وزیر امور خارجه سابق آمریکا خواستار جلوگیری از پیوستن ایران به جامعه جهانی شده است.
کد خبر: ۱۳۴۷۱۲۳

به گزارش جام جم آنلاین، «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا از دولت فعلی این کشور خواسته از ادغام ایران در جامعه جهانی جلوگیری کند.

وزیر خارجه سابق آمریکا در گفت‌وگو با نشریه صهیونیستی JNS از برنامه دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای پیوستن به برجام انتقاد کرد.

وی گفت: «کاری که این دولت در قبال ایران انجام می‌دهد واقعا خطرناک است. اگر آنها (دولت بایدن) به توافق مذکور برگردد منابع و پول را در اختیار حکومتی قرار می‌دهد که اهدافش را به روشنی بیان کرده است.»

وزیر امور خارجه سابق آمریکا در ادامه ادعاهای اثبات‌نشده خود تصریح کرد: «ما نباید به این روش با رژیم تعامل کنیم. نباید آنها را تأمین مالی کنیم و از آنها حمایت کنیم و دنبال این باشیم که این آدم‌ها را در فضای جهانی ادغام کنیم.»

پمپئو یکی از اصلی‌ترین مقام‌های دوران ترامپ بود که زمینه‌های خروج آمریکا از برجام را فراهم و سیاست فشار حداکثری علیه ایران را طراحی کرد.

سیاست فشار حداکثری به اذعان مقام‌های دولت جو بایدن شکست خورده و دولت فعلی مدعی شده در صدد است از آن عقب‌نشینی کند.

دولت بایدن مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین زمینه‌های بازگشت آمریکا به برجام را فراهم کند، با این حال هنوز اقدامات لازم برای عقب‌نشینی از این سیاست را انجام نداده است.

پمپئو در مصاحبه با JNS مدعی شد ایران بارها دست دولت آمریکا برای مذاکره را رد کرده است. او گفت: «در هفته‌های گذشته مشاهده رفتار [مقام‌های آمریکایی دخیل در سیاست خارجی] جالب بوده است. ایرانی‌ها بارها دست آنها که برای دوستی دراز شده را پس زده‌اند.»

وزیر خارجه سابق آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه بر لزوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در برابر ایران تأکید کرده است.

وی گفت: «ما می‌توانیم در کنار آنها باشیم و می‌توانیم به آنها برای انجام کارهایی که برای محافظت از مردمشان لازم است کمک کنیم.»

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها