اومیکرون با سرعت بسیار زیادی در جهان در حال حرکت است و تا امروز 63 کشور و قلمرو را در گیر خود کرده است.
کد خبر: ۱۳۵۲۶۰۴

به گزارش جام جم آنلاین ، واکسن های کرونا یکی پس از دیگری در برابر سویه اومیکرون در حال آپدیت شدن هستند.

خلاصه ای از آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا:

 

 

*مقامات بهداشتی نیوزیلند در حال بررسی ادعاهایی هستند مبنی بر اینکه مردی در یک روز 10 دوز واکسن کرونا تزریق کرده است! او این واکسن ها را در ظاهر برای افراد دیگر می گرفت. این اتفاق بسیار عجیب در حال بررسی است.

 

*در اسپانیا شمار مبتلایان به اومیکرون به دلیل برگزاری جشن های کریسمس هر روز بیشتر می شود و مقامات بهداشتی در این رابطه هشدارهایی را داده اند.

 

*نرخ بستری شدن در بیمارستان های سراسر آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا هر روز بالاتر می رود و این کشور در آستانه سال نو وضعیتی بحرانی را پشت سر می گذارد.

 

*بر اساس گزارش اسکای نیوز وضعیت ابتلا و همه گیری کرونا در قاره اروپا بدتر از هر زمان دیگری در دو سال اخیر است.

 

*محققان هشدار داده اند که کشور کوچک پاپوآ و گینه نو در حوزه اقیانوسیه بستر خطرناکی برای تولید واریانت های جدید کرونا است. در این کشور واکسیناسیون سراسری علیه ویروس کرونا وجود ندارد و پروتکل های بهداشتی نیز رعایت نمی شود.

 

*بر اساس مطالعاتی که در انگلیس انجام شده دو دوز واکسن کرونا برای مقابله با نه تنها اومیکرون که سایر واریانت های کرونا کافی نیست و باید دوز سوم هم تزریق شود.

 

*در حالی که شمار قربانیان آمریکایی به مرز 800 هزار نفر می رسد فائوچی دانشمندان برجسته آمریکایی به مردم این کشور توصیه کرد صد در صد دوز سوم را هم بزنند.

 

*شمار کلی مبتلایان در روسیه امروز از عدد 10 میلیون نفر گذشت.

 

*استرالیایی ها خود را برای سفرهای بدون قرنطینه در اکثر نقاط کشور در طول دوره کریسمس آماده می کنند.ایالت کوئینزلند برای اولین بار در نزدیک به پنج ماه گذشته مرزهای داخلی خود را به روی همه افراد واکسینه شده باز کرد.

 

*کره جنوبی تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی را برای ردیابی موارد کووید-19 آزمایش خواهد کرد.

 

*دفتر سیریل رامافوسا، رئیس جمهور 69 ساله آفریقای جنوبی  روز یکشنبه اعلام کرد که او به کووید-19 مبتلا شده است اگرچه فقط علائم خفیف را نشان می دهد.

 

*سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که نوع جهش یافته کرونا به نام اومیکرون اکنون در 63 کشور ردیابی شده است و البته فرآیند انتقال این ویروس در کشورهای آفریقای جنوبی و بریتانیا سریع تر است.

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها