریستی اعلام کردن کل جنبش حماس در حالی صورت گرفته است که پیش از این آمریکا، انگلیس، آلمان و برخی دیگر از متحدان غربی رژیم صهیونیستی این اقدام ضد فلسطینی را انجام داده‌اند.

فشار‌های رژیم صهیونیستی به استرالیا برای «تروریستی» خواندن کلیت حماس در شرایطی انجام شده که در سفر اوایل آبان ماه نفتالی بنت نخست‌وزیر این رژیم به شهر گلاسکوی اسکاتلند در حاشیه شرکت در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل (COP۲۶) او با اسکات موریسون نخست‌وزیر استرالیا دیدار داشت.

بنت بعد از این دیدار در توییتر نوشت: «من از او برای انجام سفر رسمی به اسرائیل دعوت کردم. ما درباره بهبود وضعیت اقلیمی، برنامه هسته‌ای تهدیدزای ایران و تقویت روابط بین دو کشور صحبت کردیم. علاوه بر این، من از او خواستم که استرالیا رسما حزب‌الله را به عنوان یک سازمان تروریستی بشناسد»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها