معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: با هدف ایجاد اشتغال، امسال هزار و ۳۰نفر از سربازان در سیستان و بلوچستان آموزش‌های فنی و حرفه ای را فرا می‌گیرند.
کد خبر: ۱۳۵۲۳۸۵

سردار عوضعلی فقیری در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار کرد: مهارت آموزی سربازان در نیروهای مسلح با تدبیر فرماندهی کل قوا چندسالی است که برنامه ریزی شده و در استان سیستان و بلوچستان نیز این امر مهم با ایجاد قرارگاه استانی سپاه که تمام رده ها سپاه را شامل می شود، آغاز شده است.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان با اشاره به اینکه تمامی رده ها تحت پوشش مهارت آموزی سربازان قرار گرفته است ادامه داد: به دلیل مشکلات موجود در جامعه و اشتغال که بسیاری از جوانان ما بیکار بودند و دوران سربازی یکی از بهترین دوران عمر جوان هست که در این دوران قرار می گیرند و عمر جوانی خود را برای برقراری امنیت کشور  صرف کرده و در خدمت نیروی مسلح هستند، براساس تدبیر  حضرت آقا قرار بر این شد که در این مدت زمان اقدامی انجام شود که شغل یاد بگیرند و بعد از خدمت سربازی آن حرفه را دنبال کنند، بر همین اساس قرارگاه مهارت آموزی سربازان از سوی ستاد کل نیروهای مسلح به سراسر کشور ابلاغ و تشکیل شد.

 

سردار فقیری بیان کرد: این قرارگاه در مرکز فرادستگاهی است یعنی فقط نیروهای مسلح نیستند بلکه تمام دستگاهها ارگانها و سازمانها و ادارات جهت برنامه ریزی ساماندهی پیاده سازی  یکپارچه سازی اقدامات مرتبط با طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه در  نیروهای مسلح و نهادهای کشوری تشکیل شده و به تبعیت از قرارگاه مرکزی در استان نیز این قرار گاه مهارت آموزی تشکیل شده و از جمله اعضای این قرارگاه فنی حرفه ای، جهاد کشاورزی، تربیت بدنی و سایر ادارات و ارگانهایی که متناسب با نوع مهارت سربازان است را می توان نام برد.

 

وی ادامه داد: این قرارگاه در استان فعال است و جلسات مستمر با ادارات را داریم که با قرارگاه هماهنگ و فعالیت های خوبی نیز دارند.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: اجرای کامل نهادینه شدن مشارکت پایداری و اجرای کامل و موفق در سطح ملی و نیروهای مسلح نهادینه شدن طرح در جامعه و بین جوانان با شکل مطلوب و مشارکت جوانان و همگرایی حداکثری متولیان  ذینفعان کشوری و لشکری و پایداری بلند مدت فرآیندها و  ساز و کارها مهارت آموزی از اهداف کل قرارگاه مرکز است.

 

وی بیان کرد: در حوزه مهندسی و کشاورزی ۴۳۸ نفر سهمیه داریم که باید با ۱۰ مربی و ۵۳دوره این مهارت را سپری کنند که تخصص های این حوزه متفاوت بوده و از جمله آنها مهارت برق ساختمان سرویس و نگهداری  آب گرم سرویس و نگهداری راه اندازی پکیج، سرویس و نگهداری وسایل سرمایشی موتوربندی قالب بندی بن سازی و بتن ریزی امورات کشاورزی مهندسی زراعی باغی دامی و شیلات است.

 

سردار فقیری افزود: سیستان و بلوچستان در سال جاری هزار و ۳۰نفر از سربازان را برای آموزش مهارت آموزی سربازان سهمیه دارد و بین رده های عمده سپاه تقسیم شده و جلسات پیگیری مستمرا برگزار می شود همکاری خوبی رده ها با ارگانهای مربوطه دارند و کار به خوبی در حال انجام است، ۸۵ درصد سربازان هر رده را تحت پوشش این قرارگاه قرار داده ایم.

 

وی ادامه داد: در پایان کار گواهینامه از سوی فنی و حرفه ای به مهمارت آموزان اعطا می شود، و بعد از سربازی افرادی که مدرک کسب کرده آن با هماهنگی قرارگاه مهارت افزایی تسهیلات لازم اعطا و اشتغال مناسب برایشان فراهم می شود.

 

وی گفت: ایجاد اشتغال برای سربازان تحرک پویایی و گسترش و پیشرفت ترغیب کشور جامعه و استان را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها