مردی که به اتهام قتل دو نفر از دوستانش زیر حکم قصاص بود با پرداخت دیه به هر دو خانواده توانست رضایت بگیرد و از کابوس مرگ بعد از 9 سال رها شود.
کد خبر: ۱۳۵۴۱۴۸

روزهای پایانی بهمن سال 91 مرد جوانی که با دو ضربه چاقو زخمی شده بود در یکی از بیمارستان‌های تهران فوت شد.

با تحقیق از خانواده‌اش معلوم شد او متاهل بوده و پسر خردسالی داشته که روز حادثه از خانه بیرون رفته و بعد به قتل رسیده است.

همچنین با تحقیق از شاهدان جنایت معلوم شد که وی سوار موتور بوده که مردی راهش را سد کرده و او را به قتل رسانده است. در ادامه رد دوست 26ساله او به نام شهاب در این قتل به دست آمد.

متهم متواری بود تا این‌که معلوم شد شهاب مرتکب قتل دیگری هم شده است.

متهم بازداشت و مدتی بعد در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. خانواده هر دو مقتول برایش قصاص خواستند.

شهاب در جلسه دادگاه در دفاع از خود گفت: با هر دو مقتول دوست بودم. با اولین دوستم مدتی بود دچار اختلاف شده و درگیر بودیم. او پشت سرم به دروغ حرف زده و برایم کری می‌خواند که آن روز با هم دعوا کرده و با دو ضربه چاقو او را کشتم. بعد در خانه دوستان دیگرم پنهان شدم و با دو نفرشان پژویی را سرقت کردیم.

یک روز با آن در خیابان تردد داشتم که یکی از دوستانم ما را دید. وقتی فهمید خودرو سرقتی است خواست آن را تحویل صاحبش دهیم تا ما را به پلیس لو ندهد که ترسیدیم و با او درگیر شدیم. من با چاقو این دوستم را کشتم و بعد بازداشت شدم.

قضات دادگاه، شهاب را به دو بار قصاص، حبس و شلاق محکوم کردند. حکم در شعبه 13 دیوان‌عالی کشور تایید و به شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد.

شهاب روزهای پایانی بهمن سال 98 پای چوبه‌دار رفت که در آنجا توانست از مادر مقتول اول و پدر مقتول دوم مهلت بگیرد.

با پایان‌یافتن این مهلت او چندی پیش برای دومین بار پای چوبه‌دار رفت که در آنجا توانست با پرداخت دیه به خانواده مقتول دوم از آنها رضایت بگیرد اما خانواده مقتول اول خواهان قصاص او بودند. چند روز پیش قرار بود او دوباره به پای چوبه‌دار برود که این بار توانست رضایت خانواده مقتول اول را هم با پرداخت دیه جلب کند و بخشیده شود.

امین کرمانی‌نژاد، قاضی شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران دراین‌باره به جام‌جم گفت: متهم با پرداخت دیه به خانواده هر دو مقتول و جلب رضایت آنها از قصاص نجات یافت و بخشیده و بعد از 9 سال از زندان آزاد شد.

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
برچسب ها: قتل چاقو جنایت قصاص
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها