آیفون (iPhone) به عنوان یکی از پرطرفدارترین گوشیهای تلفن همراه هوشمند در جهان، بیش از یک دهه است که عرصه رقابت را بر محصولات مشابه، تنگ نموده.
کد خبر: ۱۳۵۴۵۹۰
مشهور است که کاربران این گوشی همراه، افرادی سخت‌پسند بوده و خیلی زود تبدیل به مشتریان وفادار محصولات اپل می‌شوند. اما چه چیز باعث چنین تقاضایی برای خرید آیفون شده است؟ در این نوشتار اجمالا به معرفی و بررسی قابلیت‌های آیفون اپل می‌پردازیم.
 
خرید آیفون؛ گزینه‌ای که سخت‌پسندان انتخاب می کنند! 

آیفون اپل، اولین بار در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۰۷ (۸ تیر ۱۳۸۶) توسط استیو جابز، مدیر عامل وقت کمپانی اپل به بازار آمریکا عرضه شد. گفته می‌شود در این تاریخ بسیاری از علاقه‌مندان با هیجان زیاد مقابل فروشگاه‌های اپل و شرکت ای‌ تی اند تی آمریکا، برای خرید آیفون صف بستند!

از تولد تا 9 سالگی آیفون؛ شاهکارهایی برای زمان خود
 
آیفون نسل اول، سال 2007
آیفون ۳G، سال 2008
آیفون ۳GS، سال 2009
آیفون 4 و 4s، سال 2011
آیفون ۵، سال 2012
آیفون ۵c و 5S، سال 2013
آیفون ۶ و 6 پلاس سال 2014
آیفون 6s، سال 2015
آیفون ۷ و ۷ پلاس، سال 2016
 
سه نسل از آیفون؛ آن چه طرافداران را مشتاق تر کرد!

آیفون 8 در سال 2017: آیفون ۸ دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی بوده و تراشه 6 هسته A11 در ساختار آن بکار رفته است. آیفون ۸ پلاس با نمایشگر ۵.۵ اینچی و دوربینی بهبودیافته، همانند آیفون 8،  از تراشهA11  6 هسته‌ای کم‌مصرف بهره‌مند بوده و از شارژر بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌نماید که به دلایل جذابیت خرید iPhone مذکور، افزود. 
 
آیفون‌های سری X یا آیفون 10 در سال 2017:
این سری آیفون، شامل مدل‌های XR,X,XS maxو، XS می‌باشد. صفحه نمایش آیفون‌های سری X، ۵.۸ اینچی بوده، حسگر اثر انگشت (Touch ID) در این آیفون، جای خود را به Face ID داده که قادر به شناسایی صورت کاربر می باشد.
 
آیفون ۱۱ در سال 2019: این آیفون، در سه مدل معمولی، pro و pro max روانه بازار شد. برای تصیم به خرید آیفون‌های این نسل، باید بدانید، pro max، دارای دوربین سه‌گانه دوازده مگاپیکسلی و رم چهار گیگابایتی بوده و در ساختار آن از تراشه Apple A13 Bionic بهره گرفته شده است.  
 
2 سال طلایی برای بهترین‌های بازار دیجیتال

آیفون ۱۲ در سال 2020: در ساختار آیفون‌های سری 12 از دوربین پیشرفته، باطری بهینه‌تر نسبت به نسل های پیشین و تراشه Apple A14 Bionic استفاده شده است. 5G استفاده شده در آیفون 12، از سرعت بسیار بالایی برخوردار است و از آنجا که G5 دارای گسترده ترین پوشش‌دهی در جهان است، می توان ویدیوهای با کیفیت بالا یا تماس تصویری HD را در اکثر مکان‌ها، با حداقل دردسر و تاخیر، تجربه نمود که این موضوع به نوبه خود، تصمیم به خرید آیفون 12 را منطقی‌تر می‌نماید.
 
خرید آیفون؛ گزینه‌ای که سخت‌پسندان انتخاب می کنند!

آیفون 12 مینی iPhone 12 Mini: اندازه کوچک 5.4 اینچی و وزن 135گرمی آن، مزیتی قابل توجه محسوب می‌شود؛ چرا که در عین برخورداری از قابلیت های شگفت آور، کوچکترین و سبک‌ترین گوشی جهان می‌باشد. آیفون 12 مینی، در رنگ‌های مشکی، سفید، قرمز، سبز، آبی و بنفش به بازار عرضه شده و فریم دور تا دور آن از جنس آلومینیم مات می‌باشد.

آیفون 12 معمولی iPhone 12: با اندازه 6.1 اینچی و وزن 164گرمی، از نظر فنی همانند آیفون 12 مینی می‌باشد. در واقع اگر قصد خرید آیفون 12 مینی را دارید، ولی به دنبال گوشی بزرگتری با همان کارایی هستید، خرید آیفون 12 استاندارد، گزینه مناسبی می‌باشد. این آیفون، در رنگ‌های مشکی، سفید، قرمز، سبز، آبی و بنفش به بازار عرضه شده و فریم دور تا دور آن از آلومینیم مات ساخته شده است.

آیفون 12 پروiPhone12 Pro: دارای صفحه  نمایش 6.1 اینچی و وزن 189 گرمی می باشد. این مدل از آیفون 12، نسبت به مدل معمولی، قابلیت های بیشتری همچون لنز تله فوتو و اسکنر LiDAR را پوشش می دهد. آیفون 12 پرو با رنگ بندی خاکستری، طلایی، آبی اقیانوسی و نقره‌ای روانه بازار شده و فریم دور تا دور آن از جنس استیل صیقلی و براق می‌باشد.

آیفون 12 پرو مکس iPhone 12 Pro Max: با اندازه 6.7 اینچ و وزن 228 گرمی، بزرگترین گوشی در بین خانواده آیفون 12 به شمار می رود. آیفون 12 پرو مکس با رنگ بندی خاکستری، طلایی، آبی اقیانوسی و نقره‌ای روانه بازار شده و فریم دور تا دور آن از استیل صیقلی و براق ساخته شده است.
 
آیفون ۱۳؛ سوپرایزی که انتظارش را می کشیدیم!

این سری از نظر طراحی ظاهری، تشابه زیادی به آیفون 12 دارند و می‌توان گفت بیشترین تفاوت در موقعیت و سایز دوربین‌های پشتی و اندازه آنها می‌باشد. چرا که دوربین دوگانه آیفون 13 مینی، با کمی تغییر زاویه، در یک کادر مربع شکل، بالا و سمت چپ پشت گوشی و دوربین‌های سه گانه آیفون 13 پرو و پرومکس بزرگتر شده، در کادر مربعی شکل پشت گوشی واقع شده‌اند. در ساختار آیفون ۱۳ از تراشهApple A15 Bionic بهره گرفته شده که دارای عملکردی سریع تر و قوی‌تر از Bionic A14می‌باشد. در این سری توجه بسیاری به جزئیات شده،  به طوریکه کیفیت شگفت آوری را به عرصه  ظهور می‌گذارد. آیفون های 13، دومین نسل از آیفون‌های اپل هستند که از 5G استفاده می‌کنند. صفحه نمایش  OLEDتحت عنوان Super Retina XDR به کارگرفته شده در آیفون 13، به همراه سپر سرامیکی اپل، کیفیتی مثال زدنی را برای آن به ارمغان آورده است.
 
خرید آیفون؛ گزینه‌ای که سخت‌پسندان انتخاب می کنند!
 
آیفون 13 مینی iPhone13 Mini :
کوچکترین و ارزان‌ترین آیفون پرچم‌دار کنونی با تراشه بهبود یافتهApple A15  که با 5G کار می‌کند ، دوربین اصلی بهتر با سنسور و تثبیت کننده جدید، حدود 10 درصد افزایش ظرفیت باتری، صفحه نمایش 5.4 اینچی OLED، با پشتیبانی از Dolby Vision، خرید آیفون 13 مینی را به گزینه‌ای عالی برای خریدiPhone  تبدیل می‌کند.

آیفون 13 استاندارد یا معمولی iPhone 13 : صفحه نمایش آن نسبت به نسل قبلی خود روشن بوده و عمر باتری آن بیشتر می‌باشد. دوربین بهبود یافته آن با سنسورهای جدید به شما احساس یک حرفه‌ای را می‌دهد. حالت سینمایی با قابلیت تغییر خودکار فوکوس، به لطف سریعترین تراشه جهان، برای خرید آیفون 13 انگیزه بیشتری ایجاد میکند.

آیفون 13 پروiPhone13 Pro: دوربینی دارای لنز سه‌گانه با حالت‌های واید، فوق واید و تله فوتو، تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال، حالت سینمایی برای فیلم‌برداری، و بهره‌گیری از پردازنده گرافیکی 5 هسته‌ای، از مشخصات بارز این نسخه محسوب می‌شوند. صفحه نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR، سازگاری با لوازم جانبی MagSafe (مانند شارژرهای بی سیم) و اتصال 5G نیز قابلیت‌های دیگری هستند که جذابیت زیادی برای خرید آیفون 13 ایجاد می‌کنند.
 
آیفون 13 پرومکس iPhone13 Pro Max: آیفون 13 پرومکس، لبه‌های صاف آیفون 12 پرومکس را با کمی تفاوت، حفظ کرده است. این نسخه، سنگین‌تر از مدل قبلی خود می‌باشد. اپل، 20 درصد نمایشگر آن را کوچکتر کرده و در عین حال فناوری Face ID را حفظ کرده است. آیفون 13 پرومکس در چهار رنگ گرافیتی، طلایی، نقره ای و آبی سیر، عرضه شده است. نمایشگر iPhone 13 Pro Max، جزئیات خیره کننده‌ای را حتی در صحنه‌های کم نور ارائه می‌دهد. زوم اپتیکال 3 برابری / زوم دیجیتال 15 برابری داشته و از نظر فیلمبرداری عالی است. گفتنی است، عمر باتری 12 ساعت و 16 دقیقه ای آن از جمله طولانی ترین شارژها به شمار می رود.

در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که تنوع و پیشرفت مداومی که اپل در تولید آیفون‌های خود، اعمال می‌کند، موجب شده تا طرفداران گوشی همراه بااصالت همراه با کارایی بالا، در طول تمام این سالها، خرید آیفون را در الویت انتخاب خود قراردهند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها