وضعیت در اروپا همانند سال گذشته شده است، همانقدر محدودیت و همانقدر ترس و نگرانی. کرونا بار دیگر در این قاره به شدت شیوع پیدا کرده است و باعث شده تا دولت ها تصمیمات جدیدی بگیرند.
کد خبر: ۱۳۵۳۱۷۶

به گزارش جام جم آنلاین ، در آستانه سال نوی میلادی بسیاری از کشورهای اروپایی محدودیت های قدیمی را دوباره از نو اعمال کرده اند که باعث خشم زیادی شده است.

از سویی دیگر شیوع اومیکرون در انگلیس روز به روز شدیدتر می شود.

خلاصه اخبار کرونایی جهان را در ادامه بخوانید:

 

*ژاپن برای فرار از پیک جدید کرونایی و البته خطرات اومیکرون برای واکسینه کردن شهروندان خود برای بار سوم برنامه تعجیلی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

*ویروس شناسان هشدار می دهند که اکنون وضعیتی شکننده در سطح جهان وجود دارد که برگزاری لیگ های پرطرفدار ورزشی همچون فوتبال و بسکتبال به شیوع کرونا و شکنندگی وضعیت کشورها کمک زیادی خواهد کرد. آنها هشدار داده اند همانند ماه های نخست پاندمی ، فعالیت های ورزشی باید تعطیل شود.

 

*به دنبال شیوع اومیکرون در آمریکای شمالی، دولت کانادا بار دیگر محدودیت های سفرهای خارجی را اعمال خواهد کرد.

 

*آمالیا، پرنسس هلندی و ولیعهد 18 ساله هلند یک مهمانی با حضور ده ها مهمان برگزار کرده است که باعث خشم شدید مردم هلند آن هم در شرایط بحران کرونایی این کشور شده است. آنها ملکه بعدی هلند را عامل پیک شدید دیگری در هلند معرفی می کنند. خانواده سلطنتی این کشور از مردم کشورشان بابت برگزاری این مهمانی پرخطر و سهل انگارانه عذرخواهی کردند.

 

*آخرین اخبار حاکی از آن است که اومیکرون به سرعت مرزها را پشت سر گذاشته و به حوزه اقیانوسیه هم رسیده است. نخستین مورد ابتلا به اومیکرون در کشور نیوزلند شناسایی شد. پیش از آن هم اعلام شده بود که اومیکرون به اندونزی هم رسیده است.در نیوزلند همزمان با شناسایی نخستین مورد ابتلا به اومیکرون، تظاهرات هایی در ولینگتون پایتخت این کشور علیه اجباری بودن واکسن کرونا انجام شد.

 

*آفریقای جنوبی همچنان مهد اومیکرون در جهان است و بیشترین تعداد مبتلا را دارد اما با این حال مقامات بهداشتی این کشور قصد ندارند سطح محدودیت را شدیدتر کنند. به گزارش رویترز، مقامات بهداشتی روز پنجشنبه گفتند شورای فرماندهی ملی بیماری کرونا در آفریقای جنوبی قرنطینه کرونا را در «سطح تعدیل‌شده یک» یا پایین‌ترین سیستم پنج‌لایه محدودیت‌ها در نبرد بر روی نوع اومیکرون حفظ کرده است.

 

* از ابتدای همه گیری کرونا تا امروز پنجشنبه 25 آذر ماه بیش از 272 میلیون و 500 هزار نفر مبتلا به بیماری کرونا شده اند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها