مدیرکل صداوسیما مرکز سیستان وبلوچستان گفت: مطالبه گری در استان باید به گونه ای باشد که مردم طعم شیرین آن را چشیده و لذت ببرند.
کد خبر: ۱۳۴۶۹۸۳

به گزارش جام جم آنلاین؛ محمود دولت کردستانی در جلسه "نقش رسانه ها در مطالبه گری صحیح" که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شد اظهار داشت: حدود 300 نمازجمعه به صورت هفتگی در سرتاسر استان اقامه می شود که باید از این ظرفیت در راستای تحقق امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری صحیح استفاده کرد.

وی افزود: خوشبختانه وضعیت مطالبه گری در استان رو به بهبود است اما کافی نیست و نباید این امر مهم تنها بر عهده مردم گذاشته شود بلکه همه دستگاه ها به ویژه نهادهای امنیتی و نظارتی نیز باید پای کار باشند و بخشی از این وظیفه خطیر را اجرایی کنند تا جلوی ناامیدی مردم گرفته شود.

وی تاکید کرد: باید از کار جزیره ای در این خصوص جلوگیری شود و با یک اتحاد و همبستگی کامل و جامع، رسانه ها و دستگاه ها و مطالبه گران بر روی محورهای اولویت دار تمرکز کرده و تا زمان به سرانجام رسیدن و حل مشکل، مطالبه گری را ادامه دهند.

به گفته کردستانی؛ امروز در استان افراد و گروه های مختلفی مطالبه گری می کنند اما باید آثار و نتایج این مطالبه گری ها منتشر شود و مردم نیز طعم شیرین آن را چشیده و از این سری اقدامات جهادی لذت ببرند که در این راستا صداوسیما با تمام توان برای تحقق و پیشبرد اهداف مطالبه گری در چارچوب قاعده و قانون آماده است.

مطالبه گری بر مدار امر به معروف

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان وبلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: حمایت های مشاوره ای، پشتیبانی و ارائه آموزش های تخصصی در زمینه های مختلف ویژه مطالبه گران جزو وظایف این ستاد است که تاکنون نیز اقدامات متعددی صورت گرفته است.

محسن اکبری افزود: جلوگیری از غرض ورزی، حرکت در مسیر صحیح و مطالبه به همراه ارائه راهکار باید همواره جزو اولویت های کاری مطالبه گران باشد و اگر شخص، گروه و جریانی در این مسیر به دنبال حقوق عامه مردم باشد طبیعتاً تحت حمایت این ستاد قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: سیستان وبلوچستان علیرغم استعدادها و توانمندی هایی که دارد اما هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده که با افزایش و آموزش مطالبه گران در سطح استان می توان در سطح کشور موثر بوده و نقش آفرینی کرد که در این میان مردم، بازیگران و صاحبان اصلی این حرکت جهادی و انقلابی هستند.

اکبری تاکید کرد: باید مدیران ارزشی و خدوم مورد حمایت قرار بگیرند و در مقابل نیز مسئولان کم کار را باید از حاشیه امن خارج کرده و در برابر مردم و دستگاه های نظارتی به پاسخگویی دعوت کرد.

مطالبه گران آسیب محور کار کنند

دادیار حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در شرایط کنونی استان باید مطالبات از حالت مساله محور به آسیب محور تبدیل شود و جهادگران و مطالبه گران به دنبال شناسایی و رفع آسیب های موجود باشند.

ابوالفضل احمدزاده تصریح کرد: ضرورت دارد یک ستاد مرکزی با استعداد خبرگان، متخصصان، کارشناسان و مطالبه گران باتجربه در استان تشکیل شود و با بومی سازی تهدیدات و آسیب های استان، ضمن تهیه محتوای آموزشی و ارائه به مطالبه گران، گام برداشتن در مسیر قانونی و صحیح مطالبه گری را به منصه اجرا برسانیم.

وی ادامه داد: مطالبه گران نیز باید دارای شاخصه های ویژه ای از جمله صبر و شکیبایی، آگاهی و درایت و پیگیری موارد به همراه ارائه مستندات قضایی و مستدل باشند و هرگز به سمت و سوی تهمت و برچسب زنی به اشخاص نروند تا در مسیر خود موفق باشند و مورد حمایت دستگاه قضا و مردم نیز قرار بگیرند.

به گفته احمد زاده؛ صداوسیما نیز به صورت دائمی بازدیدهای سرزده ای از ادارات مختلف که مستقیم با مردم سروکار دارند داشته باشد و ضمن شنیدن گلایه های مردمی، مدیران کم کار را مورد مطالبه و مورد مواخده قرار دهد.

انتهای پیام/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها