رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی؛

۲۶۵ میلیارد تومان اعتبار سفر ریاست جمهوری به آذربایجان‌شرقی واریز شد

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: اعتبارات استانی آذربایجان شرق، بدون لحاظ اعتبارات طرح های ملی، از یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در سال جاری به بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در سال آینده افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۳۵۳۵۳۰

به گزارش جاک جم آنلاین آذربایجان شرقی ، داوود بهبودی در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه افزایش بودجه با توجه به تورم ها افزایشی نیست، بلکه کاهشی است، اظهار کرد: سهم استان از اعتبارات استانی کشور ۳.۶۶ درصد است که در مجموع ۱۴.۷ درصد افزایش یافته است؛ البته متوسط افزایش اعتبارات استانی کشور ۱۲.۹۷ درصد است.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای تامین اعتبار طرح های ملی حدود ۲ هزار میلیارد تومان به صورت نقد لازم است، افزود: آذربایجان شرقی از لحاظ اقتصادی رتبه هشتم کشور را در کلان اقتصاد ایران دارد، در حالی که به لحاظ جمعیتی در رتبه ششم قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه با افزایش جمعیت میزان رتبه بندی سرانه کاهش می‌یابد، گفت: در سرانه منافع و مصارف استان ها آذربایجان شرقی رتبه ۲۳ کشور را دارد و این به خاطر تراکم جمعیت استان ماست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برخی استان ها به خاطر نفت خیز بودن یا گازخیز بودن و برخی استان ها به خاطر محروم بودن اعتبارات خاص و بیشتری را دریافت می کنند اما آذربایجان شرقی از این اعتبارات محروم است.

بهبودی همچنین اظهار کرد: آذربایجان شرقی سال آینده یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول می کند و سهم استان ۲.۵۸ درصد مالیات کل کشور است که رشد ۷۸.۵ درصدی را نشان می دهد، ضمن اینکه سایر استان های کشور نیز ۷۶.۸۷ درصد افزایش دارند.

وی یادآور شد: نسبت مالیات به تولید ملی در کشور ۶ درصد است.

بهبودی همچنین با اشاره به اینکه عمده بودجه جاری آذربایجان شرقی مربوط به پرداخت حقوق کارکنان است، گفت: به طور متوسط ۱۰ درصد به میزان حقوق های کارمندان دولت افزوده می شود و سقف حقوق کشور ۳۷ میلیون تومان به صورت ناخالص است.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: رویکرد منطقه‌ای بودجه سال آینده افزایش پیدا کرده که باید از این بستر در توسعه استانی استفاده شود.

وی ادامه داد: ابتکار هایی مانند ایجاد صندوق استانی به نام پیشرفت و عدالت و سر و سامان دادن به پروژه های نیمه تمام و توجه کردن به بودجه این موارد، از دیگر ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۱ است.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها