دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان به مناسبت گرامیداشت یاد فرماندهان شهید محور مقاومت به سخنرانی پرداخت و خبر داد که حزب‌الله توانسته هزاران موشک خود را نقطه‌زن کند.
کد خبر: ۱۳۵۴۸۷۱

به گزارش جام جم آنلاین، سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، عصر امروز (چهارشنبه)، در جریان مراسم گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان شهید مقاومت سخنرانی کرد.

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان پیش از پرداختن به تحولات منطقه و جهان ابتدا به تمام مسلمانان سالروز ولادت امیر مؤمنان (ع) را تبریک گفت و اظهار داشت: «زمانی که نام علی (ع) را به یاد می‌آوریم، خداوند متعال را شکر می‌گوییم و از والدین خود تشکر می‌کنیم که ما را از کودکی با شناخت، عشق و حب او تربیت کردند».

سید حسن نصر الله در ادامه بیان کرد: «۳۸ سال از شهادت شیخ راغب حرب و ۳۰ سال از شهادت سید عباس و در کنار او، شهید ام یاسر و پسر آن دو حسین می‌گذرد. ۱۴ سال از شهادت فرمانده‌ جهادیمان حاج عماد مغینه گذشته و از زمان تأسیس مقاومت اسلامی و حزب‌الله ۴۰ سال می‌گذرد».

دبیرکل حزب‌الله افزود: «سال ۱۹۸۲ برای ما سال تصمیم، تأسیس، زادروز، آغاز حرکت و تداومی بود که همچنان پابرجاست. این مسیر با خون شهدای ما آبیاری شده و هر آنچه امروز داریم به خاطر این خون‌هاست».

سید حسن‌الله نصرالله همچنین خبر داد: «مجموعه‌ای کامل از آثار سید عباس وجود دارد که چاپ شده و در روزهای آینده عرضه خواهد شد. این بخشی از تاریخ و حضور ماست. مجموعه کامل آثار شیخ راغب تکمیل و عرضه خواهد شد. چند روز بعد با شبکه المنار برای صحبت درباره عباس الموسوی مصاحبه خواهم کرد و همچنین یک کنفرانس فکری و فرهنگی از زندگی و اندیشه سید عباس برگزار خواهد شد».

دبیرکل حزب‌الله اضافه کرد: «ما نه ادعا می‌کنیم و نه مقاومت را مصادره می‌کنیم. ما نمی‌گوییم این ما بودیم که مقاومت را تأسیس کردیم. فرماندهان شهید ما بودند که این کار کردند. حمله سال ۱۹۸۲ تهدیدی فوق‌العاده برای لبنان، منطقه، آرمان فلسطین و سوریه بود؛ اما تهدید بزرگتر علیه لبنان بود. هویت لبنان در معرض تهدید بود و این کشور در آستانه سپرده شدن به اسرائیل بود. باید این را ثبت کنیم که مقاومت و تمام گروه‌های آن از جمله حزب‌الله بودند که هویت لبنان را حفظ کردند».

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «این مقاومت است که این هویت را با خون، جانفشانی و جهاد حفظ کرده و این هویت را در آینده نیز حفظ خواهد کرد. مقابله با پروژه صهیونیستی از نظر کمی و کیفی نیازمند سطوح بالایی بود، از‌این‌رود مقاومت اسلامی لبنان متولد شد. این مقاومت متولد شد تا در کنار مابقی گروه‌ها با این طرح مقابله کند. اینجا بود که شیخ راغب حرب با صراحت، سرسختانه در میدان حاضر شد و فریاد حق زد».

سید حسن نصرالله افزود: «تثبیت شیوه، مقاومت، راه آن، نهادینه‌سازی این مقاومت و تبدیل آن به یک موجودیت سازماندهی‌شده، قوی، مستحکم و گسترده با سید عباس بود. سید عباس عنوان ثبات و حرکت ما در راه پیروزی بود. با حاج عماد مغنیه، مقاومت در مرحله عمل، تغییر معادلات، له‌کردن رژیم دشمن، نابود کردن افسانه آن ارتش شکست‌ناپذیر و همچنین ایجاد توانمندی‌ها و توسعه کمی و کیفی قرار گرفت».

دبیرکل حزب‌الله بیان کرد: «عماد مغنیه در این مسیر عنوان همان پیروزی‌ای بود که شیخ راغب به دنبالش بود و سید عباس وعده آن را داد. این پیروزی به دستان حاج عماد محقق شد. حاج عماد عنوان توسعه هواشمندانه، مبتکرانه و توسعه نظامی و امنیتی این مقاومت است؛ مقاومتی که تمام این پیروزی‌ها و افتخارات را به لطف خداوند و با یاری او و جافشانی‌ها، برنامه‌ریزی‌ و با عمل به تکلیف، صبر و تلاش و جهاد رقم زد».

سید حسن‌ نصرالله در ادامه تأکید کرد: «مقاومت به‌رغم تمام توطئه‌ها و سختی‌ها در داخل و خارج، از لبنان محافظت می‌کند و ملت فلسطین را یاری می‌دهد و چشمانش به قدس و مقدسات دوخته شده است. برخی گمان می‌کنند که آینده منطقه به یک عنصر سوم به نام اسرائیل گره خورده است و برای منطقه آینده بدون آن آینده‌ای نمی‌بینند.. جنبش‌های مقاومت در منطقه من جمله ما نگرش متفاوت و واقع‌نگرانه‌ای داریم. ما بر این باور هستیم که این رژیم موقت و در حال پس‌رفت است. روند نزول این رژیم در سال ۱۹۸۵ آغاز شد، زمانی که مقاومت لبنان دشمن را مجبور به عقب‌نشینی از بیروت، صیدا، بقاع غربی، راشیا و النبطیه کرد تا برود و در پشت آن نوار امنیتی معروف پنهان شود».

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «در سال ۲۰۰۶، آن اسرائیل بزرگ سقوط کرد. مسیر کلی این رژیم، یک راه سراشیبی است و این تنها ارزیابی من نیست، سران ارشد دشمن، فیلسوفان و نظریه‌پردازان ارشد این رژیم و بسیاری از آن‌ها با این ادبیات صحبت می‌کنند. ما اسرائیل را در راه زوال می‌بینیم و در اینجا تنها مسئله زمان مطرح است نه بیشتر. آینده منطقه متفاوت از آن چیزی است که دیگران محاسباتشان را بر روی آن بنا کرده‌اند. ما به عنوان یک گروه مقاومت در لبنان که کشورمان در محدوده تهدید قرار دارد، روزانه تحولات این رژیم را دنبال می‌کنیم؛ ما در برابر یک رژیم و ارتش بحران‌زده قرار داریم. آن دسته کشورهایی که روابط خود را عادی‌سازی کرده‌اند و برای این رژیم پول می‌فرستند، سعی دارند که کمی به رژیم دشمن جان ببخشند».

سید حسن‌ نصرالله اضافه کرد: «در رژیم اشغالگر تمایل اسرائیلی‌ها برای تحمل خطرات ناشی از جنگ و اعتماد آن‌ها به ارتش و نهادهایشان کاهش یافته است. مهاجرت معکوس در آنجا افزایش پیدا کرده است. وضعیت اقتصادی در داخل این رژیم سخت و فاجعه‌بار است و میزان بیکاری بالاست. ما سربازان دشمن را دیدیم که در مرزهای لبنان در آشغال‌ها به دنبال غذایی برای خوردن بودند. حل‌وفصل سیاسی و مذاکرات چشم‌اندازی ندارد. تنها چشم‌انداز موجود، امیدبخش و جدی‌ای که می‌تواند در چند سال به نتیجه برسد، چشم‌انداز مقاومت است».

دبیرکل حزب‌الله همچنین خبر داد: «ما این توانایی را پیدا کرده‌ایم که هزاران فروند از موشک‌هایمان را به موشک‌های نقطه‌زن تبدیل کنیم. ما امروز در لبنان -و از مدت‌ها پیش- ساخت پهپادها را آغاز کردیم و نیازی نداریم که آن‌ها را از ایران بیاوریم».

سید حسن نصرالله افزود: «به دشمن می‌گویم که ما در انتظار شما هستیم و یاری خداوند و هوشیاری مقاومت این امکان وجود دارد که در وضعیت عملیات "انصاریه ۲" قرار بگیریم». سید حسن نصرالله در ادامه خطاب به اشغالگرانی که به دنبال موشک‌های نقطه‌زن هستند، گفت: «هر چقدر که دوست دارید به دنبال آن‌ها بگردید. ما در انتظار شما هستیم. ما امروز در لبنان -و از مدت‌ها پیش- ساخت پهپادها را آغاز کردیم».

دبیرکل حزب‌الله همچنین تأکید کرد: «مقاومت از مدت‌ها پیش و از زمان حاج عماد پدافند هوایی خود را فعال کرد؛ اما تصمیم فعالسازی را در پایین‌ترین سطح در مقابله با پهپادها اتخاذ کرد. دشمن به دنبال جذب سرباز در داخل [کشور] رفت تا ناتوانی خود در ارسال پهپاد به لبنان را جبران کند. در حالی که برخی‌ها در داخل کشور نشسته بودند و دست‌روی‌دست گذاشته بودند و سفارت آمریکا میلیون‌ها دلار خرج می‌کرد، مقاومت گسترده‌ترین برنامه آموزشی و آماده‌سازی خود را در ده سال گذشته در تابستان و بهار امسال اجرا کرد. مقاومت به دور از آنچه در اطرافش در جریان است، در مسیر توسعه قرار دارد».

سید حسن‌ نصرالله در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات داخلی لبنان پرداخت و در این خصوص گفت: «کسی که ما را به تعویق انتخابات متهم می‌کند و از تعویق سخن می‌گوید در واقع او خود این را می‌خواهد و در حقیقت آ‌ن‌ها خود در معرض اتهام هستند نه ما. ما همچون دوره‌های قبل با جدیت، حضور قدرتمندانه و مسئولانه در انتخابات مشارکت می‌کنیم. شعار ما در این انتخابات این است "می‌مانیم، حمایت می‌کنیم و می‌سازیم" ».

دبیرکل حزب‌الله همچنین اشاره‌ای نیز به مردم بحرین و یمن داشت و درباره آن‌ها گفت: «در لبنان -کشور آزادی‌ها- این حق ملت مظلوم بحرین است که سالروز خیزش ۱۴ فوریه را زنده بدارند. ملت مظلوم یمن این حق را دارند که از کودکان، زنان و مردمشان حرف بزنند؛ مردمی که در حملات متجاوزانه سعودی‌ها سربریده می‌شوند».

سید حسن‌ نصرالله در ادامه بیان کرد: «درست است که زندگی فقط موشک نیست؛ اما این موشک است که از این زندگی، کشور، حاکمیت، مردم و مرزها و عزت محافظت می‌کند. برخی از رقبا در کشور از سی سال پیش و برخی دیگر از پانزده سال پیش برخی وزارت‌خانه‌ها را به دست گرفتند... با پول‌های کشور چه کردید؟ و با آن پول‌هایی که از خارج آمد؟ پول‌هایی که آمریکا و عربستان در لبنان خرج کردند، چه شد؟»

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها