هشدار هواشناسی به کشاورزان و عشایر

کم بارشی تا اواسط آذر ادامه دارد

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و عشایر توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.
کد خبر: ۱۳۴۷۴۰۶

به گزارش جام جم آنلاین، مسعود حقیقت، مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از بارش باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: بنابر نقشه های هواشناسی امروز در استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران انتظار می رود.

وی با اشاره به اینکه در اغلب نقاط کشور جو آرام و پایدار است، افزود: غلظت آلاینده ها در نقاط مختلف کشور از جمله کلانشهرهای تهران داریم.

حقیقت از کاهش دما در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: طی امروز و فردا کاهش دما در نوار شمالی کشور منجر به ضرر و زیان کشاورزان می شود.

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه ای به کشاورزان بیان کرد: با توجه به کاهش دما در نوار شمالی کشور، کشاورزان اقدام به برداشت مرکبات کنند؛ چرا که برخی گونه های نارنگی حساس به سرما هستند.

این مقام مسئول در توصیه ای به دامداران بیان کرد: طی ۲ تا ۳ روز آینده به عشایر مناطق مختلف به ویژه در راستای البرز و زاگرس به دلیل سوزباد و احتمال بارش برف توصیه می شود که از رفتن به ارتفاعات اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه کشت دیم در نوار غربی مانعی ندارد، گفت: افراد در مناطق جنوب غرب همچون جنوب ایلام، شمال خوزستان و بخش هایی از بوشهر اقدام به کشت محصول نکنند.

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی با اشاره به اینکه کم بارشی تا اواسط آذر ادامه دارد، بیان کرد: مدل های اقلیمی نشان می دهد که تا پایان آبان به غیر از شمال و شمال غرب کشور بارش قابل ملاحظه ای نخواهیم داشت.

حقیقت در پایان با اشاره به اینکه کم بارشی در پاییز امسال ادامه دارد، تصریح کرد: در پاییز امسال به ویژه در مناطق نیمه مرکز و جنوب کشور سال زراعی خشکی پیش روست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها