نمایشگاهی از آثار نگارگری ایران در موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای

«گنجینه های مشرق زمین» در چین

نمایشگاهی از آثار نگارگری ایران، متعلق به گنجینه های: موزه ملی ملک، موزه هنرهای معاصر اصفهان، موزه رضا عباسی و کاخ موزه چهلستون، بعدازظهر جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ (3 دسامبر 2021) در موزه هنرهای کلکسیون شانگهای افتتاح می شود.
کد خبر: ۱۳۵۱۱۴۲

«گنجینه های مشرق زمین» در چینبه گزارش جام جم انلاین اصفهان ؛مهدی تمیزی (مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان) با اعلام این خبر، تصریح کرد: «یکی از پویاترین وجوه فرهنگی جوامع در هر دوره ای، هنر آن ملت است. هنری که برآمده از فرهنگ، زیست، ادبیات، آداب و رسوم اجتماعی است و در پناه زیبایی شناسی، به نمونه ای نادر، گویا و نسخه ای تاریخی تبدیل می شود».
او با اشاره به این که نام نمایشگاهی که در شانگهای چین افتتاح می‌شود «گنجینه های مشرق زمین» است و به نگارگری ایران می پردازد، افزود: «نگارگری ایرانی، در خط و ربط شکل و مفهوم، و در کاربست و کارگاه، بی شباهت به نگاره های چینی نیست. این همانندی، بی آنکه هویت را مخدوش کند، پیوندی انسانی و تاریخی می سازد میان چندین نسل از چندین هزاره. اینگونه است که زبان هنر، بی مرز و بی ادعا، با هر مخاطبی به گفت و شنود می نشیند. اثر هنری را باید نوشید و نیوشید. اصوات، در لابه لای فرم ها، نوایی نو بر گوش و جان مخاطب می نشاند»
به گفته تمیزی: در این نمایشگاه که با توجه به رعایت مقتضیات دوران کرونا برگزار می‌شود، مجموعه‌ای از تصاویر آثار نگارگری ایرانی از چهار موزه، انتخاب و در چین به تماشا درمی آید. بنیاد هنری بردبار و موزه هنرهای کلکسیون شانگهای (Shanghai Art Collection Museum) برگزاری این نمایشگاه را برعهده دارند.
نمایشگاه گنجینه های مشرق زمین از  3 دسامبر 2021 (۱۲ آذر ۱۴۰۰) تا 27 فوریه 2022 (۸ اسفند ۱۴۰۰) در موزه هنرهای کلکسیونی شانگهای برپا خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها