همه چیز درباره قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

۱۲ فروردین،‌ روز تعیین سرنوشت

جزئیات قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص شد.
کد خبر: ۱۳۴۷۵۹۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، جام جهانی، بزرگترین رویداد فوتبالی جهان است و سال آینده قرار است این رقابت ها برای دومین بار در قاره آسیا برگزار شود.

کشور قطر، میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است. تاکنون صعود تیم های آلمان، دانمارک، برزیل، فرانسه و بلژیک به جام جهانی قطعی شده و این تیم‌ها در کنار قطر خیالشان بابت حضور در جام جهانی راحت است.

کم کم همه نگاه‌ها به قرعه‌کشی جام جهانی خواهد بود که سرنوشت تیم‌ها را در این جام مشخص می کند.

قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ چه زمانی برگزار می شود؟

قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ برگزار می شود.

با شروع مسابقات در  تاریخ ۳۰ آبان، این بدان معناست که تیم ها فقط بیش از هفت ماه فرصت خواهند داشت تا برای حریفان خود آماده شوند و آمادگی خود را به خوبی تنظیم کنند.

قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ کجا انجام می‌شود؟

قرعه کشی در دوحه قطر و همزمان با هفتاد و دومین کنگره فیفا که یک روز قبل در این شهر برگزار می شود، برگزار می شود.

دوحه پایتخت قطر است و جمعیتی بیش از دو میلیون نفر دارد. این کشور میزبان تعدادی از بازی های جام جهانی خواهد بود و با برگزاری مسابقات فوتبال غریبه نیست، زیرا میزبان مسابقات قهرمانی جوانان جهان در سال ۱۹۹۵ و جام ملت های آسیا در سال های ۱۹۸۸ و ۲۰۱۱ بوده است.

کدام تیم‌ها در قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ حضور دارند؟

در مجموع ۳۲ تیم در قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ حضور خواهند داشت.

در زمان قرعه کشی، ۳۰ تیم حضور دارند و دو تیم باقی مانده - برندگان پلی آف بین قاره ای - پس از آن وارد جدول گروه ها می شوند. قطر تیم اول گروه نخست خواهد بود و بقیه تیم ها از درون گوی بیرون خواهند آمد.

نحوه تماشای قرعه‌کشی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲

فیفا قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ را در تمام پلتفرم‌های خود از جمله وب سایت رسمی، یوتیوب و کانال های رسانه های اجتماعی به صورت زنده پخش خواهد کرد.

قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی یکی از رویدادهای مهم تقویم فوتبال خواهد بود، بنابراین در تمام شبکه های تلویزیونی خبری ورزشی مهم پوشش داده خواهد شد.

جام جهانی ۲۰۲۲ چه زمانی آغاز می‌شود؟

جام جهانی ۲۰۲۲ از ۳۰ آبان ۱۴۰۱ آغاز می شود و آخرین دوره جام جهانی است که با حضور ۳۲ تیم برگزار می شود و همچنین اولین دوره ای است که در تابستان برگزار نمی‌شود.

شرایط تیم ملی ایران چگونه است؟

تیم ملی ایران هنوز صعود خود را قطعی نکرده ولی از شانس بسیار بالایی برای سومین حضور پیاپی در جام جهانی برخوردار است. در دوره قبل ایران در سید سه قرار داشت ولی این اتفاق در قرعه کشی به سود ایران نشد و تیم ملی در گروه سختی با حضور پرتغال، اسپانیا و مراکش قرار گرفت. به احتمال زیاد با توجه به اینکه باز هم رنکینگ آخرین دوره قبل از قرعه کشی ملاک است بار دیگر تیم ملی ایران در سید سوم جام جهانی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها