سرپرست دانشگاه لرستان اظهار کرد: می‌بایست برای پاسداشت هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، در زمینه‌ی تهیه آثار مربوط به دوران دفاع مقدس، از روش گفتمان‌سازی عمومی و فرهنگ‌سازی عمومی استفاده کرد؛ به‌گونه‌ای که همه اقشار مختلف جامعه ترغیب و تشویق شوند که در خلق آثار مربوط به دوران دفاع مقدس، مشارکت فراگیر داشته باشند.
کد خبر: ۱۳۵۲۴۶۵
فرهنگ ایثار و شهادت به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شودبه گزارش جام جم آنلاین لرستان: علی نظری در جلسه با مدیرکل بنیاد حفش آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، ضمن حمایت از افزایش مشارکت دانشگاهیان در زمینه‌ی تهیه آثار دوران دفاع مقدس با تأکید بر تهیه کتاب‌ها و مقاله‌ها، خواهان این است که روش‌های مشارکت‌‌گرایانه برای مشارکت عامه مردم در تولید این آثار افزایش یابد تا ایثار و شهادت به یک فرهنگ فراگیر و نهادینه در جامعه تبدیل شود.
 
سرپرست دانشگاه لرستان تشریح کرد : ساز و کارهای مشارکت اساتید و دانشجویان در تولید آثاری همچون دانشنامه دفاع مقدس استان لرستان می‌بایست تقویت شود.
 
  مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام کرد: آماده‌ی گسترش همکاری‌های دوجانبه به‌ویژه در زمینه‌ی تولید آثاری همچون کتاب، مقاله و تهیه محتوای دانشنامه دفاع مقدس استان لرستان با دانشگاه لرستان است.
 
سرهنگ پاسدار محسن رشیدی توضیح داد: دانشگاه لرستان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های انسانی فراوانی است که از این ظرفیت‌های انسانی بایستی بیشتر از گذشته برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بهره برد.
 
وی تصریح کرد: همه ما در هر جایگاهی که هستیم مدیون جانفشانی‌های شهدا بوده و وظیفه داریم همواره یاد و خاطره شهیدان سرافراز را گرامی بداریم؛ زیرا توجه به یاد و خاطره شهیدان و پاسداشت مقام شهیدان براساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) دارای ارزش معنوی بالاست.
 
گفتنی است چند روز پیش نیز در راستای اجرای تصمیمات گنگره ملی بزرگداشت مقام ۶۳۰۰ شهید والامقام استان لرستان، تعدادی از اماکن ورزشی، دانشجویی دانشگاه لرستان به نام شهدای دانشجوی ورزشکار نام‌گذاری شدند.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها