حسن کاظمی قمی، مشاور رییس جمهوری در امور افغانستان که به استان خراسان رضوی سفر کرده است، عصر چهارشنبه از بازارچه مرزی سنگان در شهرستان خواف دیدن کرد.
حسن کاظمی قمی، مشاور رییس جمهوری در امور افغانستان که به استان خراسان رضوی سفر کرده است، عصر چهارشنبه از بازارچه مرزی سنگان در شهرستان خواف دیدن کرد.
کد خبر: ۱۳۵۱۹۸۳
 به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: کاظمی قمی و هیات  همراه شامل نمایندگان وزارت امور خارجه و وزارت کشور و معاون استاندار خراسان رضوی، ضمن بازدید از بازارچه مرزی سنگان خواف در نشستی با مسوولان این مجتمع، توسعه کمی و کیفی ظرفیت های بین بخشی و بهره گیری از ظرفیت معادن در رونق اقتصادی و توسعه صادرات بین ایران و افغانستان را بررسی کردند.
حسن جعفری، مهمترین هدف سفر مشاور رییس جمهوری به شهرستان خواف را بررسی راه های توسعه صادرات و مبادلات تجاری بین ایران و افغانستان و بهره گیری از پتانسیل های منطقه از جمله سنگ آهن سنگان خواف و بخش معادن در این بخش و استفاده حداکثری از پتانسیل بازارچه مرزی سنگان ذکر کرد.
مشاور رییس جمهوری در امور افغانستان چهارشنبه در سفر به استان خراسان رضوی، از مناطق مختلف اقتصادی گذرگاه زمینی دوغارون، همجوار با کشور افغانستان، شامل گمرک دوغارون، بازارچه مرزی، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان نیز بازدید کرد.
مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف با یک میلیارد تن ذخیره یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌آهن در ایران است.
مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد. 
بازارچه مرزی سنگان خواف در زمینی به مساحت چهار هکتار و با زیربنای چهار هزار و ۳۲۵ مترمربع طی سالهای گذشته با هدف سهولت بخشی در توسعه صادرات بین ایران و افغانستان در  ۴۱ غرفه تجاری، ۲ انبار صادرات و واردات، نمایشگاه دائمی کالا، سالن اداری و ملاقات تجار، جایگاه عرضه سوخت، گمرک، رستوران و اقامتگاه نیروهای انتظامی ایجاد شد.
بازارچه مرزی سنگان خواف با شهرهای زنده جان و هرات افغانستان به ترتیب ۷۵ و ۱۵۵ کیلومتر فاصله دارد.
مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۸۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها