وزارت دفاع ارمنستان ازاوضاع متشنج در خطوط مرزی با جمهوری آذربایجان و دفع حمله نیروهای این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۷۶۴۴

به گزارش جام جم آنلاین، در تداوم درگیری بین نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان، وزارت دفاع ارمنستان یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از تلاش نیروهای جمهوری آذربایجان در پیشروی به سمت مواضع نیروهای ارمنستان خبر داد.

به نوشته وبگاه «رادیو ارمنستان» وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که ساعت ۱۳:۰۰ به وقت محلی، یگان‌های نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان تلاش کردند به سمت مواضع نیروهای این کشور در جهت شرقی مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان پیشروی کنند. به دنبال این حادثه، تیراندازی شدید بین طرفین رخ داد و نیروهای مرزی ارمنستان از تلاش دشمن برای استقرار در منطقه جلوگیری کردند. وزارت دفاع ارمنستان وضعیت مناطق مرزی را همچنان متشنج اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای صلح‌بان روسیه مستقر در منطقه در حال حاضر با میانجیگری سعی در حل و فصل اوضاع دارند. وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه خود افزوده که نیروهای این کشور در این درگیری تلفات جانی نداشتند.

وزارت دفاع ارمنستان از ارائه اطلاعات بیشتر در بیانیه‌های بعدی در این زمینه خبر داده است. این وزارتخانه روز شنبه نیز از شلیک نیروهای جمهوری آذربایجان به سوی نیروهای ارتش ارمنستان در خطوط مرزی خبر داد.

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که در تاریخ ۱۳ نوامبر (شنبه ۲۲ آبان) ساعت ۱۲:۱۰ بعد از ظهر به وقت محلی، یگان‌های نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به مواضع نیروهای ارمنستان واقع در منطقه «گغارکونیک» در خط تماس نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان تیراندازی کردند.

وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه خود افزود که نیروهای این کشور نیز در واکنش به اقدام طرف مقابل، به سوی مواضع نیروهای جمهوری آذربایجان شلیک کردند. ارمنستان اعلام کرده که در این درگیری مسلحانه، نیروهای ارمنستان متحمل تلفاتی نشدند.

کریدور قره باغ نیز روز شنبه به دنبال حادثه ایست بازرسی از سمت نیروهای ارمنستان برای مدت کوتاهی بسته شد. این حادثه صبح شنبه از سمت نیروهای ارمنستان رخ داد و بنابر برخی گزارش‌ها سه نظامی جمهوری آذربایجان مجروح شدند.

در این حادثه یک شهروند ارمنستانی یک شیئ انفجاری را به سمت نیروهای جمهوری آذربایجان در نقطه ایست بازرسی نزدیک شهر شوشا پرتاب کرد.

به دنبال آن، نیروهای جمهوری آذربایجان به سمت شهروند ارمنستانی شلیک کردند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان این حادثه را یک اقدام تروریستی خواند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز اعلام کرده که نیروهای نظامی ارمنستانی سیزدهم نوامبر (شنبه ۲۲ آبان) در بخش‌هایی از منطقه «کلبجر» به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان تیراندازی کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد، ارتش ارمنستان از سلاح‌های با کالیبر مختلف، تفنگ‌های تک تیرانداز و نارنجک انداز به سمت مواضع نظامیان جمهوری آذربایجان شلیک کردند.

کلبجر یکی از مناطقی است که پس از توافق آتش‌بس باکو و ایروان با میانجیگری مسکو بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی، به جمهوری آذربایجان تحویل داده شد و نظامیان ارمنستانی از آنجا بیرون رفتند.

پس از آن که مسکو توافق آتش‌بس را با میانجیگری انجام داد و به ۴۴ روز خصومت بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ کوهستانی پایان داد، نیروهای حافظ صلح روسی نوامبر گذشته در امتداد این کریدور ۲۵ کیلومتری و عرضی پنج کیلومتری مستقر شدند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها