273 شهرستان و روستای کشور از خدمات مشاوره ی آموزشی «آکادمی امروز» استفاده می کنند

خدمات مشاوره ی کنکور «آکادمی امروز» در روستای بهلول آباد آذربایجان غربی!

هرچند آماری رسمی از میزان دسترسی شهرهای کشور به خدمات باکیفیت مشاوره آموزشی در دست نیست، اما مشاهدات میدانی بیانگر این است که دانش‌آموزان بسیاری از شهرستان‌های ایران، خصوصا در استان‌های محروم، به خدمات باکیفیت مشاوره ای دسترسی ندارند.
کد خبر: ۱۳۴۷۸۸۵
خدمات مشاوره ی کنکور «آکادمی امروز» در روستای بهلول آباد آذربایجان غربی!
 
همه این‌ها در شرایطی است که «مشاوره» در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از پایه‌ها و رکن‌های اساسی کنکور شده است؛ و عدم دسترسی شهرهای محروم به این نوع خدمات، موجب تبعیض بیشتر در رقابت کنکور شده است. با وجود این شرایط، آکادمی امروز چگونه توانسته است دسترسی 273 شهرستان و روستای کشور را به خدمات باکیفیت مشاوره ای، برقرار کند؟
 


مشاوره ی آموزشی نداریم! لطفا سوال نفرمایید!


دکتر ایروانی مدیرعامل «آکادمی امروز» در این رابطه می گوید: «تیم مشاوره ما سال‌ها تجربه مشاوره آموزشی حضوری در مدارس و شهرستان‌های بزرگ را داشتند؛ ما وقتی به شهرهای کوچک تر سفر می کردیم مشاهده کمبود مراکز معتبر مشاوره ای بسیار ناراحت کننده بود.» البته سال‌هاست که در بیشتر مدارس کشور، مشاوران آموزشی فعالیت دارند؛ اما معمولا این مشاوران، در نظر دانش‌آموزان جایگاه علمی بالایی ندارند؛ و حتی در بسیاری از موارد این افراد تحصیلات مرتبط مشاوره و روانشناسی نیز ندارند.

دکتر ایروانی ادامه می دهد که: «در ابتدا تصور می کردیم که برای جبران این کمبود، باید سفرهای بیشتری به شهرهای محروم داشته باشیم؛ اما همیشه ته ذهنمان بود که این، راهکار اساسی نیست.»
 


«منتورینگ آنلاین» در 273 شهرستان کشور!


در همین شرایط، استفاده از ظرفیت‌های نوین تکنولوژی، این امکان را به آکادمی امروز داده است که بتواند خدمات مشاوره ای کنکور را حتی در دورافتاده ترین مناطق کشور، ارائه کند. در این فهرست نام شهرستان‌هایی همچون بندر ماهشهر، میانه، اسلام آباد غرب، قوچان، حسن آباد فشافویه، سقز و ... به چشم می‌آید. شهرستان‌هایی از استان‌هایی همچون «سیستان و بلوچستان»، «کهگیلویه و بویراحمد»، «کردستان»، «خوزستان» و...

«آکادمی امروز» با تشکیل مجموعه ای بزرگ از مشاوران حرفه ای کنکور و طراحی «منتورینگ آنلاین» توانسته است به این دستاورد برسد.
 


ردپای «آکادمی امروز» در 120 روستای کشور!

 
خدمات مشاوره ی کنکور «آکادمی امروز» در روستای بهلول آباد آذربایجان غربی!

نکته حائز توجه اینکه دانش‌آموزان 120 روستای کشور نیز از طرح منتورینگ آنلاین «آکادمی امروز» استفاده می کنند. بررسی‌های میدانی نشانگر این است در بسیاری از این روستاها هیچ مرکز مشاوره آموزشی معتبری وجود ندارد؛ در این شرایط آکادمی امروز توانسته است میان دانش‌آموزان این روستاها و مشاوران حرفه ای کنکور، ارتباط برقرار کند. روستاهایی همچون، روستای بهلول آباد از آذربایجان غربی، روستای نردین از سمنان، روستای چلچک از خوزستان و روستای کرتگل از چهارمحال بختیاری.

مدیرعامل آکادمی امروز در رابطه با این دستاورد گفت: «هرچند این افتخار بزرگی برای ماست، ولی هنوز تا این هدف که بتوانیم خدمات خود را در تمام شهرستان‌ها و روستاهای محروم کشور ارائه کنیم، فاصله ی زیادی داریم. اما اطمینان داریم که با استفاده از تجارب به روز دنیا و با اتکا به دانش نیروهای نخبه آکادمی امروز، رسیدن به این هدف دور از دسترس نیست.»

آکادمی امروز با تشکیل نخبگان مشاوره ای کنکور در تلاش برای کاهش تبعیض آموزشی در فضای کنکور ایران است. برای آگاهی بیشتر از فعالیت این مجموعه به آدرس زیر مراجعه کنید:

Emrooz.net
 
 
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
۱
۰
چجوری میشه اعتماد کرد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها