اتاق پذیرایی؛ محلی برای استراحت و پذیرایی از مهمان
کد خبر: ۱۳۵۴۵۲۶
اتاق پذیرایی یکی از مهمترین نقاط خانه است و افراد اکثر اوقات خود را در این فضا سپری می‌کنند. اتاق پذیرایی را می‌توان ویترین خانه نام برد و محلی است که اعضای خانواده در آن استراحت کنند و یا به خوردن میان‌وعده مشغول شوند. این فضا جایی برای تعامل بین افراد است بنابراین دکوراسیون و نمای آن امری مهم به شمار می‌آید.
 
پنج طرح چیدمان پرطرفدار برای اتاق پذیرایی | چیدمان از لوستر تا میز کنسول

المان‌های موثر بر دکوراسیون اتاق پذیرایی

اتاق پذیرایی یکی از پر وسیله‌ترین قسمت‌های خانه به شمار می‌آید. در اتاق پذیرایی به واسطه اهمیت آن انواع مختلفی از اسباب و اثاثیه وجود دارد که مدیریت نحوه چینش آن‌ها کاری زمان‌بر می‌باشد و نیازمند حوصله و خلاقیت بسیاری است. در این فضا وسایلی مانند تلوزیون، مبلمان، میز پذیرایی، وسایل تزئینی و سایر وسایل است. در ادامه به معرفی پنج سبک معروف در طراحی دکوراسیون برای اتاق پذیرایی می‌پردازیم تا بتوانید با اطلاعات و چشم‌انداز بهتر به دیزاین اتاق پذیرایی خانه خود اقدام کنید.
 
پنج طرح چیدمان پرطرفدار برای اتاق پذیرایی | چیدمان از لوستر تا میز کنسول

سبک دکوراسیون مدرن

از کلمه مدرن برای دکوراسیونی استفاده می‌شود که المان‌های مشخصی دارد. این دکوراسیون معمولا بیانگر طراحی یک خانه با خطوط صاف و منظم، رنگ‌آمیزی با یک پالت رنگی ساده و استفاده از موادی مانند استیل و شیشه است. دکوراسیون مدرن دارای حس سادگی در همه المان‌های خانه است و لوازم خانه از جمله مبلمان و یا حتی لوستر سقفی نیز به صورت ساده و البته شیک انتخاب می‌شوند تا در خانه به کار گرفته شوند.

سبک دکوراسیون امروزی

این سبک با سبک دکوراسیون مدرن متفاوت است اما اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. تفاوت اصلی این دو سبک در این است که سبک مدرن نوعی از طراحی است که در قرن بیستم شروع شده است. از طرفی سبک امروزی یا معاصر انعطاف‌پذیری بالایی دارد و به سبک خاصی وابستگی ندارد. به عنوان مثال در سبک امروزی ممکن است خطوط خمیده در طراحی استفاده شود که در سبک مدرن این اتفاق رخ نمی‌دهد. در سبک امروزی راحتی و خودمانی بودن فضا دارای اهمیت به سزایی است تا حس صمیمیت بیشتری را به افراد منتقل کند.
 
پنج طرح چیدمان پرطرفدار برای اتاق پذیرایی | چیدمان از لوستر تا میز کنسول

سبک دکوراسیون مینیمال

دکوراسیون مینیمال یکی از سبک‌های پرطرفدار بین انواع طراحی‌های داخلی است. این سبک با سبک مدرن شباهت‌های زیادی دارد با این تفاوت که از سادگی بیشتری بهره می‌برد. در این سبک از پالت‌های رنگی خنثی استفاده می‌شود و هیچکدام از وسایل دارای زرق و برق بیش از اندازه نیستند. سفید را می‌توان پرکاربردترین رنگ در سبک مینیمال دانست. همچنین در این سبک از طراحی دکوراسیون از تناقض در رنگ‌ها نیز استفاده می‌شود. به عنوان مثال برای فضایی که به رنگ سفید طراحی شده است از المان‌هایی به رنگ مشکی استفاده می‌شود. به همین دلیل است که در تزیین میز کنسول از رنگ‌های سیاه و سفید زیادی استفاده می‌شود.

سبک دکوراسیون صنعتی

دکوراسیون صنعتی سبکی است که از دوره انقلاب صنعتی اروپا الهام گرفته است. در این نوع از طراحی، سبک دکور به گونه‌ای است که حس ناتمام بودن طرح را به شما می‌دهند. در این سبک از آجر و یا چوب در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. همچنین آباژور و سایر لوازم روشنایی نیز در دکوراسیون صنعتی نقشی مهم دارد، چرا که عنصر اصلی برای نورپردازی در این سبک است.
 
پنج طرح چیدمان پرطرفدار برای اتاق پذیرایی | چیدمان از لوستر تا میز کنسول

سبک دکوراسیون انتقالی یا ترنزیشنال

سبک انتقالی که به سبک ترنزیشنال (Transitional) نیز شناخته می‌شود، یکی از سبک‌های محبوب در میان سبک‌های دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید. در واقع این سبک را می‌توان پلی میان طراحی دکور سنتی و مدرن دانست. این سبک توانسته است تا بین سبک مدرن و سبک سنتی تعادل ایجاد کند و از المان‌های زیبا و جذاب هر دو بهره ببرد. در سبک ترنزیشنال ممکن است از مواد استفاده شده در سبک مدرن مانند استیل و یا شیشه استفاده شود و در کنار آن‌ها مبلمان مجلل با پارچه مخملی، همانند سبک سنتی، نیز به کار گرفته شود. در این سبک از پالت‌های رنگی خنثی استفاده می‌شود تا حس آرامش را ایجاد کند و در عین حال شیک بودن خود را حفظ کند. ایجاد فضایی صمیمی و خودمانی را می‌توان اصلی‌ترین هدف این سبک از دکوراسیون نام برد.
 
پنج طرح چیدمان پرطرفدار برای اتاق پذیرایی | چیدمان از لوستر تا میز کنسول

جلوه مناسب را برای خانه خود ایجاد کنید

اهمیت اتاق پذیرایی به دلیل زمان زیادی که در آن سپری می‌شود، بسیار بالا است. این فضا میزبان اعضای خانه برای دور هم جمع شدن و معاشرت است. همچنین مهمان‌های خانه نیز در این فضا به دید و بازدید اهالی خانه می‌پردازند. خسته کننده نبودن این فضا امری مهم است و باید شادابی همیشگی را به این فضا افزود. شما می‌توانید برای مشاهده و خرید آباژور یا سایر وسایل و تزیینات دکوری به فروشگاه ایران دکور مراجعه کنید.. ایران دکور با ارائه تخصصی مبلمان و دیگر لوازم دکوراسیون، می‌تواند نیاز شما را برای تهیه اقلام مورد نیاز برطرف کند. همچنین می‌توانید از مشاوران امور دکوراسیون داخلی ایران دکور استفاده کنید و با مشورت کردن، بهترین حالت چیدمان را برای خانه خود ایجاد کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها